środa, 14 kwietnia 2021

 

GRUPA  TYGRYSKI  -  

15.04.2021. (czwartek)

BLOK TEMATYCZNY: W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

TEMAT DNIA: POLICZ, ILE…

 

ZABAWA RUCHOWA: „TYLE, ILE…”

Rodzic wypowiada dowolną liczbę od 1 do 8 – dzieci wykonują odpowiednią ilość ćwiczeń, np. podskoki, klaśnięcia, przysiady, tupnięcia, skłony, podskoki na jednej nodze…

 

„WESOŁE ĆWICZENIA PRZY MUZYCE” - przypomnienie zabaw muzyczno- ruchowych:

- „Skaczemy, biegniemy” – „Wygibasy z naszej klasy” (YouTube):

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

- „Muzyczna gimnastyka – Ćwiczenia w podskokach”, cz.1 (YouTube):

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 


ZAJĘCIA MATEMATYCZNE: 

„ZAPOZNANIE Z LICZBĄ I CYFRĄ 8”

 

SŁUCHANIE WIERSZYKA: „CYFERKI”

1- skośny daszek ma,
2 - chwali się, że łabędzia zna,
3 - wypręża dolny i górny brzuszek,
4 - jak krzesło z nogami ku górze,

5 - wypina pierś do orderu,
6 - ma nad głową daszek i niepodobne jest zeru,
7 - jak chorągiewka zwisa od rana,
8 - każdej zimy udaje bałwana.

 

 

- PREZENTACJA CYFRY 8 - drukowanej i pisanej.

- Omówienie z dziećmi cech charakterystycznych cyfry 8.

 


 

- Kreślenie cyfry w powietrzu, wodzenie palcem po śladzie.

- Układanie cyfry 8 z kolorowego drucika kreatywnego, lub z kawałka włóczki.

- Wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, których jest 8 – przeliczanie.

                                                           

WYKONYWANIE ĆWICZEŃ W KARTACH PRACY:

Dzieci 6- letnie - KP4, s. 68–70:

- Kolorowanie rakiet, które są zbudowane z ośmiu elementów,

- Wyszukanie cyferek „8” ukrytych na obrazku,

- Łączenie gwiazdek w ośmioelementowe gwiazdozbiory,

- Otoczenie pętlą ósmego statku kosmicznego.

- Pisanie wzorów litero podobnych, pisanie cyfry 8 po śladzie,

- Rysowanie tylu elementów, ile pokazuje cyfra.

Dzieci 5-l. – KP3, s. 10- 11:

- Liczenie w zakresie 8,

- Pisanie wzorów litero podobnych, pisanie cyfry 8 po śladzie.

- Wskazywanie obrazka, który nie pasuje do pozostałych.

 

ZABAWA RUCHOWA W OPARCIU O WIERSZYK:

 

"UMIEM LICZYĆ…"
Na jeden - klaśnij, na dwa - skocz,
trochę w lewą stronę zbocz.
Na trzy - machnij nogą prawą,
ale zrób to bardzo żwawo.
A na cztery - mrugnij okiem.
Pięć - maszeruj równym krokiem.
Sześć - oznacza podskok w górę,
jakbyś chciał przeskoczyć górę.
Siedem - to jest kroczek w prawo.
Osiem - możesz bić już brawo!


- Obrazowanie przez dzieci ruchem treści wierszyka.


ZAJĘCIA PROZDROWOTNE – SŁUCHANIE WIERSZA M. PRZEWOŹNIAKA:

 

„HORROR O NIEUMYTYCH ZĘBACH”

Znowu zębów nie umyłam,

Zanim spać się położyłam,

Cały dzień cukierki ssałam,

A o paście zapomniałam.

I dokładnie w środku nocy

Senny koszmar mnie zaskoczył.

 

Jakby nie dość było męki,

Zaszczękały moje szczęki.

„Skoro pasta już nie w modzie,

Chcemy się wykąpać w wodzie.

My lubimy czyste być.

Trzeba o nas dbać i myć!

Ząb nie węgiel, chce być biały”.

I do szklanki nura dały.

 

Mama chciała dać mi buzi,

Aby rano mnie obudzić.

Woń z mych ust ją doleciała

I zemdlała, tak jak stała.

Pielęgniarze cali w bieli

Z nią na noszach gdzieś pomknęli.

 

Wyszczerzając dwa mleczaki,

Krzycząc: „Ach, to brudas jaki!”,

Uciekł razem z psem kolega

I do dzisiaj pewnie biega.

 

Szczęki już pływają w wodzie,

A mnie został ząb na przodzie.

„Ja nie skaczę, nie ma głupich,

I tak jestem już popsuty!”

Rzekł mi: „Masz uśmiechy takie,

Jakbyś była niemowlakiem.

Teraz pasta jest ci zbędna –

Jesteś strzyga jednozębna.

Jak szczerbaty duch nieczysty

Możesz straszyć u dentysty”.

 

W tym momencie się zbudziłam,

Do łazienki popędziłam.

Poszła pasta w ruch i szczotka.

Niech cię lepiej to nie spotka,

Co spotkało właśnie mnie

W nieumytym zębnym śnie!

 

Pytania skierowane do dziecka:

- Co to jest horror?

- Jak myślisz, dlaczego dziewczynce przyśnił się taki straszny sen?

- Co mówiły szczęki do dziewczynki?

- Jak się zakończył sen, co się stało z zębami dziewczynki?

- Co zrobiła zaraz po przebudzeniu?

- Do czego potrzebne są nam zęby?

- Co byłoby nam trudno zjeść, gdybyśmy ich nie mieli? Jak wyglądałyby nasze uśmiechy?

 


WYKANANIE ĆWICZEŃ W KARTACH PRACY:

Dzieci 6-l. – KP4, s.84:

- Dorysowywanie obrazków- owoców.

- Czytanie sylab na warzywach i owocach, łączenie sylab w wyrazy.

Dzieci 5-l. – KP4, s. 67:

- Dorysowywanie obrazków- owoców.

- Czytanie sylab na warzywach i owocach, łączenie sylab w wyrazy.


- Produkty zdrowe i niezdrowe dla naszych zębów:

 

 


 
















- Labirynt – Droga od ząbka do pasty i szczoteczki



 
















POZDROWIENIA DLA TYGRYSKÓW 

OD PANI OLI I PANI LUCYNKI 😃

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz