„N jak noc”
Witam Was po świętach bardzo serdecznie. Zapraszam do wspólnej zabawy.
Przygotowane zadania zawierają treści przeznaczone zarówno dla czterolatków i pięciolatków.
Rodzice dzieci czteroletnich mogą wybrać do realizacji kilka zadań z literkami.
I. Na początek proponuję zabawę „Do przodu, do tyłu, w bok”/ dzieci stają przed rodzicami i słuchają polecenia, następnie zgodnie ze wskazówkami robią krok w przód, w tył, w bok; rodzice zmieniają kolejność i mówią coraz szybciej/. A teraz zapraszam na Muzyczną Gimnastykę https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
II. Zapraszam Was do zabawy
z obrazkami. Drodzy Rodzice pokazujecie swoim Pociechom różne obrazki, dzieci
wskazują te, których nazwy rozpoczynają się głoską n, np.: nogi, nos,
okulary, aparat, nenufar, nici. Proszę abyście wyjaśnili nieznane dzieciom
pojęcia.
„Sylabizuj ze mną” – spróbujcie wspólnie podzielić na sylaby wyrazy rozpoczynające się głoską n, niech towarzyszy temu klaskanie.
„Wymyśl to sam”. Drogie Dzieci spróbujcie wymienić kilka słów w których występuje głoska n.
„Po śladzie”. Ułóżcie kształt literki N ze wstążki lub sznurka, możecie po niej przejść stopa przed stopą.
Drogie
pięciolatki wykonajcie ćwiczenie w KP3 (ćw. 1, s. 64), polegające na kolorowaniu
lub wyklejaniu szablonu litery, np. kawałkami bibuły, kolorowego papieru.
Jeżeli młodsze Dzieci chcą również wykonać to zadanie, dla Was mam szablon do wydruku lub odrysowania.
A teraz troszkę się poruszamy, przy zabawie muzyczno- ruchowej „Pięta, kciuk” https://www.youtube.com/watch?v=Z52Ys1p-5-4
Proponuję zabawę w odczytywanie prostych wyrazów z poznanych liter. Dzieci nazywają kolejne litery w wyrazie, próbując je poskładać w sylaby i podać cały wyraz, np.: NOS, NUTY, BALON, WANNA.
Drodzy Rodzice zapraszam do zabawy słownej. Podajcie pierwszą sylabę słowa, a zadaniem dziecka jest dokończenie wyrazu, np.: no-ga, na-klejka, nu-rek.
„Paluszkowa litera”. Drodzy Rodzice przygotujcie kartkę papieru i farbkę, zadaniem dziecka będzie utworzenie kształtu litery N, poprzez odbijanie zamoczonego w farbie paluszka.
Drogie
Dzieci wysłuchajcie zagadki , zastanówcie się nad odpowiedzią.
Pięknie
wygląda na tafli wody.
Słynie z
niezwykłej swojej urody.
Ma duże
liście, różowe płatki.
To kwiat naprawdę niezwykle rzadki. (nenufar, lilia wodna)
III. Dla relaksu posłuchajcie wspólnie muzyki https://www.youtube.com/watch?v=-j3NZEdHQaI
„Ptaki i ich gniazda” – zabawa orientacyjno-porządkowa /ułóżcie na podłodze trzy kartki w różnych kolorach, ustalcie kolory gniazd dla określonych ptaków: jaskółki, skowronka, bociana; Dzieci udają latające ptaszki i poruszają się wokół gniazd- kartek, kiedy rodzice wypowiadają nazwę jednego z ptaków dziecko musi usiąść we właściwym gnieździe/.
Jaskółka Skowronek Bocian
Na zakończenie mała powtórka z zakresu pojęć matematycznych. Posłuchajcie piosenki, która pomoże Wam utrwalić nazwy i kształty figur geometrycznych https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Lv-1s65cgJM
Powodzenia i dobrej zabawy. Pani
Ania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz