„Ruch to zdrowie”
Witam bardzo serdecznie. Zapraszam do wspólnej zabawy.
Przygotowane zadania zawierają treści przeznaczone zarówno dla czterolatków i pięciolatków.
Rodzice dzieci czteroletnich mogą wybrać do realizacji kilka zadań.
I. Drogie Dzieci umyłyście już ząbki, jeśli nie to maszerujemy do łazienki w rytm piosenki „Szczotka, pasta, kubek , ciepła woda” https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI
Zapraszam na Muzyczną Gimnastykę https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
A teraz zabawa ruchowa na czworakach „Kocie figle”. Dzieci-kotki przemieszczają się po pokoju na czworakach w dowolnym kierunku, kiedy Rodzic wypowie słowa „przeciągamy się”, dzieci przeciągają się jak kotki i robią koci grzbiet.
Posłuchajcie piosenki i dołączcie do zabawy „Skaczemy, biegniemy” https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
II.
Zapraszam do rozwiązania zagadek tematycznych dotyczących różnych dyscyplin
sportowych:
Dwie drużyny, bramki
dwie. W tym sporcie piłkę kopie się. (piłka nożna)
Wysocy panowie po boisku
biegają, piłkę do kosza celnie wrzucają. (koszykówka)
Dwie drużyny – między
nimi siatka. Obijanie piłki to dla nich gratka. (siatkówka)
Na nartach z wysokiej
góry zawodnicy zjeżdżają, dalekie skoki zazwyczaj oddają. (skoki narciarskie)
Zawodnicy w strojach i
czepkach się poruszają, w wodzie rękami i nogami machają. (pływanie)
Zabawa ruchowa „Różne sporty”. Drodzy Rodzice proszę o
zaprezentowanie dzieciom ruchów sportowców z wymienionych dyscyplin sportowych
wg opisu poniżej. Następnie Dzieci starają się naśladować poszczególne ruchy.
piłkarz – ruchy nogą, kopnięcia (w bezpiecznej odległości)
pływak – ruchy ramion naśladujące pływanie
koszykarz – wysoki podskok z rękami do góry
łyżwiarz – sunięcie stopami po podłodze
narciarz – poza na ugiętych kolanach (przygotowanie do skoku).
Zapraszam Was do obejrzenia filmu „Sport to zdrowie” https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego warto uprawiać sport? Porozmawiajcie o korzyściach płynących z uprawiania sportu.
„Na czas”- tor przeszkód. Drodzy Rodzice przygotujcie tor przeszkód dla swojego dziecka i wytłumaczcie co ma wykonać na poszczególnych etapach, liczcie czas wykonania ćwiczeń. /propozycja: przeskoczenie trzech klocków – toczenie piłki między butelkami – trafienie małą piłeczką do koszyka, pojemnika – przejście po sznurku – podskok do góry /. Powtórzcie ćwiczenia kilka razy.
Zapraszam na zabawę. Rodzic gra na bębenku/plastikowej misce/,
a dziecko maszeruje w kole. Na przerwę w grze zatrzymuje się i wykonuje
polecenia Rodzica a na ponowny dźwięk bębenka wznawia marsz. Rodzic wydaje
polecenia jednym słowem:
Stój! – stanie na
baczność
Przysiad!
Skłon!
Obrót!
Nóżka! – stanie na
jednej nodze
Hop! – skok w miejscu.
Teraz proponuję ćwiczenie słuchowo-rytmiczne. Dzieci wykonują tyle razy skok, skłon, przysiad i obrót, ile uderzeń w bębenek usłyszą.
Posłuchajcie piosenki „Ruch to zdrowie”
https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is
III. Drogie pięciolatki proszę o wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 14–15) /opisywanie obrazków, wyjaśnianie, jak dzieci dbają o zdrowie/.
Moi Drodzy
na zakończenie przypomnimy sobie o czynności, od której rozpoczęliśmy nasze
spotkanie, która jest również bardzo ważna dla naszego zdrowia.
Spróbujcie rozwiązać następujące zagadki.
Kładziesz na nią pastę, żeby umyć zęby,
a gdy już umyjesz, wraca do kubeczka.
Stoi na półeczce lub na umywalce.
Pewnie już zgadujesz, że to jest… (szczoteczka do zębów)
W domu mamy różne kubki.
W kuchni weźmiesz je z półeczki.
A ten kubek z umywalki
to jest kubek na… (szczoteczki)
Są pasty do butów,
pasty do podłogi,
pasty, które garnki
czyszczą bardzo ładnie.
I jest pasta w tubce,
co stoi w łazience.
Co myje ta pasta?
Czy ktoś to odgadnie? (pasta do zębów)
Pamiętajcie Kochani o codziennym szorowaniu ząbków.
Drogie czterolatki proszę o wykonanie ćwiczenia graficznego z KP3, k. 64 /rysowanie po śladzie, rozpoznawanie produktów zdrowych i niezdrowych dla zębów/.
Powodzenia i dobrej zabawy. Pani
Ania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz