"Krasnoludki”- 08.04.2020 r./środa/- propozycje zajęć.
TEMATYKA TYGODNIA: WIELKANOC
TEMAT DNIA: CO WŁOŻYMY DO KOSZYKA WIELKANOCNEGO?
CELE OGÓLNE: wdrażanie
do podtrzymywania tradycji świątecznych; kształcenie umiejętności analizy i
syntezy sylabowej. Doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac plastycznych.
I . Na
początek dzisiejszego dnia przypomnijcie sobie piosenkę "Wełniany
baranek" – utrwalenie słów piosenki i melodii. https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ
Podczas rozmowy zwróćcie uwagę na symbolikę potraw.W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione są różnymi rodzajami pokarmów. Malowane jajka (są symbolem odradzającego się życia) – kraszanki (pomalowane na jeden kolor) i pisanki (ozdabiane różnymi wzorami i kolorami), chleb (ma zapewniać ludziom dobrobyt i pomyślność), sól (chroni przed zepsuciem i złem), chrzan (ma zapewnić zdrowie i sprawność), kiełbasa (zapewnia zdrowie), wielkanocna babka (jest symbolem umiejętności i dostatku), baranek wielkanocny z czerwoną chorągwią (symbol Jezusa Chrystusa).
Wymieńcie produkty znajdujące się na fotografii/ podczas wymieniania podzielcie wyrazy na sylaby np. ba-ra- nek, jaj-ko, kieł-ba-sa/.
2. „Koszyk
wielkanocny”– wykonanie karty pracy. Przy wycinaniu można pomóc dziecku. Można wykorzystać również gazetki z sieci sklepów spożywczych i powycinać produkty, które powinny znaleźć się w koszyczku wielkanocnym.
3. Możecie
wykonać też pracę pt.”Przybij piątkę z wielkanocnym zajączkiem”. Etapy pracy przedstawione są na kolejnych zdjęciach.Gotową pracę możecie
sfotografować i wysłać wraz ze świątecznymi
życzeniami do swoich dziadków. Na pewno się ucieszą.
4. Na zakończenie
posłuchajcie muzyki "Taniec
kurcząt w skorupkach" (z "Obrazków z wystawy") - Modest
Musorgski. Spróbujcie pobawić się do tej muzyki naśladując kurczątka.
https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
Pozdrawiają Was serdecznie Panie z grupy „Krasnoludki” - Pani Dorotka i Pani Ela.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz