PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW DLA GRUPY KRASNOLUDKÓW
NA CZWARTEK 30.04
TEMAT DNIA: WIEM, GDZIE WISŁA JEST NA MAPIE!
CELE: uświadomienie dzieciom znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin
1. "Katechizm polskiego dziecka" - utrwalenie wiersza.
Zachęcamy do powtórzenia i utrwalenia wiersza
2a. "Wiem, gdzie Wisła jest na mapie!" - praca z mapą
Doskonalenie umiejętności rozpoznawania oznaczeń na mapie - kolory.
Zapraszamy do rodzinnej zabawy z mapą. Pokazujemy, gdzie są góry i Morze Bałtyckie. Przypominamy oznaczenia kolorów na mapie. Prosimy, by dziecko wskazało na mapie elementy oznaczone kolorem niebieskim czyli wody (rzeki, morza, jeziora). Pokazujemy gdzie płynie rzeka Wisła - gdzie się zaczyna a gdzie kończy. Proponujemy przeprowadzić z dzieckiem pogadankę nt. "Dlaczego ludzie osiedlili się nad rzekami?" - o roli rzeki w życiu człowieka
2b. Śpiewanie piosenki pt. "Płynie Wisła płynie"
Płynie Wisła, płynie
Po polskiej krainie, (bis)
Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. (bis)
Zobaczyła Kraków,
Wnet go pokochała, (bis)
A w dowód miłości wstęgą opasała. (bis)
Chociaż się schowała
W Niepołomskie lasy, (bis)
I do morza wpada, płynie jak przed czasy. (bis)
Płynie Wisła płynie,
Po polskiej krainie (bis)
A dopóki płynie Polska nie zaginie. (bis)
Po polskiej krainie, (bis)
Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. (bis)
Zobaczyła Kraków,
Wnet go pokochała, (bis)
A w dowód miłości wstęgą opasała. (bis)
Chociaż się schowała
W Niepołomskie lasy, (bis)
I do morza wpada, płynie jak przed czasy. (bis)
Płynie Wisła płynie,
Po polskiej krainie (bis)
A dopóki płynie Polska nie zaginie. (bis)
https://www.youtube.com/watch?v=TbFm9euILT4&pbjreload=10
3. "Budujemy mosty" - słuchanie wiersza i konstruowanie budowli z klocków
Porozmawiajmy z dziećmi nt. Po co ludzie budują mosty na rzece?
Następnie przeczytajmy dziecku wiersz pod tytułem "Budujemy mosty"
Budujemy mosty
Zofia Bronikowska
– Masz już klocki?
– Mam!
– Usiądź sobie tam,
a ja tu – na wprost…
zbudujemy most!
Na tym pierwszym będą tory,
bo most będzie kolejowy…
A ten drugi most wspaniały!
Auta będą tu jechały
i tramwaje. I… co chcesz!
– A most trzeci? – Będzie też!
Po tym trzecim, białym moście
przyjdą do nas lalki w goście…
Śliczne lalki – malowanki,
kolorowe wycinanki!
O… już idą!
Patrz!...
Więc się teraz pobaw z nami,
a jak będzie czas,
to dom lalkom zbudujemy,
dom piękny – jak nasz!
3. "Budujemy mosty" - słuchanie wiersza i konstruowanie budowli z klocków
Porozmawiajmy z dziećmi nt. Po co ludzie budują mosty na rzece?
Następnie przeczytajmy dziecku wiersz pod tytułem "Budujemy mosty"
Budujemy mosty
Zofia Bronikowska
– Masz już klocki?
– Mam!
– Usiądź sobie tam,
a ja tu – na wprost…
zbudujemy most!
Na tym pierwszym będą tory,
bo most będzie kolejowy…
A ten drugi most wspaniały!
Auta będą tu jechały
i tramwaje. I… co chcesz!
– A most trzeci? – Będzie też!
Po tym trzecim, białym moście
przyjdą do nas lalki w goście…
Śliczne lalki – malowanki,
kolorowe wycinanki!
O… już idą!
Patrz!...
Więc się teraz pobaw z nami,
a jak będzie czas,
to dom lalkom zbudujemy,
dom piękny – jak nasz!
Po wysłuchaniu wiersza proponujemy dziecku by zbudowało most z klocków
Życzymy miłej zabawy,
Panie z grupy Krasnoludki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz