14.04.2020.
wtorek
GRUPA „TYGRYSKI”
TEMAT
DNIA: POZNAJEMY LICZBĘ 10
POWITANIE:
Pamiętacie
powitankę, którą śpiewaliśmy rano?
Zaproście
rodzica, rodzeństwo do wspólnej zabawy :)
Wszyscy
są witam was
zaczynamy
już czas
jestem
ja … (pokazujemy
na siebie)
jesteś
ty …. (pokazujemy
na partnera)
raz
dwa trzy… (rytmicznie
klaszczemy)
Piosenka:
„SKACZEMY, BIEGNIEMY” :)
Ćwiczenia
przy piosence na dobry początek dnia:)
źródło
You Tube
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
TWORZYMY
ZBIORY:
Potrzebne
będą liczmany (np.
fasolki,
guziki, zakrętki
itp)
Witam
Cię wiosennie.
Na
rabatce zakwitły kwiaty,
pojawiły się motylki.
Policz
kwiaty
i ułóż tyle samo liczmanów
….
Policz
motyle
i ułóż tyle samo liczmanów ….
Czego
jest więcej? Kwiatków czy motyli? O ile?
Czego
jest mniej? Kwiatków czy motyli? O ile?
Czy
każdy motylek znajdzie swój kwiatek? Chyba
nie...
Co
trzeba zrobić, oczywiście dołożyć jeden kwiatek (liczman)….
Czy
teraz jest
tyle samo?
Tak,
kwiatków i motyli jest tyle samo, po
dziesięć.
RYMOWANKA:
Do
dziesięciu liczę śmiało
i
w dziesiątkę trafiam strzałą.
Ma
ją w środku każda tarcza.
Do
dziesięciu licz na palcach….
Jeden,
dwa, trzy…
POKOLORUJ…
ZABAWA
PALUSZKOWA:
„Mam
dwie ręce i dziesięć palców”
(dzieci
ilustrują treść wierszyka gestykulując i powtarzają wierszyk za
rodzicem)
Mam
pięć palców u ręki lewej
(dzieci
poruszają palcami lewej ręki)
i
pięć palców u ręki prawej.
(dzieci
poruszają palcami ręki prawej)
Pięć
to niedużo, ale wystarczy
do
każdej pracy i do zabawy.
(ruch
obrotowy obiema rękami)
Kciuk,
wskazujący, potem środkowy,
po
nim serdeczny, na końcu mały.
(zwijają
obie dłonie w pięść i pokazują wymieniane palce)
Pierwszy
i drugi, trzeci i czwarty,
(palce
poruszają się jak przy wyliczaniu)
i
piąty – trochę nieśmiały.
Szósty,
siódmy, ósmy, dziewiąty
ZABAWA
RUCHOWA: Wykonaj
zadanie tyle razy ile wskazuje cyfra obok…
Zadania
w kartach pracy: ćwiczenia utrwalające poznaną liczbę.
6
– latki: KP 4, s. 30,31,32
5
– latki: KP 5 s. 45, 46
Panie
z grupy „Tygryski”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz