Ćwiczenia aparatu mowy:
Podniesienie sprawności
narządów artykulacyjnych- bajeczka logopedyczna
do prowadzenia ćwiczeń z dzieckiem w domu.
Ćwiczenia demonstruje dorosły,
który powinien sam wcześniej starannie przećwiczyć każde ćwiczenie przed
lustrem. Ćwiczenia są wplatane w treść bajki tak, aby dziecko nie odczuło
znudzenia i zmęczenia. Urozmaiceniem treści bajki są elementy ruchu
i wypowiadane wyrazy dźwiękonaśladowcze
MYSZKA PEPCIA
Pewnego dnia myszka Pepcia wyszła ze swej norki na
poszukiwanie przygód (język wysuwamy daleko do przodu).
Rozglądała się dookoła (język oblizuje szeroko
otwarte usta).
Poszła w lewo ( język dotyka lewego kącika warg).
Popatrzyła do góry na rosnące na drzewach szyszki
(język dotyka górnej wargi) i w dół na mięciutki mech (język wysunięty na
brodę).
W oddali
słychać było odgłosy leśnych ptaków, które myszka próbowała naśladować:
ü kuku, kuku, kuku – tak kuka kukułka
ü huuhuu, huuhuu, huuhuu – słychać sowę
ü puk, puk, puk – tak stukał dzięcioł w drzewa.
Po takiej wędrówce myszka Pepcia poczuła się
zmęczona i głodna, Wyjęła śniadanie z torby i zaczęła je jeść (naśladujemy
ruchy żucia). Po zjedzeniu myszka oblizała wąsiki (język oblizuje górną wargę)
oraz ząbki (język oblizuje górne i dolne zęby).
Zrobiło się późno, więc myszka wróciła do domu.
Umyła zęby (język oblizuje górne i dolne zęby) i wypłukała buzię (nabieramy do
ust powietrza i poruszamy policzkami).
Potem ubrała piżamkę i poszła spać (chrapiemy).
Ćwiczenia oddechowe:
Dmuchajka z butelki.
Proszę przygotować słomkę, plastikową butelkę, papierową kulkę lub kulkę
z waty.
Należy odciąć górną część butelki, zrobić w nakrętce otwór wielkości
słomki i umieścić w nim słomkę.
Zadaniem dziecka jest dmuchać tak mocno,
by kulka umieszczona w butelce podnosiła się.
Ćwiczenia percepcji
słuchowej:
Posłuchaj nagrania i odgadnij odgłosy zwierząt mieszkających
na wsi. Powodzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ
Miłej zabawy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz