wtorek, 13 kwietnia 2021

14.04.2021r. /środa/ Krasnoludki i Smerfy

                                                    „Ruch to zdrowie”

Witam bardzo serdecznie. Zapraszam do wspólnej zabawy.

Przygotowane zadania zawierają treści przeznaczone zarówno dla czterolatków              i pięciolatków.

Rodzice dzieci czteroletnich mogą wybrać do realizacji kilka zadań.

 

I. Drogie Dzieci umyłyście już ząbki, jeśli nie to maszerujemy do łazienki w rytm piosenki „Szczotka, pasta, kubek , ciepła woda” https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI

Zapraszam na  Muzyczną Gimnastykę https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

A teraz zabawa ruchowa na czworakach „Kocie figle”. Dzieci-kotki przemieszczają się po pokoju na czworakach w dowolnym kierunku, kiedy Rodzic wypowie słowa „przeciągamy się”, dzieci przeciągają się jak kotki i robią koci grzbiet.

Posłuchajcie piosenki i dołączcie do zabawy „Skaczemy, biegniemy” https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

II. Zapraszam do rozwiązania zagadek tematycznych dotyczących różnych dyscyplin sportowych:

Dwie drużyny, bramki dwie. W tym sporcie piłkę kopie się. (piłka nożna)



Wysocy panowie po boisku biegają, piłkę do kosza celnie wrzucają. (koszykówka)



Dwie drużyny – między nimi siatka. Obijanie piłki to dla nich gratka. (siatkówka)



Na nartach z wysokiej góry zawodnicy zjeżdżają, dalekie skoki zazwyczaj oddają. (skoki narciarskie)



Zawodnicy w strojach i czepkach się poruszają, w wodzie rękami i nogami machają. (pływanie)



Zabawa ruchowa „Różne sporty”. Drodzy Rodzice proszę o zaprezentowanie dzieciom ruchów sportowców z wymienionych dyscyplin sportowych wg opisu poniżej. Następnie Dzieci starają się naśladować poszczególne ruchy.

piłkarz – ruchy nogą, kopnięcia (w bezpiecznej odległości)

pływak – ruchy ramion naśladujące pływanie

koszykarz – wysoki podskok z rękami do góry

łyżwiarz – sunięcie stopami po podłodze

narciarz – poza na ugiętych kolanach (przygotowanie do skoku).

Zapraszam Was do obejrzenia filmu „Sport to zdrowie” https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w     Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytanie:  Dlaczego warto uprawiać sport?  Porozmawiajcie o korzyściach płynących z uprawiania sportu.

„Na czas”- tor przeszkód. Drodzy Rodzice przygotujcie tor przeszkód dla swojego dziecka i wytłumaczcie co ma wykonać na poszczególnych etapach, liczcie czas wykonania ćwiczeń. /propozycja: przeskoczenie trzech klocków – toczenie piłki między butelkami  – trafienie małą piłeczką do koszyka, pojemnika – przejście po sznurku – podskok do góry /. Powtórzcie ćwiczenia kilka razy.

Zapraszam na zabawę. Rodzic gra na bębenku/plastikowej misce/, a dziecko maszeruje w kole. Na przerwę w grze zatrzymuje się i wykonuje polecenia Rodzica a na ponowny dźwięk bębenka wznawia marsz. Rodzic wydaje polecenia jednym słowem:

Stój! – stanie na baczność

Przysiad!

Skłon!

Obrót!

Nóżka! – stanie na jednej nodze

Hop! – skok w miejscu.

Teraz proponuję ćwiczenie słuchowo-rytmiczne. Dzieci wykonują tyle razy skok, skłon, przysiad i obrót, ile uderzeń w bębenek usłyszą.

Posłuchajcie piosenki „Ruch to zdrowie”

https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is

III. Drogie pięciolatki proszę o wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 14–15) /opisywanie obrazków, wyjaśnianie, jak dzieci dbają o zdrowie/.

Moi Drodzy na zakończenie przypomnimy sobie o czynności, od której rozpoczęliśmy nasze spotkanie, która jest również bardzo ważna dla naszego zdrowia.

Spróbujcie rozwiązać następujące zagadki.

Kładziesz na nią pastę, żeby umyć zęby,

a gdy już umyjesz, wraca do kubeczka.

Stoi na półeczce lub na umywalce.

Pewnie już zgadujesz, że to jest… (szczoteczka do zębów)


W domu mamy różne kubki.

W kuchni weźmiesz je z półeczki.

A ten kubek z umywalki

to jest kubek na… (szczoteczki)

 

Są pasty do butów,

pasty do podłogi,

pasty, które garnki

czyszczą bardzo ładnie.

I jest pasta w tubce,

co stoi w łazience.

Co myje ta pasta?

Czy ktoś to odgadnie? (pasta do zębów)

Pamiętajcie Kochani o codziennym szorowaniu ząbków.

Drogie czterolatki proszę o wykonanie ćwiczenia graficznego z KP3, k. 64 /rysowanie po śladzie, rozpoznawanie produktów zdrowych i niezdrowych dla zębów/.

Powodzenia i dobrej zabawy. Pani Ania.

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz