‘GRUPA SMERFY
TEMAT: ZDROWY
TRYB ŻYCIA 30.04.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI
1.
„
Guzikowe układanki” – ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej poprzez
odwzorowywanie. Rodzic układa lub rysuje wzory, np.: serce, krzyżyk, koło
kwadrat, trójkąt. Dziecko próbuje odtworzyć takie same kształty z rozsypanych
guzików.
2.
Zabawa
matematyczna „ Jaka to cyfra?”. Rodzic układa po swojej prawej stronie wycięte
kartoniki przedstawiające cyfry od 1-9. W pudełku obok leżą patyczki ( jeżeli
nie mamy w domu patyczków mogą być fasolki, guziki lub zakrętki od butelek).
Dziecko zamyka oczy i losuje jeden kartonik. Jego zadaniem jest wyjęcie tylu
patyczków ( fasolek, guzików, nakrętek ), ile wskazuje cyfra i ułożenie z nich
dowolnego kształtu.
3.
Wysłuchanie
bajki „ Chory Trampolinek” .
Pewnego
dnia, gdy Trampolinek leżał jeszcze w swoim łóżeczku, usłyszał wołanie mamy:
-
Trampolinku , pobudka, wstawaj! Już czas wyjść z łóżeczka!
Trampolinek
chciał wstać, ale nie mógł, tak bardzo bolała go główka. Kiedy długo nie
przychodził do kuchni na śniadanie, mama przyszła do jego pokoju
i
od razu zauważyła, że coś złego dzieje się z jej synkiem… Dotknęła czoła
Trampolinka i powiedziała;
-
Synku, masz gorące czoło, jesteś chory…
Potem
zmierzyła malcowi temperaturę i wezwała lekarza. Kiedy przyjechał pan doktor,
najpierw stetoskopem posłuchał, czy płuca Trampolinka są czyste, sprawdził
gardło, zbadał uszka. Powiedział, że Trampolinek jest przeziębiony, powinien przez kilka dni
zostać w łóżeczku, zdrowo się odżywiać i trzy razy dziennie pić jedną łyżeczkę
syropu i używać kropli na katar. Lekarz wypisał
i podał mamie receptę na syrop, a
Trampolinkowi dał naklejkę z misiem, z czego malec bardzo się ucieszył. Kiedy
lekarz wyszedł, mamusia przygotowała dla Trampolinka kanapkę z miodem i herbatkę
z malinowym sokiem. A potem długo czytała bajeczki swojemu synkowi, aż
zmęczony malec wreszcie zasnął.
Teresa Klochowicz, Renata Paś
4.
Rozmowa
z dzieckiem na temat bajki. Dlaczego Trampolinek zachorował? Dziecko może
wymyślić kilka powodów choroby.
5.
Dlaczego
chorujemy? – eksperyment.
Przed zabawą rodzic posypuje swoje
dłonie sypkim brokatem w ciemnym kolorze ( jeżeli nie mamy w domu brokatu
możemy wymieszać pieprz z mąką).
Rodzic mówi dziecku, że dziś chciałby
się z dzieckiem przywitać i podaje dziecku rękę i mówi mu, że dziś chciałby się
z nim przywitać i podaje dziecku rękę. Co
się stało z twojąrączką? Co na niej jest?
Skąd
brokat wziął się na rączkach?
Takie powitanie to dobry wstęp do
rozmowy o bakteriach i wirusach, które powodują choroby, choć są takie małe, że
nawet ich nie widać. Dzięki eksperymentowi z powitaniem dziecko zrozumie, jak
łatwo jest się zarazić jakąś chorobą, dlatego trzeba często i dokładnie myć
rączki. Rodzic może przypomnieć, jak należy myć ręce, jednocześnie
pokazując, jak robić to prawidłowo:
·
podwijamy
rękawki,
·
odkręcamy
kran,
·
wkładamy
rączki pod wodę,
·
nakładamy
mydło,
·
myjemy
ręce z zewnątrz i wewnątrz, dokładnie między paluszkami,
·
opłukujemy
ciepłą wodą i wycieramy je do sucha.
6.
Dbamy
o zdrowie
Dbamy
o zdrowie
Zdrowie to jest ważna sprawa.
a więc o nie wszyscy dbamy.
Wiele warzyw i owoców
z apetytem zajadamy.
Jemy sery i jogurty,
sportem też się zajmujemy…
uśmiechamy się do wszystkich,
no bo zdrowi być pragniemy.
Iwona Rup
7.
Co
to za lekarz? – rozwiązywanie zagadek.
Wyciągnie
stetoskop i z uśmiechem osłucha,
Zajrzy
do gardła, zajrzy do ucha.
Stanąć
na nogi ci zawsze pomoże.
O
kim mówimy? O panu… ( doktorze)
Sprawdzi
stan twojego uzębienia,
Sprawi,
by uśmiech na buzi promieniał ( stomatolog)
Kiedy
oko boli cię
lub
zaczynasz widzieć źle,
wtedy
idź do specjalisty,
czyli
do ….(okulisty).
8.
„Sport
to zdrowie” – ćwiczenia gimnastyczne
9.
Praca
plastyczna „ Aktywny czas z rodzicami” – przedstawienie przy użyciu pasteli lub kredek ołówkowych
rodziny podczas aktywnego wypoczynku.
Pozdrawiamy Was i życzymy udanej zabawy.
Pani Ola i Pani Klaudia J
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz