17.04.2020r. /piątek/ ”MISIE”
„Czysta woda”
Witam Was serdecznie dzisiejszego dnia. Zapraszam do
wspólnej zabawy.
I. Przypomnijcie sobie razem z
rodzicami nasz wierszyk. Ładnie liczymy na paluszkach i naśladujemy
czynności małpek z wierszyka:
W
dżungli kilka małpek żyło,
a dokładnie pięć ich było.
a dokładnie pięć ich było.
Pierwsza
małpka – taka mała,
druga małpka – wciąż skakała,
trzecia małpka – wciąż płakała,
czwarta małpka – wciąż się śmiała,
piąta małpka – wciąż śpiewała:
druga małpka – wciąż skakała,
trzecia małpka – wciąż płakała,
czwarta małpka – wciąż się śmiała,
piąta małpka – wciąż śpiewała:
w
dżungli kilka małpek żyło,
a dokładnie pięć ich było.
a dokładnie pięć ich było.
II. „Chora
rzeka” – słuchanie wiersza J. Papuzińskiej
połączone z rozmową na temat utworu kierowaną pytaniami /Komu śniła się rzeka?
; Czego nie wolno robić w chorej rzece?; Co robi rzeka?/
Śniła
się kotkowi rzeka,
Wielka rzeka, pełna mleka.......
Tutaj płynie biała rzeka.
Ale to jest chora rzeka.
Jak tu pusto!?
Drzewo uschło.....
Cicho tak –
ani ptak,
ani ważka, ani komar, ani bąk,
ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
ani leszcz, ani płoć, ani pstrąg, nikt już nie żyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis: „Zakaz kąpieli”
Mętny opar nad wodą się bieli.
Chora rzeka nie narzeka
tylko czeka, czeka, czeka...
Wielka rzeka, pełna mleka.......
Tutaj płynie biała rzeka.
Ale to jest chora rzeka.
Jak tu pusto!?
Drzewo uschło.....
Cicho tak –
ani ptak,
ani ważka, ani komar, ani bąk,
ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
ani leszcz, ani płoć, ani pstrąg, nikt już nie żyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis: „Zakaz kąpieli”
Mętny opar nad wodą się bieli.
Chora rzeka nie narzeka
tylko czeka, czeka, czeka...
Drogie
Dzieci pokażcie ruchem czynności
przy których wykonywaniu potrzebna jest woda.
• myjemy ręce
• myjemy zęby
• pierzemy
• pijemy wodę
• pływamy
• podlewamy kwiaty
• myjemy ręce
• myjemy zęby
• pierzemy
• pijemy wodę
• pływamy
• podlewamy kwiaty
„Małe i
duże kropelki wody” – zabawa matematyczna- ruchowa, przeliczanie ,
segregowanie.
Drodzy rodzice bardzo proszę narysujcie kropelki wody różnej
wielkości/3 wielkości- małe, średnie, duże/ dzieci mogą pokolorować niektóre z
nich, następnie wytnijcie ich kształty nożyczkami. Rozłóżcie krople na
podłodze. Dzieci chodzą między kroplami, kiedy usłyszą słowa np. małe krople,
duże krople itd., szybko je zbierają,
Następnie przeliczają zebraną ilość. Drogie Dzieci po zebraniu wszystkich
kropli spróbujcie je posegregować wg jednej cechy /koloru, wielkości/
III. Posłuchajcie z rodzicami muzyki relaksacyjnej
„Szum wody ” / dostępne na you tube/
Zbudujcie z klocków boczne
części mostu, po środku mostu ułóżcie sznurek , spróbujcie przejść po nim z zamkniętymi oczami,
utrzymujcie równowagę.
Życzymy przyjemnej zabawy Panie z grupy „Misie”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz