KRASNOLUDKI I SMERFY
TEMAT: WIZYTA U STOMATOLOGA
1 . „Szczotka, pasta”- improwizacja ruchowa do piosenki z repertuaru zespołu Fasolki
https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI
Szczotka,
pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko
chcieć.
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko! O!
O! O!
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko! O! O! O!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo! O! O! O!
Po jedzeniu, kręć się żwawo! O! O! O!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo! O! O! O!
Po jedzeniu kręć się za żwawo! O! O! O!
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć!
2. Ćwiczenia buzi i języka
https://wordwall.net/pl/resource/1166216/%C4%87wiczenia-buzi-i-j%C4%99zyka
3.Wysłuchanie treści
wiersza pt. „Chory ząb” – J. Bechlerowej
Ledwie wrócił Grześ z przedszkola,
Ząb okropnie go
rozbolał.
Ząbek bolał, płakał
Grześ
I kolacji nie chciał
jeść.
Więc orzekli wszyscy
zgodnie,
Że Grześ pójdzie do
przychodni.
W poczekalni jasnej,
dużej
Czas nikomu się nie
duży.
Chcesz – obrazki tu
oglądaj
Chcesz- masz misia i
wielbłąda.
A dentystka uśmiechnięta
Grzecznie mówi do
pacjenta:
chodź tu bliżej,
Grzesiu, siadaj
zaraz chory ząbek zbadam.
4. Omówienie treści wiersza:
Co bolało Grzesia?
Kto to jest dentysta?
Co leczy dentysta?
Jak prawidłowo myć zęby i dbać o higienę osobistą?
5. „Zdrowy
ząb i chory ząb”-
zabawa dydaktyczna
Układamy przed dziećmi sylwety:
zdrowego zęba – uśmiechniętego- zdrowego i smutnego – chorego. Dzieci oglądają
obrazki i zastanawiają się, które z przedstawionych na nich produktów są dobre
dla naszych zębów, a które nie. Próbują odpowiedzieć co zębom szkodzi a co
sprawia, że są zdrowe.
6. „Myjemy zęby”- zabawa naśladowcza
Swobodny marsz w określonym przez rodzica
kierunku. Na hasło "myjemy zęby" dzieci naśladują czynności związane
z myciem zębów. Zabawę powtarzamy kilka razy.
7. „Zgadywanki-Rymowanki”
Każdy z nas, póki nieduży
Tylko ich dwadzieścia ma.
Choć wypadną, będą nowe
to aż trzydzieści dwa. (zęby)
Rozpuszczam się w
wodzie,
ubywa mnie co dzień.
Kto o czystość dba,
ten dobrze mnie zna. (mydło)
Schowała się w tubie, używać ją lubię,
a i mała szczoteczka
chętnie się z nią spotka (pasta do zębów)
Do suchej nitki mokniesz
nieraz,
gdy po kąpieli ciało wycierasz
(ręcznik)
Jak ten przedmiot się
nazywa?
Jest za mały, by w nim pływać
Lecz, gdy woda z kranu ciurka, biorę
Kąpiel, daję nurka (wanna)
8. Bajeczka edukacyjna ”
Hibbi - Brudny ząbek”
https://www.youtube.com/watch?v=1BPkjViKlHI
9. "Zdrowe ząbki" - kochani wybierzcie sobie kolorowankę dziewczynki lub chłopca.
Pokolorujcie dany portret a w miejsce ząbków naklejcie białą plastelinę bo ząbki mamy zdrowe 😊
DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK W PRZEDSZKOLU
PANIE Z GRUP SMERFY I KRANSOLUDKI
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz