niedziela, 5 kwietnia 2020


06.04.2020 – PONIEDZIAŁEK GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK  TEMATYCZNY:  WIELKANOC


TEMAT DNIA: WKRÓTCE ŚWIĘTA
ĆWICZENIA ORTOFONICZNE: „ODGŁOSY Z KURNIKA”
Naśladowanie głosów ptactwa domowego: kur, kogutów, piskląt, kaczek, gęsi, indyków.
ZABAWA RUCHOWA: „ZANIEŚ JAJKO”
Dziecko niesie jajko (ugotowane na twardo) na łyżce tak ostrożnie, aby nie upuścić. Można utrudnić ćwiczenie, wymyślając tor przeszkód, omijając np. kręgle, duże klocki, maskotki ułożone na podłodze.


JAJKO” – WIERSZ JANA BRZECHWY
Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”
Lecz co można poradzić, kiedy ktoś się uprze?
Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,
A ono powiada, że jest kacze.
Kura prosi serdecznie i szczerze:
Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże”.
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.
Kura do niego zwraca się z nauką,
Że jajka łatwo się tłuką,
A ono powiada, że to bajka,
Bo w wapnie trzyma się jajka.
Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę”.
A ono ucieka za miedzę,
Kładzie się na grządkę pustą
I oświadcza, że będzie kapustą.
Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę”.
A jajko na to najbezczelniej:
Na ulicy nie ma patelni”.
Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”
A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”
Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą
I ugotowało się na twardo.


Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza. Pytania skierowane do dzieci:
- O jakim jajku jest mowa w wierszu? Jakie kłopoty z jajkiem miała kura? Jak skończyły się wybryki jajka? Czy jajko było tak mądre, jak mu się wydawało?


ZABAWY Z LITERĄ : j,J”
- 6- latki
- Omówienie ilustracji w książce - Karty pracy, cz. 4, s.39 - Co kupują dzieci? Ile czego jest? – liczenie produktów na półkach. Próby odczytywania napisów na pojemnikach. Jakie obrazki zawierają głoskę: „j”?
- Wymyślanie słów na głoskę: „j”.
- Litera: „j,J” – pokaz.
- Jak wygląda litera mała i wielka? Do czego jest podobna? Wyrazy podstawowe: „jajko”, „Jacek” – podział wyrazów na sylaby, na głoski z wyklaskiwaniem - Karty pracy, s. 39
- Wyszukiwanie litery: „j,J” w tekście rymowanki:
RYMOWANKA:
Jan zjadł pajdę chleba z jajkiem,
Jajecznicę, zalewajkę…
Jejku, jak mu to smakuje!
On się jeszcze poczęstuje!

- Kolorowanie obrazków zawierających głoskę: „j” (karty pracy, s. 40)
- 5- latki
- Jakie słowa rozpoczynają się na głoskę: „j”?
- Litera: „J” – pokaz - Do czego jest podobna? -– karty pracy, cz. 3, s. 50.
- Kolorowanie litery: „J”
- Wskazywanie obrazków na podaną sylabę: ja, je, jo. Kolorowanie obrazków – karty pracy, s. 51.


- „KURA CZY JAJO?” – słuchanie piosenki – „Śpiewające Brzdące”.
Zabawa przy piosence - próba obrazowania ruchem treści piosenki, taniec podczas refrenu. Zaproszenie rodziców do wspólnej zabawy.

- „PISANKA” – kolorowanie według wzoru. (6- latki – karty pracy, s. 38); Rysowanie po śladzie wzorów literopodobnych (s.38).

- WYSIEWANIE RZEŻUCHY
- Przygotowanie: nasiona rzeżuchy, wata, tacka lub talerzyk, woda.
Przed wysianiem rzeżuchy należy namoczyć ziarenka w kubeczku z wodą przez ok. pół godziny, aż powstanie galaretowata osłonka ziarenek. Następnie przygotowujemy pojemnik lub talerzyk z watą (dość gruba warstwa), wlewamy nieco wody. Na wilgotną watę wykładamy łyżeczką namoczone ziarenka rzeżuchy, „rozsmarowujemy” je dość równomiernie.
Codziennie dbamy o podlewanie rzeżuchy, obserwujemy etapy wzrostu rośliny. A kiedy wyrośnie chętnie ją zjadamy, dodając do kanapek z serkiem, z wędliną.
Panie z grupy „Tygryski”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz