06.04.2020
– PONIEDZIAŁEK
GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: WIELKANOC
TEMAT
DNIA: WKRÓTCE
ŚWIĘTA
ĆWICZENIA
ORTOFONICZNE: „ODGŁOSY Z KURNIKA”
Naśladowanie
głosów ptactwa domowego: kur, kogutów, piskląt, kaczek, gęsi,
indyków.
ZABAWA
RUCHOWA: „ZANIEŚ JAJKO”
Dziecko
niesie jajko (ugotowane na twardo) na łyżce tak ostrożnie, aby nie
upuścić. Można utrudnić ćwiczenie, wymyślając tor przeszkód,
omijając np. kręgle, duże klocki, maskotki ułożone na podłodze.
„JAJKO”
– WIERSZ JANA BRZECHWY
Było
sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
Kura
wyłazi ze skóry,
Prosi,
błaga, namawia: „Bądź głupsze!”
Lecz
co można poradzić, kiedy ktoś się uprze?
Kura
martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,
A
ono powiada, że jest kacze.
Kura
prosi serdecznie i szczerze:
„Nie
trzęś się, bo będziesz nieświeże”.
A
ono właśnie się trzęsie
I
mówi, że jest gęsie.
Kura
do niego zwraca się z nauką,
Że
jajka łatwo się tłuką,
A
ono powiada, że to bajka,
Bo
w wapnie trzyma się jajka.
Kura
czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę”.
A
ono ucieka za miedzę,
Kładzie
się na grządkę pustą
I
oświadcza, że będzie kapustą.
Kura
powiada: „Nie chodź na ulicę,
Bo
zrobią z ciebie jajecznicę”.
A
jajko na to najbezczelniej:
„Na
ulicy nie ma patelni”.
Kura
mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”
A
jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”
Wskoczyło
do ukropu z miną bardzo hardą
I
ugotowało się na twardo.
Rozmowa
z dzieckiem na temat wiersza. Pytania skierowane do dzieci:
-
O jakim jajku jest mowa w wierszu? Jakie kłopoty z jajkiem miała
kura? Jak skończyły się wybryki jajka? Czy jajko było tak mądre,
jak mu się wydawało?
„ZABAWY
Z LITERĄ : j,J”
-
6-
latki
-
Omówienie ilustracji w książce - Karty pracy, cz. 4, s.39 - Co
kupują dzieci? Ile czego jest? – liczenie produktów na półkach.
Próby odczytywania napisów na pojemnikach. Jakie obrazki zawierają
głoskę: „j”?
-
Wymyślanie słów na głoskę: „j”.
-
Litera: „j,J” – pokaz.
-
Jak wygląda litera mała i wielka? Do czego jest podobna? Wyrazy
podstawowe: „jajko”, „Jacek” – podział wyrazów na sylaby,
na głoski z wyklaskiwaniem - Karty pracy, s. 39
-
Wyszukiwanie litery: „j,J” w tekście rymowanki:
RYMOWANKA:
Jan
zjadł pajdę chleba z jajkiem,
Jajecznicę,
zalewajkę…
Jejku,
jak mu to smakuje!
On
się jeszcze poczęstuje!
-
Kolorowanie obrazków zawierających głoskę: „j” (karty pracy,
s. 40)
-
5-
latki
-
Jakie słowa rozpoczynają się na głoskę: „j”?
-
Litera: „J” – pokaz - Do czego jest podobna? -– karty pracy,
cz. 3, s. 50.
-
Kolorowanie litery: „J”
-
Wskazywanie obrazków na podaną sylabę: ja, je, jo. Kolorowanie
obrazków – karty pracy, s. 51.
-
„KURA CZY JAJO?”
– słuchanie piosenki – „Śpiewające Brzdące”.
Zabawa
przy piosence - próba obrazowania ruchem treści piosenki, taniec
podczas refrenu. Zaproszenie rodziców do wspólnej zabawy.
-
„PISANKA”
– kolorowanie według wzoru. (6- latki – karty pracy, s. 38);
Rysowanie po śladzie wzorów literopodobnych (s.38).
-
WYSIEWANIE RZEŻUCHY
-
Przygotowanie: nasiona rzeżuchy, wata, tacka lub talerzyk, woda.
Przed
wysianiem rzeżuchy należy namoczyć ziarenka w kubeczku z wodą
przez ok. pół godziny, aż powstanie galaretowata osłonka
ziarenek. Następnie przygotowujemy pojemnik lub talerzyk z watą
(dość gruba warstwa), wlewamy nieco wody. Na wilgotną watę
wykładamy łyżeczką namoczone ziarenka rzeżuchy, „rozsmarowujemy”
je dość równomiernie.
Codziennie
dbamy o podlewanie rzeżuchy, obserwujemy etapy wzrostu rośliny. A
kiedy wyrośnie chętnie ją zjadamy, dodając do kanapek z serkiem,
z wędliną.
Panie
z grupy „Tygryski”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz