poniedziałek, 5 kwietnia 2021

TYGRYSKI -

06.04.2021. (wtorek)

BLOK TEMATYCZNY: DZIEŃ I NOC

TEMAT DNIA: CO ROBI TRAMPOLINEK?

 


 

„KWIECIEŃ - PLECIEŃ , BO PRZEPLATA TROCHĘ ZIMY, TROCHĘ LATA” - przypomnienie przysłowia o kwietniu.

- Rozmowa na temat kwietniowej pogody;

- Wymyślanie melodii do przysłowia;

- Tworzenie rytmów do przysłowia - wyklaskiwanie, wystukiwanie ołówkiem o książkę, o pudełko, dwiema plastikowymi zakrętkami itp.

 

 „POGODNE ĆWICZENIA W PODSKOKACH.” Rytmika dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE

- Sprawne reagowanie na sygnały dźwiękowe – muzyczne (słońce, burza, deszczyk); poruszanie się zgodnie z podanym rytmem.

 

„CO ROBI TRAMPOLINEK? – POZNANIE LITERY: „n, N”

- Omówienie obrazków przedstawiających Trampolinka nocą i o poranku. Dzieci czytają teksty przy obrazkach – KP4, s. 56–57.

- Wyróżnienie głoski n w nagłosie w słowach: noc i Norbert.

- Prezentacja drukowanej i pisanej litery n, N.

- Litera: n,N – pokaz. Określanie, jak wygląda wielka litera „n”, do czego jest podobna; jak wygląda mała litera „N”, do czego jest podobna?

- Układanie kształtu litery: „n, N” ze sznurka, z kredek itp.

- Układanie wyrazów noc, Norbert z liter z KA, k. 40, 41.

- Umieszczenie napisów noc, Norbert pod obrazkami w KP4, s. 56. Czytanie globalne wyrazów.

- Wyszukiwanie przez dzieci słów zawierających głoskę n.

- Wymyślanie słów rozpoczynających się na głoskę: „n”;

 

WYKONYWANIE ĆWICZEŃ W KARTACH PRACY:

- KP4, s. 56–58 (dzieci 6- letnie):

- Zaznaczanie w podanych wyrazach litery: n, N.

- Wskazywanie miejsca występowania litery n w modelach wyrazów i kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce występowania tej litery; nalepianie podpisów do zdjęć.

- Rysowanie ołówkiem nutek, wzorów litero podobnych oraz pisanie po śladzie litery: n, N. Zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek pisania liter, zgodnie ze strzałkami.

- KP3, s. 40 – 41 (dzieci 5- letnie):

- czytanie globalne wyrazów: notes, Natalka;

- wyszukiwanie na obrazku z Trampolinkiem obrazków zawierających głoskę: n;

- Rysowanie ołówkiem  wzorów litero podobnych oraz pisanie po śladzie litery: n, N. Zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek pisania liter, zgodnie ze strzałkami.

 

ZABAWA RUCHOWA: „DZIEŃ- NOC”.

Na hasło: dzień, dzieci biegają po sali, a na hasło noc, dzieci siadają i rękami zasłaniają oczy.

 

ZAJĘCIA PLASTYCZNE„ŚWIAT W NOCY”.

Pomoce: papier kolorowy w kolorze czarnym, kredki - pastele (lub kredki świecowe i farby akwarelowe).

- Odpowiadanie na pytania: Jak wygląda miasto nocą? Kto w nocy pracuje? Skąd pochodzi światło, które nocą rozjaśnia ulice miasta? Jak wygląda noc na wsi?

- Dzieci 5- letnie – Oglądanie ilustracji: „Miasto nocą” - KP4, s.44.

- Wysłuchanie wiersza Arkadiusza Łakomiaka pt. „Noc i dzień”.

NOC I DZIEŃ”

Noc chwaliła się przed dniem:
„Jestem piękna, dobrze wiem.
U mnie księżyc jest i gwiazdy.
A u ciebie - dzień jak każdy.


Miewam również piękne sny,
Przyznać musisz nawet ty.
A do tego mam komety,
Noc piękniejsza jest niestety.

Słyszysz, jak jest pięknie tu?
Co odpowiesz mi więc dniu?”

„U mnie ciepłe świeci słońce, 
Piękne kwiaty są na łące,
Rzeki, lasy, góry mam,
I nie jestem wcale sam.

Więc mi nie mów, ja cię proszę, 
Bo ciemności twej nie znoszę!
Wszystkie dzieci już wybrały,
Wolą dzień, niż twe przechwały!”

- N. podaje temat pracy i prosi o zastanowienie się, jakich kolorów użyją dzieci do wykonania pracy, jak wygląda niebo nocą?

 

 

 

 

Vincent van Gogh - „Gwieździsta noc”

 

ZABAWY Z LITERKĄ: n,N

- Wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów zawierających głoskę: „n” (na początku, w środku lub na końcu wyrazu); podział tych wyrazów na sylaby i na głoski.

- Alfabet – litera N – abecadło dla dzieci. Film edukacyjny. Wyrazy na literę n. Abc Zabawa

https://www.youtube.com/watch?v=bttmWukEbes


- Nietoperz. Video alfabet z literą n,N. Rysowanie i pisanie.

https://www.youtube.com/watch?v=WnrgqRkk3R0

 

KOCHANE "TYGRYSKI" 

MIŁEJ PRACY ŻYCZĄ PANI OLA I PANI LUCYNKA😀

  

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz