GRUPA TYGRYSKI -
15.04.2021.
(czwartek)
BLOK TEMATYCZNY: W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
TEMAT DNIA: POLICZ, ILE…
ZABAWA
RUCHOWA: „TYLE, ILE…”
Rodzic wypowiada dowolną
liczbę od 1 do 8 – dzieci wykonują odpowiednią ilość ćwiczeń, np. podskoki, klaśnięcia,
przysiady, tupnięcia, skłony, podskoki na jednej nodze…
„WESOŁE
ĆWICZENIA PRZY MUZYCE” - przypomnienie zabaw muzyczno-
ruchowych:
-
„Skaczemy, biegniemy” – „Wygibasy z naszej klasy” (YouTube):
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
-
„Muzyczna gimnastyka – Ćwiczenia w podskokach”, cz.1 (YouTube):
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
ZAJĘCIA MATEMATYCZNE:
„ZAPOZNANIE Z LICZBĄ I CYFRĄ 8”
SŁUCHANIE WIERSZYKA: „CYFERKI”
1-
skośny daszek ma,
2 - chwali się, że łabędzia zna,
3 - wypręża dolny i górny brzuszek,
4 - jak krzesło z nogami ku górze,
5
-
wypina pierś do orderu,
6 - ma nad głową daszek i niepodobne
jest zeru,
7 - jak chorągiewka zwisa od rana,
8 - każdej zimy udaje bałwana.
-
PREZENTACJA CYFRY 8 - drukowanej i pisanej.
- Omówienie z dziećmi cech
charakterystycznych cyfry 8.
- Kreślenie cyfry w
powietrzu, wodzenie palcem po śladzie.
- Układanie cyfry 8 z kolorowego
drucika kreatywnego, lub z kawałka włóczki.
- Wyszukiwanie w najbliższym
otoczeniu przedmiotów, których jest 8 – przeliczanie.
WYKONYWANIE
ĆWICZEŃ W KARTACH PRACY:
Dzieci
6- letnie - KP4, s. 68–70:
- Kolorowanie rakiet, które
są zbudowane z ośmiu elementów,
- Wyszukanie cyferek „8”
ukrytych na obrazku,
- Łączenie gwiazdek w
ośmioelementowe gwiazdozbiory,
- Otoczenie pętlą ósmego
statku kosmicznego.
- Pisanie wzorów litero
podobnych, pisanie cyfry 8 po śladzie,
- Rysowanie tylu elementów,
ile pokazuje cyfra.
Dzieci
5-l. – KP3, s. 10- 11:
- Liczenie w zakresie 8,
- Pisanie wzorów litero
podobnych, pisanie cyfry 8 po śladzie.
- Wskazywanie obrazka, który
nie pasuje do pozostałych.
ZABAWA RUCHOWA W OPARCIU
O WIERSZYK:
"UMIEM LICZYĆ…"
Na jeden - klaśnij, na dwa - skocz,
trochę w lewą stronę zbocz.
Na trzy - machnij nogą prawą,
ale zrób to bardzo żwawo.
A na cztery - mrugnij okiem.
Pięć - maszeruj równym krokiem.
Sześć - oznacza podskok w górę,
jakbyś chciał przeskoczyć górę.
Siedem - to jest kroczek w prawo.
Osiem - możesz bić już brawo!
-
Obrazowanie przez dzieci ruchem treści wierszyka.
ZAJĘCIA PROZDROWOTNE – SŁUCHANIE WIERSZA M. PRZEWOŹNIAKA:
„HORROR
O NIEUMYTYCH ZĘBACH”
Znowu
zębów nie umyłam,
Zanim
spać się położyłam,
Cały
dzień cukierki ssałam,
A o
paście zapomniałam.
I
dokładnie w środku nocy
Senny
koszmar mnie zaskoczył.
Jakby
nie dość było męki,
Zaszczękały
moje szczęki.
„Skoro
pasta już nie w modzie,
Chcemy
się wykąpać w wodzie.
My
lubimy czyste być.
Trzeba
o nas dbać i myć!
Ząb
nie węgiel, chce być biały”.
I do
szklanki nura dały.
Mama
chciała dać mi buzi,
Aby
rano mnie obudzić.
Woń
z mych ust ją doleciała
I
zemdlała, tak jak stała.
Pielęgniarze
cali w bieli
Z
nią na noszach gdzieś pomknęli.
Wyszczerzając
dwa mleczaki,
Krzycząc:
„Ach, to brudas jaki!”,
Uciekł
razem z psem kolega
I do
dzisiaj pewnie biega.
Szczęki
już pływają w wodzie,
A
mnie został ząb na przodzie.
„Ja
nie skaczę, nie ma głupich,
I
tak jestem już popsuty!”
Rzekł
mi: „Masz uśmiechy takie,
Jakbyś
była niemowlakiem.
Teraz
pasta jest ci zbędna –
Jesteś
strzyga jednozębna.
Jak
szczerbaty duch nieczysty
Możesz
straszyć u dentysty”.
W
tym momencie się zbudziłam,
Do
łazienki popędziłam.
Poszła
pasta w ruch i szczotka.
Niech
cię lepiej to nie spotka,
Co
spotkało właśnie mnie
W
nieumytym zębnym śnie!
Pytania
skierowane do dziecka:
- Co to jest horror?
- Jak myślisz, dlaczego
dziewczynce przyśnił się taki straszny sen?
- Co mówiły szczęki do
dziewczynki?
- Jak się zakończył sen, co
się stało z zębami dziewczynki?
- Co zrobiła zaraz po
przebudzeniu?
- Do czego potrzebne są nam
zęby?
- Co byłoby nam trudno
zjeść, gdybyśmy ich nie mieli? Jak wyglądałyby nasze uśmiechy?
WYKANANIE ĆWICZEŃ W KARTACH PRACY:
Dzieci 6-l. – KP4, s.84:
- Dorysowywanie obrazków- owoców.
- Czytanie sylab na warzywach i owocach, łączenie sylab w wyrazy.
Dzieci 5-l. – KP4, s. 67:
- Dorysowywanie obrazków- owoców.
- Czytanie sylab na warzywach i owocach, łączenie sylab w wyrazy.
- Produkty zdrowe i niezdrowe dla naszych zębów:
-
Labirynt – Droga od ząbka do pasty i szczoteczki
POZDROWIENIA DLA TYGRYSKÓW
OD PANI OLI I PANI LUCYNKI 😃
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz