wtorek, 13 kwietnia 2021

 

GRUPA  TYGRYSKI  -

14.04.2021. (środa)

 

BLOK TEMATYCZNY:  W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

TEMAT DNIA:  DBAMY O CZYSTOŚĆ

 

„WESOŁE ĆWICZENIA PRZY MUZYCE” - przypomnienie zabaw muzyczno- ruchowych:

- „Skaczemy, biegniemy” – „Wygibasy z naszej klasy” (YouTube):

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

- „Muzyczna gimnastyka – Ćwiczenia w podskokach”, cz.1 (YouTube):

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 


ZABAWA DYDAKTYCZNA: „DBAMY O HIGIENĘ”.

Rozłożenie na stoliku przyborów, służących do utrzymywania czystości (mydło, ręcznik, pasta do zębów, grzebień, gąbka itp.). Dzielenie słów - nazw przyborów toaletowych na sylaby i na głoski. Układanie zdań z danym wyrazem. Liczenie wyrazów w zdaniu, np.:

- mydło – podział wyrazu na sylaby i na głoski z wyklaskiwaniem; ułożenie zdania z wyrazem „mydło”: „Myję ręce mydłem” – 3 wyrazy.

 

SŁUCHANIE OPOWIADANIA MACIEJKI MAZAN „BŁOTNY POTWÓR”.

Błotny potwór Marek przestał myć ręce! Nie mył ich przed śniadaniem ani przed obiadem. Nie mył ich nawet przed kolacją. Ale kiedy nie chciał ich umyć po powrocie z podwórka, gdzie bawił się w błocie, miarka się przebrała.

– Marek! – zawołała mama. – Natychmiast umyj ręce!

Marek był zwykle bardzo grzeczny, ale tym razem tupnął nogą.

– Nie! – krzyknął i schował się za firanką.

– Chyba nie chcesz wyglądać jak błotny potwór? – Chcę! – burknął Marek i okręcił się firanką.

Mama zastanowiła się przez chwilę.

– Dlaczego nie chcesz myć rąk? – spytała.

– Bo się rozpuszczą – wymamrotał owinięty firanką Marek.

– Jak to? – zdziwiła się mama.

– Martyna powiedziała, że jak będę często myć ręce, to mi się całkiem rozpuszczą. Jak mydło – wyjaśnił Marek. Martyna była jego koleżanką z przedszkola i lubiła z niego żartować.

– Marek, dałeś się nabrać – powiedziała mama. – Ręce się nie rozpuszczają.

Marek milczał, ale zrobił sobie w firance dziurkę, przez którą spojrzał na mamę.

– Serio?

– Serio. Zobacz, moje się nie rozpuściły.

Marek pomyślał chwilę. Mama myła ręce strasznie często. I rzeczywiście, nie brakowało jej nawet kawałka palca! Dlatego wyplątał się z firanki i poszedł do łazienki. A następnego dnia Martyna przybiegła przestraszona do domu i zaczęła myć ręce

– Co się stało? – spytała jej mama, bardzo zdziwiona.

– Marek powiedział, że jeśli ktoś ma brudne ręce, to mogą mu na nich wyrosnąć chwasty! – oznajmiła Martyna, szorując ręce mydłem i szczoteczką.

– Nie wiem, czy to prawda, ale nie zamierzam ryzykować!

 

Rozmowa na temat przeczytanego tekstu:

- Kto był bohaterem opowiadania?

- Dlaczego Marek nie chciał myć rąk?

- Dlaczego Martyna szorowała ręce?

- Co to znaczy żartować?

- Czy na każdy temat można żartować?

- Co to jest higiena? Jak należy dbać o higienę ciała?

- Dlaczego trzeba przestrzegać zasad higieny?

 

„KIEDY MYJEMY RĘCE?” - rozmowa w oparciu o obrazek na temat przestrzegania zasad higieny.

 

 

- Przypomnienie instrukcji mycia rąk - „Moda na czyste rączki” – „Bliżej przedszkola” – Piosenki dla dzieci (YouTube)

https://www.youtube.com/watch?v=Bhf2o5kPLrY

 


„ZGADUJ – ZGADULA” – ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK SŁOWNYCH

ZWIĄZANYCH HIGIENĄ

 

W małym pomieszczeniu

jest wody najwięcej.

Tutaj bierzesz prysznic

i szorujesz ręce.

                                                                                                 

Może pachnieć kwiatkami

i zawsze się pieni.

Najbrudniejsze straszydło

w czyste dziecko zamieni.

 

To jest bardzo miła szczotka,

więc niech ktoś mi wytłumaczy,

Czemu każdy szczerzy zęby,

kiedy ją zobaczy?

 

Schowała się w tubie,

używać jej lubię.

A i mała szczotka

chętnie się z nią spotka.

 

Jest w łazience niby- miska,

nad nią wisi ręcznik duży,

O tym wie najmniejsze dziecko,

że do mycia ona służy.

 

Pieni się płyn z butelki,

zamienia się w bąbelki.

Nieraz głowę ci zmywa.

Czy wiesz, jak się nazywa?

 

Spogląda z wysoka na kurki, na wannę,

Gdy go używasz, udaje fontannę.

 

Bywa w ramach lub bez ramy,

często w nim się przeglądamy.

Ono zawsze powie szczerze,

czy wyglądasz, jak należy.

 

Ma dużo zębów, choć nic nie zjada,

Lecz rozczochrane włosy układa.

 

Jak ten przedmiot się nazywa?

Jest  za mały, by w nim pływać,

Lecz gdy woda z kranu leci,

to w niej kąpiel biorą dzieci.

 

Do suchej nitki moknie nieraz,

Gdy po kąpieli nim się wycierasz.

 

„RĘCZNIK” – ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE.

- Dzieci rysują kredkami wzory – szlaczki według własnego pomysłu (fale, zygzaki, kreski pionowe, pochyłe, gwiazdki, pętelki itp.) na „ręczniku” - na kartce formatu A4. Można wykorzystać kartkę w dowolnym jasnym kolorze lub białą.

 

SŁUCHANIE PIOSENKI PT.: „MYDŁO LUBI ZABAWĘ”

Zespół „FASOLKI” (YouTube):

https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M

 

 

 

 

- Wersja karaoke piosenki: „Mydło lubi zabawę”:

https://www.youtube.com/watch?v=JE2XXYr7Omo

 

ROZWIĄZYWANIE „KRZYŻÓWKI CZYŚCIOCHA”

Propozycja rozwiązania krzyżówki wspólnie z rodzicami.


 


ZNAJDŹ RÓŻNICE MIĘDZY OBRAZKAMI.

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz