„MISIE”-
16.04.2020 r./ czwartek/- propozycje zajęć.
TEMAT TYGODNIA: DBAMY
O NASZA PLANETĘ
TEMAT DNIA:
EKOLOGIA
Cele
ogólne: wzbogacanie słownictwa, zapoznanie
z określeniem ekologia;
rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnych gramatycznie, rozwijanie
sprawności manualnej; wdrażanie do dbania o przyrodę, kształtowanie wrażliwości
obcowania z przyrodą; wdrażanie do
wykorzystywania materiałów wtórnych do tworzenia.
I.Witam
Was bardzo serdecznie . Na początek
dzisiejszych zajęć spróbujcie przypomnieć sobie naszą piosenkę pt.”Dżungla”. Podczas
śpiewania zwrotek chodzimy w kółeczku, z mamą lub rodzeństwem. Gdy śpiewamy
refren – ilustrujemy ruchem treść. Tak jak uczyliśmy się w przedszkolu.
https://www.youtube.com/watch?v=vKvKntLcUKQ
Dżungla
1.Dżungla,
dżungla, taka wielka dżungla, poplątane
zwoje dzikich lian.
Mieszka
sobie w bambusowej chatce Ambo
Sambo wielkiej dżungli pan.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,/układamy dłonie w dziób strusia/
Małpy
na ogonach grają./ udajemy, że
gramy na gitarze/
Ambo
tu, Ambo tam, Ambo tu i tam./obie dłonie wskazują na prawo i na lewo/
2. Ambo, Sambo doskonale znam go,węża się nie boi ani lwa.
Dla swych
dzikich, leśnych ulubieńców,w
dłoni coś smacznego zawsze ma.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,/układamy dłonie w dziób strusia/
Małpy
na ogonach grają./ udajemy, że
gramy na gitarze/
Ambo
tu, Ambo tam, Ambo tu i tam./obie dłonie wskazują na prawo i na lewo/
II. Co to jest ekologia? – słuchanie wiersza D. Klimkiewicz i W.
Drabika połączone z rozmową. Zapoznanie z określeniem ekologia.
Ekologia
mądre słowo,
A co znaczy- powiedz Sowo?
Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzętach,
Lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc, krótko w paru zdaniach
O wzajemnych powiązaniach.
Między nami, bo to wszystko
To jest nasze środowisko
Masz je chroni i szanować”
- powiedziała mądra Sowa.
A co znaczy- powiedz Sowo?
Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzętach,
Lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc, krótko w paru zdaniach
O wzajemnych powiązaniach.
Między nami, bo to wszystko
To jest nasze środowisko
Masz je chroni i szanować”
- powiedziała mądra Sowa.
Drodzy
Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem nt.„Co możemy zrobić sami, aby chronić
środowisko, przyrodę, która nas otacza?” – zwracajcie uwagę na poprawne budowanie
zdań podczas wypowiedzi dziecka. Zadajcie dziecku pytania: „Co musimy zrobić, abyśmy nadal mogli
oglądać drzewa, słyszeć śpiew ptaków i czuć zapach kwiatów?”, „Co możemy sami w domu zrobić, aby dbać o
nasze środowisko?”. Uważne obejrzenie filmu pozwoli dziecku znaleźć odpowiedź
zadane pytanie.
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
Można z
dzieckiem omówić pewne proekologiczne zachowania i zobowiązać do ich
przestrzegania np. Wyłączaj światło w pokoju, z którego wychodzisz! Zakręć
wodę, gdy jej nie używasz, na przykład, gdy myjesz zęby! Posadź i pielęgnuj
kwiaty na balkonie, dbaj o rośliny w domu! Gdy są mrozy, dokarmiaj ptaki!
Segreguj śmieci!
III.„Ekoludek” – praca plastyczno-techniczna z surowców wtórnych.
Do wykonania pracy potrzebne będą puste
kartony np. po mleku, soku, plastikowe butelki, rolki po papierze toaletowym,
trochę taśmy klejącej i co tam Państwo jeszcze znajdziecie. Inwencję twórczą
pozostawiamy dziecku. Zadaniem mamy lub bardziej taty jest pomoc przy mocowaniu poszczególnych
elementów.
Mój „Ekoludek” wygląda tak. Ciekawa jestem
jakie „Ekoludki” wymyśliły dzieci. Zróbcie zdjęcia, zobaczymy Wasze prace jak się spotkamy.
Serdecznie Was
pozdrawiamy – Pani Dorotka i Pani Ania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz