GRUPA
„TYGRYSKI” 2.06. – 5.06. (WT. – PT.)
BLOK
TEMATYCZNY: W
DZIECIĘCEJ KRAINIE
Informujemy,
że w związku z otwarciem przedszkola dnia 01. 06 propozycje zabaw i
zajęć dla dzieci, od tej pory będą zamieszczane na blogu
jednorazowo
na cały tydzień.
WESOŁE
ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE:
-
„TANIEC
ZYGZAK” – „WYGIBASY Z NASZEJ KLASY”
„DZIECI”
– WIERSZ DANUTY GELLNEROWEJ
Wszystkie
dzieci
Na
całym świecie
Są
takie same –
Lubią
skakać na jednej nodze
I
lubią zanudzać mamę.
Wszystkie
dzieci
Na
całym świecie
Śpiewają
wesołe piosenki
I
byle kamyk, byle szkiełko
Biorą
jak skarb do ręki.
Podobno
dzieci
Na
całym świecie
Bywają
niegrzeczne czasem,
Lecz
to nie u nas,
Nie
w naszym mieście –
To
gdzieś za górą, za lasem.
-
Pytania skierowane do dzieci:
Co dzieci na całym świecie lubią robić? Jakie są twoje ulubione
zajęcia? Jakie masz zainteresowania?
„DZIECI
ŚWIATA” – WIERSZ W. FABERA
W
Afryce w szkole, na lekcji,
Śmiała
się dzieci gromada,
Gdy
im mówił malutki Gwinejczyk,
Że
gdzieś na świecie śnieg pada.
A
jego rówieśnik, Eskimos,
Też
w szkole, w chłodnej Grenlandii,
Nie
uwierzył, że są na świecie
Gorące
pustynie i palmy.
Afryki
ani Grenlandii
My
także jak dotąd nie znamy,
A
jednak wierzymy w lodowce,
W
gorące pustynie, w banany.
I
dzieciom z całego świata
Chcemy
ręce uścisnąć mocno
I
wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
Jak
i z nas samych wyrosną.
-
Rozmowa
z dziećmi
- w oparciu o wiersz - na temat ich rówieśników w różnych
krajach, na różnych kontynentach.
-
Wszystkie
dzieci na świecie łączy to, że potrafią z ciekawością
i zachwytem patrzeć na świat, mają wspaniałe marzenia,
przyjaźnie spoglądają na wszystko, co je otacza. Bez względu na
kolor skóry, język, miejsce, w którym mieszkają, mogą się
porozumieć, okazując sobie to, co mają najcenniejszego –
przyjaźń i zaufanie. Trzeba pamiętać o tym szczególnym darze,
przenieść go ze sobą w dorosłe życie.
PRAWA
DZIECKA:
Rozmowa
rodzica z dzieckiem na temat „Praw dziecka”.
Wyjaśnienie najważniejszych praw w sposób zrozumiały dla dziecka.
-
Próby odczytania przez dzieci zdania:
Mam
prawo do zabawy, nauki i opieki zdrowotnej.
-
Proponujemy wysłuchanie piosenki:
„PIOSENKA
O PRAWACH DZIECKA” (piosenki dla dzieci – Mała Orkiestra Dni
Naszych)
ROZWIĄZYWANIE
ZAGADEK:
Dzień
to czerwcowy, ciepły, uśmiechnięty.
W
tym dniu wszystkie dzieci dostają prezenty. (Dzień
Dziecka)
Może
być leciutkie, albo ważyć tonę,
Mieć
kłapciate uszy lub śmieszny ogonek.
Może
nosić spodnie, lecz wcale nie musi –
I
tak będzie piękne dla swojej mamusi. (dziecko)
Na
tym placu znajdziesz ciut większe zabawki:
Sporą
piaskownicę, ślizgawki, huśtawki. (plac
zabaw)
Ten
ogromny – z koszem aż pod chmury leci,
Ten
mały mamusia dmucha dla swych dzieci. (balon)
Kolejkę
czy lalkę, co mruga oczami,
Dostaniesz
najpewniej w sklepie z … (zabawkami)
ZACZĄŁ
SIĘ NOWY MIESIĄC:
CZERWIEC
to miesiąc
słonecznego
nieba ,
czego
więcej nam trzeba.
Wiecie
skąd pochodzi nazwa miesiąca?
Od
chrząszcza …
Guniak
czerwczyk
może
znajdziecie jakieś ciekawe informacje na jego temat…
Przypomnijcie
sobie jak nazywają się pozostałe miesiące – obejrzyjcie film
edukacyjny (źródło:
kanał: You Tube)
„Poznajemy miesiące”
ZABAWA
MATEMATYCZNA „RAZEM
MA BYĆ SZEŚĆ”
Do
zabawy będzie potrzebne domino (płytki z kropeczkami), grę
przeprowadza się w parach.
Pierwszy
gracz kładzie dowolną płytkę domina,
następnie
drugi gracz musi dołożyć do niej taką płytkę, żeby suma kropek
dawała wynik sześć np.
4
+ 2 = 6
4
kropki (z płytki po lewej stronie) i 2 kropki (z płytki po prawej
stronie)
to
razem 6 kropek.
Teraz
pierwszy gracz dokłada do pięciu kropeczek tyle, żeby było razem
sześć. Czyli pierwszy gracz szuka płytki, na której po lewej
stronie będzie jedna kropka… dalej musicie poradzić sobie sami 😊…
Miłej zabawy!
„STRONA
LEWA - STRONA PRAWA”
Proponujemy
zabawę przy piosenkach:
-
„PRAWA, LEWA” (Oliwia
Limke)
-
„CHODŹ DO MNIE”
-
„WOOGIE – BOOGIE”
„W LEWO, W PRAWO, W GÓRĘ W DÓŁ” - uczymy
się wyznaczać kierunki na kartce. Spójrz na kartę pracy, jest na
niej mnóstwo strzałek. Odpowiedz
na pytania:
W
którą stronę skierowana jest strzałka niebieska? …………. (w
prawo)
W
którą stronę skierowana jest strzałka czerwona?………….. (w
lewo)
W
którą stronę skierowana jest strzałka żółta?………………...
(w dół)
W
którą stronę skierowana jest strzałka zielona?… …………..
(w
górę)
Pokoloruj
pozostałe strzałki zgodnie z podanym kodem.
SZYBKO!
– NAUKA PIOSENKI
Szybko,
zbudź się, szybko, wstawaj!
Szybko,
szybko, stygnie kawa!
Szybko,
zęby myj i ręce!
Szybko,
światło gaś w łazience!
Szybko,
tata na nas czeka!
Szybko,
tramwaj nam ucieka!
Szybko,
szybko, bez hałasu!
Szybko,
szybko, nie ma czasu!
Na
nic nigdy nie ma czasu…
A ja
chciałbym przez kałuże
Iść
godzinę albo dłużej,
Trzy
godziny lizać lody,
Gapić
się na samochody
I na
deszcz, co leci z góry,
I na
żaby, i na chmury,
Cały
dzień się w wannie chlapać
I
motyle żółte łapać,
Albo
z błota lepić kule
I
nie spieszyć się w ogóle…
Chciałbym
wszystko robić wolno,
Ale
mi nie wolno…
-
PIOSENKA „SZYBKO!”- YouTube:
„SZYBKO
– WOLNO” - ZABAWA RUCHOWA
Dzieci
poruszają się na sygnał rodzica raz szybko, a raz wolno
(w podskokach, wolnym krokiem).
„LUSTERKO”
– ZABAWA RUCHOWA
Dziecko
siedzi naprzeciwko rodzica. Jedna osoba z pary wykonuje dowolne
ruchy, robi śmieszne miny, a druga osoba ją naśladuje. Następnie
zmieniają się rolami.
„NIEDOKOŃCZONE
ZDANIE” - ZABAWA SŁOWNA
-
Dzieci kończą zdanie: „Gdybym
był (była) czarodziejem, to dla każdego dziecka…
„KRASNOLUDKOWE
UBRANKA” – OPOWIADANIE MAŁGORZATY STRZAŁKOWSKIEJ
Pewnego
pogodnego ranka krasnoludek Krasnolud Dwunasty zwołał na Wielkim
Placu cały kolorowy lud Krasnoludkowa.
-
Obywatele!!! – zawołał do mikrofonu. – mam dla was dobre
nowiny! Od jutra w Krasnoludkowie zapanuje nowy ład! Podpisałem w
tej sprawie specjalne pismo!
-
Pismo? Jakie pismo? Nowy ład? A po co? Ten jest zły? – zapytały
zdumione krasnoludki.
-
Obywatele!!! – wołał dalej Krasnolud Dwunasty. – od jutra
wkładamy jednakowe ubranka! Takie jak moje! Tylko takie spodenki jak
moje! Tylko takie kubraki, tylko takie czapki i tylko takie buty!
-
Jak to? My wolimy ubranka w kwiatki! – wołały małe krasnoludki.
- A
my w kropki i paski! – wołały krasnoludki z długimi brodami.- my
lubimy sukienki! Buty na obcasach! – kwiliły krasnoludkowe panny.
- I
kokardy na kapeluszach! – dodawały krasnoludkowe damy.
-
Obywatele!!! Taka jest moja decyzja! I kropka! Kto ma takie ubranko,
jak ja mam, ten jest z nami! A kto ma inne – fora ze dwora!!!
Kolejnego
poranka krasnoludek Krasnolud Dwunasty po raz drugi zwołał na
Wielkim Placu cały lud Krasnoludkowa.
-
Obywatele!!! – zawołał do mikrofonu.
Ale
plac był pusty…
-
Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania.
-
Odpowiadanie na pytanie:
Dlaczego
Krasnolud Dwunasty został sam?
ZABAWA:
„JESTEŚMY NIEPOWTARZALNI”
-
Dzieci przyglądają się swoim dłoniom, liniom na dłoniach, na
opuszkach palców – wykorzystanie lupy.
-
Porównywanie swoich dłoni z dłońmi rodziców, rodzeństwa.
-
Informacja dla dzieci – linie papilarne są niepowtarzalne. Jest to
jedna z cech, która dowodzi, że każdy z nas jest inny.
„OBRAZEK
Z DŁONI” – ZABAWA PLASTYCZNA
-
Pomalowanie dłoni farbą (umoczenie dłoni w farbie) i odbicie jej
na dużej kartce papieru.
-
Przekształcenie dłoni w przedmiot, w zwierzę, roślinę – według
własnego pomysłu. Domalowanie lub dorysowanie brakujących
elementów obrazka.
-
Dzieci, które mają problem z wymyśleniem pracy, mogą obejrzeć
przykłady w Internecie pod hasłem: „prace plastyczne, odcisk
dłoni”.
SŁUCHANIE
LITERATURY DZIECIĘCEJ (propozycje bajek):
-
„BON CZY TON, CZYLI SAVOIR VIVRE DLA DZIECI” – G. Kasdepke
-
„PRZYGODY SMOKA ALBERTA” – CZ.1, „SMOCZA ŁUSKA”
KARTY
PRACY (wykonanie kart w ciągu tygodnia):
-
Dzieci 5- letnie
– cz.4, s. 34-35, s. 38- 39
-
Dzieci 6- letnie
– cz.5, s. 30 – 37
-
„EMOCJE”- Karty Pracy -
Dzieci 6- letnie, s. 2 – 16
-
Karta 1 i „Wyprawka” - Karta nr 29,
-
Karta 7, 9, 10, 11, 12,13, 14,15.
„DZIECI
ŚWIATA” – KOLOROWANKA
-
Wykorzystanie kolorowanki wg możliwości dziecka – powiększenie
i wydrukowanie obrazka do pokolorowania. Próby określania, z
jakiego kontynentu, z jakiego kraju pochodzą dzieci przedstawione na
obrazku, zwrócenie uwagi na charakterystyczne stroje dzieci.
-
KOLOROWANKI: Dzieci świata:
Pozdrawiamy 👋
Panie z grupy "Tygryski" 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz