Krasnoludki i Smerfy
TEMAT:
ZABAWY Z KSIĘŻYCEM I ZE SŁOŃCEM
2.
„Gwiazdki nocą” - zabawa
orientacyjno-porządkowa .Dzieci-gwiazdy kręcą się dookoła własnej osi,
wymachując rękami(gwiazdki mrugają). Kiedy pojawia się słońce (wybrany ochotnik
z założoną żółtą szarfą), gwiazdki przestają mrugać –zatrzymują się.
3.
„Leśna pobudka” – zabawa Dziecko-słońce (z założoną żółtą szarfą lub
wstążką)
stoi na środku pokoju.
Pozostałe osoby-wiewiórki biegają po pokoju na czworakach.
Gdy słońce
zachodzi, dzieci-wiewiórki zasypiają.
Dziecko będące słońcem kuli się, na znak
nadejścia nocy.
4.
Słuchanie opowiadania
Ireny Słońskiej "Bajka o księżycu".
Po wysłuchaniu dziecko stara się
samodzielnie opowiedzieć treść utworu.
5.
Opowieść
ruchowa „Lot na Księżyc”- pantomimiczna –
mówimy
i pokazujemy
poszczególne czynności, a dzieci naśladują.
Przygotowujemy się do lotu na Księżyc. Wkładamy kombinezon (wykonujemy
ruch suwaka ssss...), zakładamy specjalne buty (tup, tup). Nakładamy na głowę
hełm (bum), na ręce rękawice (szu, szu).
-Idziemy do rakiety (tup, tup, tup), otwieramy właz do rakiety (klaskanie
językiem). Wskakujemy do środka (hop). Zamykamy właz (klaskanie językiem).
Siadamy na fotelu (siup). Zapinamy pasy (klap). Zanim wystartujemy należy
zapłacić za podróż, nasz lot będzie kosztował jeden szeroki uśmiech, kto chce
lecieć na Księżyc ładnie się uśmiecha. Odpalamy silniki (trzy, dwa, jeden-
parskanie wargami). Rakieta wystartowała.
Lecimy w kosmos, lecimy, mijamy planety, szukamy Księżyca. Jest – hurrra!!!
Lądujemy, odpinamy pasy (klap), wstajemy z fotela (siup). Otwieramy właz
(klaskanie językiem). Powoli wychodzimy z rakiety (hooop, hooop).
- Jak się czujecie na nieznanej planecie?
- Co możemy spotkać na Księżycu?
- Co można odkryć?
- Kogo możemy spotkać?
- Co jedzą kosmici?
- Jak się poruszają? (różne formy poruszania się, wymyślone przez dzieci)
- Jak rozmawiają? (próby układania dialogu, porozumiewania się z ufoludkami)
6.
„Mówię o…” – zagadki słowne, rodzic odczytuje zagadki,
zadaniem dziecka
jest udzielenie odpowiedzi.
Kiedy nocą słońca,
nie ma
już na niebie,
świeci
całym sobą,
lub
kawałkiem siebie.
(odpowiedź – księżyc)
Żółte i gorące,
na
błękitnym niebie.
Ogrzewa Ziemię, zwierzęta i Ciebie.
(odpowiedź – słońce)
Nie widać ich w ciągu dnia,
chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć tylko wieczorami.
(odpowiedź – gwiazdy)
Ma okrągłe oczy,
świetnie widzi w nocy.
Doskonale słyszy,
poluje
na myszy.
(odpowiedź – sowa)
Płynie po niebie,
znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna,
może
być deszcz.
(odpowiedź – chmura)
Ani mysz to, ani ptak.
On uważa, że
to
zdrowo sypiać w dzień
do dołu głową.
(odpowiedź
– nietoperz)
7.
„Lepienie z
plasteliny kształtów słońca, księżyca i gwiazd” – zachęcam do
zabaw
z użyciem plasteliny – pomaga to świetnie rozwinąć zdolności manualne dzieci.
Proszę o przygotowanie kartki lub podkładki w kolorze nieba (granatową, czarną
lub błękitną – dzieci mogą sam przygotować taką kartkę po prostu malując ją
farbami). Kolejnym krokiem jest formowanie z plasteliny gwiazd i księżyca,
słoneczka i chmur. W plastelinę można również wkleić cekiny w kształcie
gwiazdek. Powstanie piękne plastelinowe „niebo”.
8.
„Szlaczki” i „Kolorowanka z ukrytym
kodem” – ćwiczenia grafomotoryczne.
Kochani jeśli macie ochotę poćwiczcie rączkę, wykonując poniższe karty
pracy.
9.
„Połącz w pary czyli memory o Kosmosie”
– na koniec mamy dla was
zabawę w znaną nam zabawę w odnalezienie par, spróbujcie z pomocą rodziców J
https://wordwall.net/pl/resource/1295647/po%C5%82%C4%85cz-obrazki-w-pary
Życzymy miłej zabawy i pozdrawiamy Was
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz