„KRASNOLUDKI” i „SMERFY”- PROPOZYCJE ZAJĘĆ NA 13.04.2021/WTOREK/
TEMATYKA TYGODNIA: W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
Cele:
· Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania,
· Rozwijanie analizy i syntezy myślowej, czerpanie radości ze wspólnego działania,
·
Poznanie obrazu graficznego litery C
· Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów.
Drodzy Rodzice w tym tygodniu będziemy realizować tematykę związaną ze zdrowiem, zdrowym trybem życia, dbaniem o zdrowie i właściwym odżywianiem.
I.Na początek pobawcie się wspólnie z dziećmi do piosenki pt: „Ach gimnastyka dobra sprawa”…- znają ją Krasnoludki i Smerfy.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Zabawa do piosenki „Głowa, ramiona” M.Bogdanowicz
Ach, gimnastyka, dobra sprawa,
dla nas wszystkich to zabawa.
Ręce w górę i w przód, i w bok,
skłon do przodu, w górę skok.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty. x 2
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
oczy, uszy, usta, nos!
II.ZAJĘCIA DLA DZIECI 5- LETNICH Z ZAKRESU WSPOMAGANIA ROZWOJU MOWY
Temat :„Zabawy z literką C”
1.Drodzy rodzice pobawcie się z dziećmi w rozwiązywanie zagadek. Rozwiązaniami zagadek są rzeczy rozpoczynające się za literkę „C”.
To małe warzywo, okragłe jak kula.
Gdy kroisz, szczypie w oczy i zwie się …/cebula/
W sklepach na półkach wartość wskazuje
I wiesz już na pewno, ile coś kosztuje /cena/
Jeździ po różnych zakątkach na świecie.
Klauna i akrobatów w nim znajdziecie./ cyrk/
Do zagadek potrzebne będą napisy i obrazki. Zadaniem dzieci jest dostrzec pierwszą literkę w wyrazie. Wyjaśniamy, że to literka C. Dzieci rysują literkę palcem po śladzie lub układają ją na podłodze wykorzystując kawałek wstążki, sznurka lub nitki.„Masażyk”- rysowanie palcem literki na plecach Rodziców lub rodzeństwa.
Zadajemy dziecku pytania: "Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu ?":
– cebula,
– cena,
– cyrk
2.Znajdź w domu przedmiot, którego nazwa zaczyna się głoską „c „
3.Wymień imiona rozpoczynające się głoską „C”.
4.Zabawa matematyczna „ Ile sylab ?”. Zadaniem dziecka jest podzielić podane wyrazy na sylaby, a następnie ułożyć tyle kartoników ( kwadraty wycięte z papieru), ile sylab słyszysz w wyrazie.
– CEBULA
– CYRK
– CUKIERKI
– CYTRYNA
– CELINA
– CUKIER
5.Wykonanie ćwicz. w KP4 str.10- kolorowanie lub wyklejenie szablonu litery kawałkami papieru.
6.Wykonanie ćwicz w KP4 str.11
ZAJĘCIA DLA DZIECI 4-LATNICH
1.Zabawa dydaktyczna „ Dla każdego coś zdrowego”- zabawa polega na tym, że Rodzic wymienia produkt żywnościowy - zadaniem dziecka jest wskazać zdrowe i niezdrowe produkty żywnościowe oraz uzasadnić swoją opinię. Można do zabawy wykorzystać produkty znajdujące się w domowej kuchni i lodówce.
2.Kolejne zadanie to zagadki związane z rozpoznawaniem różnorodnych smaków. Na początek proponuje owoce. Umyte owoce należy pokroić. Dziecko z zamkniętymi oczami próbuje odgadnąć nazwę smakowanego owocu.
3.Następne zadanie to wykonanie wspólnie z Rodzicami lub rodzeństwem „Sałatki owocowej”wg podanej propozycji lub z dostępnych w domu owoców z zachowaniem zasad higieny i bezpieczeństwa.
Warto z dziećmi omówić poszczególne etapy pracy:
· Umycie rąk
· Włożenie fartuszków ochronnych
· Podział zadań
· Mycie owoców
· Krojenie i wymieszanie sałatki
· Wspólna degustacja.
składniki na sałatkę owocową dla dzieci 🍏🍓🍉🍋🍇🍉
- 2 średnie banany - 300 g.
- 2 garście malin - 130 g.
- 2 garście borówek - 130 g.
- garść jasnych winogron - 100 g.
- 2 łyżki płynnego miodu.
- sok z połówki cytryny
Po posiłku 4-latki wykonają prace KP3, str. 63 – ładnie, całymi zdaniami opowiedzcie Rodzicom historyjkę obrazkową.
Drogie "Krasnoludki" i "Smerfy" serdecznie Was pozdrawiamy - Wychowawczynie ☺
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz