czwartek, 8 kwietnia 2021

09.04.2021/Piątek/ - KRASNOLUDKI I SMERFY - PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW

Krasnoludki i Smerfy
 TEMAT: ZABAWY Z KSIĘŻYCEM I ZE SŁOŃCEM 


1.    „Taniec Zygzak” -  na poranną rozgrzewkę.

2.    „Gwiazdki nocą” - zabawa orientacyjno-porządkowa .Dzieci-gwiazdy kręcą się dookoła własnej osi, wymachując rękami(gwiazdki mrugają). Kiedy pojawia się słońce (wybrany ochotnik z założoną żółtą szarfą), gwiazdki przestają mrugać –zatrzymują się.

3.    „Leśna pobudka” – zabawa  Dziecko-słońce (z założoną żółtą szarfą lub wstążką)
 stoi na środku pokoju.  Pozostałe osoby-wiewiórki biegają po pokoju na czworakach.
Gdy słońce zachodzi, dzieci-wiewiórki zasypiają. 
Dziecko będące słońcem kuli się, na znak nadejścia nocy.

4.    Słuchanie opowiadania Ireny Słońskiej "Bajka o księżycu".
Po wysłuchaniu dziecko stara się samodzielnie opowiedzieć treść utworu.

 






5.    Opowieść ruchowa  „Lot na Księżyc”-  pantomimiczna – mówimy               
     i pokazujemy poszczególne czynności, a dzieci naśladują.

 Przygotowujemy się do lotu na Księżyc. Wkładamy kombinezon (wykonujemy ruch suwaka ssss...), zakładamy specjalne buty (tup, tup). Nakładamy na głowę hełm (bum), na ręce rękawice (szu, szu).
-Idziemy do rakiety (tup, tup, tup), otwieramy właz do rakiety (klaskanie językiem). Wskakujemy do środka (hop). Zamykamy właz (klaskanie językiem). Siadamy na fotelu (siup). Zapinamy pasy (klap). Zanim wystartujemy należy zapłacić za podróż, nasz lot będzie kosztował jeden szeroki uśmiech, kto chce lecieć na Księżyc ładnie się uśmiecha. Odpalamy silniki (trzy, dwa, jeden- parskanie wargami). Rakieta wystartowała.
Lecimy w kosmos, lecimy, mijamy planety, szukamy Księżyca. Jest – hurrra!!! Lądujemy, odpinamy pasy (klap), wstajemy z fotela (siup). Otwieramy właz (klaskanie językiem). Powoli wychodzimy z rakiety (hooop, hooop).
- Jak się czujecie na nieznanej planecie?
- Co możemy spotkać na Księżycu?
- Co można odkryć?
- Kogo możemy spotkać?
- Co jedzą kosmici?
- Jak się poruszają? (różne formy poruszania się, wymyślone przez dzieci)
- Jak rozmawiają? (próby układania dialogu, porozumiewania się z ufoludkami)

6.     „Mówię o…” – zagadki słowne,  rodzic odczytuje zagadki,
zadaniem dziecka jest udzielenie odpowiedzi.

Kiedy nocą słońca,

 nie ma już na niebie,

 świeci całym sobą,

 lub kawałkiem siebie.

 (odpowiedź – księżyc)

 

Żółte i gorące,

 na błękitnym niebie.

 Ogrzewa Ziemię, zwierzęta i Ciebie.

 (odpowiedź – słońce)

 

Nie widać ich w ciągu dnia,

chociaż są nad nami.

Można je zobaczyć tylko wieczorami.

(odpowiedź – gwiazdy)

 

Ma okrągłe oczy,

 świetnie widzi w nocy.

Doskonale słyszy,

 poluje na myszy.

 (odpowiedź – sowa)

 

Płynie po niebie,

znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna,

 może być deszcz.

(odpowiedź – chmura)

 

Ani mysz to, ani ptak.

On uważa, że

 to zdrowo sypiać w dzień

do dołu głową.

 (odpowiedź – nietoperz)

 

7.    „Lepienie z plasteliny kształtów słońca, księżyca i gwiazd” – zachęcam do
 zabaw z użyciem plasteliny – pomaga to świetnie rozwinąć zdolności manualne dzieci. Proszę o przygotowanie kartki lub podkładki w kolorze nieba (granatową, czarną lub błękitną – dzieci mogą sam przygotować taką kartkę po prostu malując ją farbami). Kolejnym krokiem jest formowanie z plasteliny gwiazd i księżyca, słoneczka i chmur. W plastelinę można również wkleić cekiny w kształcie gwiazdek. Powstanie piękne plastelinowe „niebo”.

8.    „Szlaczki” i „Kolorowanka z ukrytym kodem” – ćwiczenia grafomotoryczne.
 Kochani jeśli macie ochotę poćwiczcie rączkę, wykonując poniższe karty pracy. 





9.    „Połącz w pary czyli memory o Kosmosie” – na koniec mamy dla was
 zabawę w znaną nam zabawę w odnalezienie par, spróbujcie z pomocą rodziców J

https://wordwall.net/pl/resource/1295647/po%C5%82%C4%85cz-obrazki-w-pary

Życzymy miłej zabawy i pozdrawiamy Was

Panie z grup Krasnoludki i Smerfy


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz