poniedziałek, 12 kwietnia 2021

„KRASNOLUDKI” i  „SMERFY”- PROPOZYCJE ZAJĘĆ NA 13.04.2021/WTOREK/

TEMATYKA TYGODNIA: W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

Cele:

·         Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania,

·         Rozwijanie analizy i syntezy myślowej, czerpanie radości ze wspólnego działania,

·         Poznanie obrazu graficznego litery C

·         Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów.

 

Drodzy Rodzice w tym tygodniu będziemy realizować tematykę związaną ze zdrowiem, zdrowym trybem życia, dbaniem o zdrowie i właściwym odżywianiem.

I.Na początek pobawcie się wspólnie z dziećmi do piosenki pt: „Ach gimnastyka dobra sprawa”…- znają ją Krasnoludki  i  Smerfy.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Zabawa do piosenki „Głowa, ramiona” M.Bogdanowicz

 

Ach, gimnastyka, dobra sprawa,

dla nas wszystkich to zabawa.

Ręce w górę i w przód, i w bok,

skłon do przodu, w górę skok.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

kolana, pięty, kolana, pięty. x 2

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

oczy, uszy, usta, nos!

II.ZAJĘCIA DLA DZIECI  5- LETNICH Z ZAKRESU WSPOMAGANIA ROZWOJU MOWY

Temat :„Zabawy z literką C”

1.Drodzy rodzice pobawcie się z dziećmi w rozwiązywanie zagadek. Rozwiązaniami zagadek są rzeczy rozpoczynające się za literkę „C”.

To małe warzywo, okragłe jak kula.

Gdy kroisz, szczypie w oczy i zwie się …/cebula/


 

 

W sklepach na półkach wartość wskazuje

I wiesz już na pewno, ile coś kosztuje /cena/


 

Jeździ po różnych zakątkach na świecie.

Klauna i akrobatów w nim znajdziecie./ cyrk/


 

Do zagadek potrzebne będą napisy i obrazki. Zadaniem dzieci jest dostrzec pierwszą literkę w wyrazie. Wyjaśniamy, że to literka C. Dzieci rysują literkę palcem po śladzie lub układają ją na podłodze wykorzystując  kawałek wstążki, sznurka lub nitki.„Masażyk”- rysowanie palcem literki na plecach Rodziców lub rodzeństwa.

 Zadajemy dziecku pytania: "Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu ?":

– cebula,

– cena,

–  cyrk

2.Znajdź w domu przedmiot, którego nazwa zaczyna się głoską „c „

3.Wymień imiona rozpoczynające się głoską „C”.

4.Zabawa matematyczna „ Ile sylab ?”. Zadaniem dziecka jest podzielić podane wyrazy na sylaby, a następnie ułożyć tyle kartoników ( kwadraty wycięte z papieru), ile sylab słyszysz w wyrazie.

– CEBULA

– CYRK

– CUKIERKI

– CYTRYNA

– CELINA

– CUKIER

5.Wykonanie ćwicz. w KP4 str.10- kolorowanie lub wyklejenie szablonu litery kawałkami papieru.

6.Wykonanie ćwicz w KP4 str.11

ZAJĘCIA DLA  DZIECI 4-LATNICH

1.Zabawa dydaktyczna „ Dla każdego coś zdrowego”- zabawa polega na tym, że Rodzic wymienia produkt żywnościowy - zadaniem dziecka jest wskazać zdrowe i niezdrowe produkty żywnościowe oraz uzasadnić swoją opinię. Można do zabawy wykorzystać produkty znajdujące się w domowej kuchni i lodówce.


2.Kolejne zadanie to zagadki związane z rozpoznawaniem różnorodnych smaków. Na początek proponuje owoce. Umyte owoce należy pokroić. Dziecko z zamkniętymi oczami próbuje odgadnąć nazwę smakowanego owocu.

3.Następne zadanie to wykonanie wspólnie z Rodzicami lub rodzeństwem „Sałatki owocowej”wg podanej propozycji lub z dostępnych w domu owoców z zachowaniem zasad higieny i bezpieczeństwa.

Warto z dziećmi omówić poszczególne etapy pracy:

·         Umycie rąk

·         Włożenie fartuszków ochronnych

·         Podział zadań

·         Mycie owoców

·         Krojenie i wymieszanie sałatki

·         Wspólna degustacja.


 

składniki na sałatkę owocową dla dzieci 🍏🍓🍉🍋🍇🍉

  • 2 średnie banany - 300 g.
  • 2 garście malin - 130 g.
  • 2 garście borówek - 130 g.
  • garść jasnych winogron - 100 g.
  • 2 łyżki płynnego miodu.
  • sok z połówki cytryny

 

Po posiłku 4-latki wykonają prace KP3, str. 63 – ładnie, całymi zdaniami opowiedzcie Rodzicom historyjkę obrazkową.


 

 Drogie "Krasnoludki" i "Smerfy" serdecznie Was pozdrawiamy - Wychowawczynie ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz