środa, 7 kwietnia 2021

8.04.2021 - KRASNOLUDKI I SMERFY - PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW

                                 PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA CZWARTEK 8.04.2021 

DLA GRUP SMERFY I KRASNOLUDKI  

 



 

Temat dnia: W poszukiwaniu nocy.  

Drodzy Rodzice Kochane Krasnoludki i Smerfy witamy Was w kolejnym dniu nauczania na odległość. 1.Proponujemy zabawę rozwijającą analizę i syntezę głoskową wyrazów „Co jest za szybą? Co jest w pokoju”. Dzieci podchodzą z rodzicem do okna lub rozglądają się po pokoju. Dorosły wymawia głoskę/literę lub sylabę a dziecko stara się odnaleźć i wskazać coś, czego nazwa rozpoczyna się od podanej” sylaby lub litery np. Słoń- ce, pta- ki, d- dom, s- samochód. 

Ćwiczenia oddechowe :„Migocące gwiazdki”. Dzieci trzymają przed sobą zawieszoną na nitce gwiazdkę (np. z folii aluminiowej) i wprawiają ją w ruch za pomocą wydechu. Ćwiczenie regulowania fazy wydechu i wdechu. 

 Zabawa matematyczna „Kostki”. Rzucanie kostkami- przeliczanie oczek na kostkach. Polecenie: Wykonaj tyle przysiadów, podskoków ile oczek wyrzucisz. 

  

 2. Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej “Piesek i noc”. 

 Prosimy by rodzic przeczytał dziecku opowiadanie 

Piesek i noc 

Jak wiadomo, po nocy przychodzi dzień, a kiedy przeminie dzień, nadchodzi noc. I tak było zawsze. Ale mały pluszowy Piesek zażyczył sobie pewnego ranka, że chce nocy właśnie teraz. Takiej prawdziwej, z księżycem i gwiazdami! 

– Hej hop! – zawołał rozbawiony Trampolinek. – Musisz poczekać, bo Ziemia nie może obracać się szybciej. 

– Nie będę czekał, hau, hau – powtarzał Piesek. – Idę poszukać nocy. 

I pomaszerował przed siebie. Zastanawiał się, kogo by tu zapytać o drogę. 

Zawołał do promieni słonecznych: 

– Promyki, promyki, gdzie jest noc? 

Ale promyki nie słyszały, bo były bardzo zajęte. Musiały ogrzać i oświetlić mnóstwo miejsc. Jak to robiły każdego dnia. 

Potem zapytał wiatru, ale wiatr pokręcił się, pokręcił, zaszumiał po swojemu, bo myślał, że piesek żartuje i pomknął gdzieś daleko. 

Piesek poszedł dalej. Nagle zobaczył stadko szpaków, które kąpało się w kałuży. Przez chwilę przyglądał się wesołej zabawie, a potem zapytał: 

– Szpaki, szpaczki, czy wiecie, gdzie jest noc? 

– Nie wiemy, ale może sowa ci powie, bo ona bardzo lubi noc. 

Pobiegł szczeniaczek do lasu, by odnaleźć drzewo, w którego dziupli mieszkała sowa. 

– Sowo, sowo, czy wiesz, gdzie jest noc? 

– Oczywiście, że wiem, hu, hu, hu – wymądrzała się sowa. – Na drugiej półkuli. 

– Czy to daleko, hau, hau? 

Sowa uśmiechnęła się do Pieska. 

– Daleko, daleko. Lepiej wracaj do przedszkola, a noc sama cię odnajdzie. 

– Ja pierwszy ją odnajdę! – upierał się Piesek. – Polecę do niej samolotem. 

– Hu, hu, hu, jak sobie chcesz – wzruszyła sowa ramionami. – Tylko zanim dotrzesz na miejsce, to tam już będzie dzień. 

– Idę się spakować i pożegnać z przyjaciółmi, hau, hau. 

Pomerdał zadowolony ogonkiem i pobiegł do przedszkola. Po drodze spotkał prawdziwego psa Reksa, który kopał dołek obok dołka. Reks zauważył pluszowego kuzynka i zaszczekał: 

– Może byś mi pomógł znaleźć kość, którą gdzieś tu zakopałem? Póki jeszcze świeci słońce i wszystko widać. 

Piesek ochoczo zabrał się do pracy i po chwili razem wykopali wielką starą kość. Potem znowu ją zakopali i szczeniaczek pomaszerował do przedszkola. 

A tymczasem wokoło zaczęło robić się szaro. Kiedy Piesek dotarł na przedszkolne podwórko, nastała noc. Taka, jakiej szukał – z księżycem i gwiazdami. Przed drzwiami czekał na pieska Trampolinek. 

– TrampolinkuTrampolinku, widzisz, jednak znalazłem noc, hau, hau i nie muszę nigdzie lecieć. 

– Hej hop! – zawołał Trampolinek. – Bardzo się cieszę, choć zajęło ci to cały dzień 

Rozmowa  na temat treści utworu. Dzieci odpowiadają na pytania: 

 Czego szukał Piesek? Kogo pytał o drogę? Jakie ptaki kąpały się w kałuży? Dlaczego sowa nie wierzyła, że Piesek odnajdzie noc? Jak długo Piesek szukał nocy? 

 3.Zabawa z dokańczaniem zdania „Kiedy jest ciemno…”. Mówimy np.: 

Kiedy jest ciemno… kładę się spać - dziecko podaje swoje zakończenie, zabawę powtarzamy kilka razy wymyślając inne zakończenia. 

4.Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce wstaje, słońce śpi”. Dzieci naśladują swoim ciałem słońce. Z pozycji na klęczkach wstają, ustawiając się wysoko na palcach na znak wschodzącego słońca. W tej pozie zostają, dopóki nie usłyszą dźwięku – sygnału np. klaśnięcia. Na sygnał kulą się – słońce zachodzi. 

5.Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i kontynuowania rytmu „Słońce, księżyc i gwiazda”. Rodzic rysuje na kartce wzór np. 

Słońce  księżyc  słońce  księżyc    

Słońce  gwiazdka  księżyc słońce  gwiazdka  księżyc 

Słońce  słońce  gwiazdka  księżyc  słońce  słońce  gwiazdka  księżyc 

 Zadaniem dzieci jest przerysowanie go ołówkiem na swojej kartce papieru i dokończenie sekwencji  (rytmu) według podanego wzoru. 

 

Proponujemy obejrzenie bajki edukacyjnej pt: “Ubaki obserwuje niebo przez teleskop." 

https://www.youtube.com/watch?v=byP9VTSnR2A 

 6.Zajęcia plastyczne. 

Dzieci 4 letnie.” Tworzymy gwiazdozbiory”. Zamalowujemy niebieską lub granatową farbą kartkę papieru a po wyschnięciu naklejamy wycięte gwiazdki- tworzymy własne gwiazdozbiory. Dzieci przeliczają ile nakleiły gwiazd.  

Zachęcamy również do wykonania ćwiczenia w książce Karta pracy 60 (rysowanie po śladzie, ćwiczenia w liczeniu). 

Dzieci 5- letnie wykonują “Zegar pór roku” - instrukcja pod zagadkami. 

Cele: utrwalenie kolejności pór roku, utrwalenie nazw miesięcy, kształtowanie świadomości następstwa czasu, rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych.  

 Rozwiązywanie zagadek dotyczących pór roku


Tęsknimy za nią po długiej zimie, czekamy, kiedy zimno minie. 

 Z nią przecież jest radości tyle! Pierwsze kwiaty i motyle. (wiosna)  

 

O tej porze roku mamy wakacje,  

ciepłe dni i kwitnące akacje, 

kolorowe kwiaty i złociste promienie,  

które słońce zsyła nam na ziemię. (lato)  

 

Kolorowe liście rozrzuca dokoła, 

żołędzie i kasztany, które zabiorę do przedszkola. (jesień) 

  

Przychodzi po jesieni. Bywa mroźna i sroga.  

Śnieg zostawia w ogródkach, a szron na samochodach. (zima  

Rodzic z dzieckiem wymienia nazwy miesięcy w kolejności. Dziecko po wymówieniu nazwy miesiąca kładzie 1 klocek. Na koniec dzieci przeliczają, ile miesięcy ma cały rok.  

 Praca plastyczna „Zegar pór roku” (5 latki). Dziecko wycina koło z kartki papieru.  Dzieli koło na 4 równe części. Każda ćwiartka jest odpowiednikiem jednej z pór roku. Zadaniem dzieci jest narysowanie czterech obrazków nawiązujących do: wiosny, lata, jesieni i zimy. Na środku rodzic przyczepia wskazówki ze sztywnego papieru kolorowego. Przytwierdza je pineską i korkiem.  


Życzymy miłej zabawy 

Panie z grup Krasnoludki i Smerfy 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz