środa, 15 kwietnia 2020

„MISIE”- 16.04.2020 r./ czwartek/- propozycje zajęć


„MISIE”- 16.04.2020 r./ czwartek/- propozycje zajęć.

TEMAT TYGODNIA: DBAMY O NASZA PLANETĘ  

TEMAT DNIA: EKOLOGIA

Cele ogólne: wzbogacanie słownictwa, zapoznanie z określeniem ekologia; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnych gramatycznie, rozwijanie sprawności manualnej; wdrażanie do dbania o przyrodę, kształtowanie wrażliwości obcowania  z przyrodą; wdrażanie do wykorzystywania  materiałów  wtórnych do tworzenia.

I.Witam Was bardzo serdecznie . Na  początek dzisiejszych zajęć spróbujcie przypomnieć sobie naszą piosenkę pt.”Dżungla”. Podczas śpiewania zwrotek chodzimy w kółeczku, z mamą lub rodzeństwem. Gdy śpiewamy refren – ilustrujemy ruchem treść. Tak jak uczyliśmy się w przedszkolu.

https://www.youtube.com/watch?v=vKvKntLcUKQ

Dżungla



1.Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla, poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.


Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,/układamy dłonie w dziób strusia/
Małpy na ogonach grają./ udajemy, że gramy na gitarze/
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam./obie dłonie wskazują na prawo i na lewo/


2. Ambo, Sambo doskonale znam go,węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,w dłoni coś smacznego zawsze ma.


Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,/układamy dłonie w dziób strusia/
Małpy na ogonach grają./ udajemy, że gramy na gitarze/
 Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam./obie dłonie wskazują na prawo i na lewo/




II. Co to jest ekologia? – słuchanie wiersza D. Klimkiewicz i W. Drabika połączone z rozmową. Zapoznanie z określeniem ekologia.

Ekologia mądre słowo,
A co znaczy- powiedz Sowo?
Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzętach,
Lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc, krótko w paru zdaniach
O wzajemnych powiązaniach.
Między nami, bo to wszystko
To jest nasze środowisko
Masz je chroni i szanować”
- powiedziała mądra Sowa.

Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem nt.„Co możemy zrobić sami, aby chronić środowisko, przyrodę, która nas otacza?” – zwracajcie uwagę na poprawne budowanie zdań podczas wypowiedzi dziecka. Zadajcie dziecku pytania: „Co musimy zrobić, abyśmy nadal mogli oglądać drzewa, słyszeć śpiew ptaków i czuć zapach kwiatów?”,  „Co możemy sami w domu zrobić, aby dbać o nasze środowisko?”. Uważne obejrzenie filmu pozwoli dziecku znaleźć odpowiedź zadane pytanie.

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Można z dzieckiem omówić pewne proekologiczne zachowania i zobowiązać do ich przestrzegania np. Wyłączaj światło w pokoju, z którego wychodzisz! Zakręć wodę, gdy jej nie uży­wasz, na przykład, gdy myjesz zęby! Posadź i pielęgnuj kwiaty na balkonie, dbaj o rośliny w domu! Gdy są mrozy, dokarmiaj ptaki! Segreguj śmieci!

III.„Ekoludek” – praca plastyczno-techniczna z surowców wtórnych.
Do wykonania pracy potrzebne będą puste kartony np. po mleku, soku, plastikowe butelki, rolki po papierze toaletowym, trochę taśmy klejącej i co tam Państwo jeszcze znajdziecie. Inwencję twórczą pozostawiamy dziecku. Zadaniem mamy lub bardziej taty jest pomoc przy mocowaniu poszczególnych elementów.




Mój „Ekoludek” wygląda tak. Ciekawa jestem jakie „Ekoludki” wymyśliły dzieci. Zróbcie zdjęcia, zobaczymy Wasze prace jak się spotkamy.

Serdecznie Was pozdrawiamy – Pani Dorotka i Pani Ania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz