poniedziałek, 22 czerwca 2020


GRUPA  „TYGRYSKI”  22.06.  -  30.06.2020. 

BLOK  TEMATYCZNY:  WKRÓTCE  WAKACJE
WAKACYJNY BAGAŻ” – ZABAWA DYDAKTYCZNA
Rodzic wymienia miejsca, gdzie można pojechać na wakacje, a dzieci mówią, co należy zabrać w dane miejsce, np. morze – kostium kąpielowy, koc, łopatka, wiaderko; góry – kurtka, traperki, plecak; las – lornetka, atlas, namiot.
KARTY PRACY:
- Dzieci 6- letnie, cz.5, s.55 - Czytanie wyrazów. Kolorowanie walizek i plecaków z wyrazami, kojarzącymi się z podróżą.
- Dzieci 5- letnie, cz.4, s. 55 – Zaznaczenie ubrań i przedmiotów potrzebnych w upalny dzień.

DZIEŃ NAD MORZEM" - OPOWIEŚĆ RUCHOWA
- Rodzice opowiadają, a dzieci wyrażają ruchem treść opowieści:
Spędzimy jeden dzień nad morzem. Śpicie sobie smacznie (dzieci kładą się na dywanie), a tu słychać głos mamy: „Pobudka!” Wstajecie, przeciągacie się, biegniecie do łazienki. Potem wychodzicie na zewnątrz na poranną gimnastykę (dziecko proponuje ćwiczenia). Wracacie do pokoju, ścielicie łóżka, idziecie wziąć prysznic, ubieracie i idziecie na śniadanie. Po śniadaniu zakładacie kostiumy kąpielowe i idziecie nad morze. Tam kąpiecie się, robicie budowle z piasku, opalacie się. Wracacie na obiad. Po obiedzie – leżakowanie. Czytacie książki, gracie w gry planszowe. Następnie wspólnie z rodzicami wychodzicie na spacer po mieście. Trafiliście do parku linowego, tu wspinacie się po linie, przechodzicie po ruchomej kładce, chodzicie na czworakach w tunelu. Wracacie, jecie kolację. Teraz już tylko mycie, oglądanie bajki i…
- Dzieci dopowiadają i demonstrują proponowaną czynność.

WAKACJE" - WIERSZ JERZEGO SKOKOWSKIEGO
Jeśli mowa o sprawach radosnych,
Do których się tęskni, na które się czeka,
To chyba każdy przyzna mi rację,
Że szczególną satysfakcję sprawiają mu wakacje -
Coś, co cieszy na ogół każdego człowieka.

Nawet ci, co rzadko się śmieją,
Co już z natury są ponurzy -
Latem też weseleją
I przestają się chmurzyć.
Nie sposób, na przykład, nad rzeką , w krzakach,
Spotkać smętnego ponuraka.
A czy ktoś widział może
Kogoś markotnego
Latem,
W górach,
Lub nad morzem?

Albo w lesie, gdzie kukułka kuka,
Lub na polu, gdzie zając pomyka -
Nie znajdziesz, choćbyś długo szukał,
Pesymisty ani melancholika.
Kiedy w rozkładzie naszych zajęć
jest, dajmy na to, kolejno:
Pływanie,
Opalanie,
Gra w piłkę lub inna przyjemność,
Kiedy dużą przerwą jest cały dzień,
Pracowity jest nawet leń
I leniowi czas się nie dłuży,
Choć, prawdę mówiąc,
Na wakacje nie zasłużył.

- Rozmowa na temat wiersza: Czy każdego z was cieszą zbliżające się wakacje? Kogo nazywamy pesymistą? (osoba widząca świat w ciemnych barwach, nic jej nie cieszy, jest zasmucona), Kogo nazywamy melancholikiem? (osoba smutna, przygnębiona, zamyślona), Jak nazywa się osoba, która jest zwykle zadowolona, pogodna i wierzy, że wszystko się ułoży dobrze? (optymista).

WAKACYJNE KRAJOBRAZY" – KARTY PRACY - Dzieci 6- letnie:
- Wyprawka - Karta nr 22 - Układanie puzzli przedstawiających krajobrazy Polski, naklejanie puzzli na kartkę.
- „Miejsca letniego wypoczynku" - cz.5, s.52 - Uzupełnianie podpisów pod ilustracjami, czytanie napisów, liczenie wyrazów w zdaniach. Układanie zdań składających się z 3 wyrazów.

LATO - PRZYRODA, WAKACJE, CO ROBIĆ NAD MORZEM I W GÓRACH?" - film edukacyjny dla dzieci (ABC Zabawa)


CZY " TYGRYSKI" PAMIĘTAJĄ, ŻE
 WE WTOREK – 23 CZERWCA JEST  

DZIEŃ OJCA 😊

Z tej okazji życzymy wszystkim Tatusiom 
 
spełnienia marzeń 
 
oraz dumy i radości z bycia Tatą 😊

Zachęcamy Was do przygotowania Tatusiom niespodzianki - propozycje poniżej.
- „LAURKA DLA TATY” - Dzieci 5- letnie: Wyprawka, k. 26 - Wykonanie laurki wg instrukcji.
- „PORTRET TATY” – można wykonać dowolną techniką.


RODZINNA WYCIECZKA" - PIOSENKA
Wyjeżdżamy na wycieczkę naszym samochodem.
Kiedy siadam w foteliku, zaczynam przygodę.
Ref. Rodzinna wycieczka na czterech kółeczkach.
Zapinamy pasy, jedziemy na wczasy.


Droga wije się przez pola, lasy i miasteczka.
Z mostu widać, jak turyści płyną na łódeczkach.
Ref. Rodzinna wycieczka...


Na poboczu stoją znaki, jazdę ułatwiają.
Dzięki nim podróżujący cel swój osiągają.
Ref. Rodzinna wycieczka...


RODZINNA WYCIECZKA" - PIOSENKA - "Śpiewające Brzdące"


LIST Z WAKACJI” – WIERSZ TADEUSZA ŚLIWIAKA
Kochani Rodzice w mieście K.!
Wasz syn się całkiem dobrze ma.
Oddycha świeżym powietrzem,
a kiedy chłodno, śpi w swetrze.
Nie ma chrypki, kataru
ni słonecznego udaru.
Śpi w dzień po obiedzie
od drugiej piętnaście do trzeciej.
Myje szyję i nogi.
Nie wchodzi do wody głębokiej.
I wstydu wam nie przyniesie,
choć wychowuje się w lesie.
Jedynie, co trzeba mu więcej,
to, proszę Mamy, pieniędzy.
Na lody śmietankowe.
Na kino objazdowe.
Na oranżadę w proszku.
Na czekoladę gorzką.
Na chałwę, na dropsy miętowe.
Na kwaśne mleko – bo zdrowe.
I, proszę Mamy i Tatki,
na różne inne wydatki.
Na koniec serdecznie pozdrawiam
Babcię i Dziadka z Wrocławia,
i Ciocię Helę z córkami,
i kłaniam się Tacie i Mamie.
Wasz ukochany syn Jacek,
co nie ma pieniędzy na znaczek.


- Rozmowa na temat treści wiersza.
- Ustalenie, co robił chłopiec na wakacjach, czego potrzebował chłopiec i dlaczego było mu to potrzebne. Zwrócenie uwagi na elementy humorystyczne wiersza.

WYKONANIE PRACY PLASTYCZNEJ: „NA WAKACJACH”
- Dzieci 6- letnie - Wykorzystanie techniki kolażu: Z kolorowych gazet dzieci wycinają elementy potrzebne do wykonania pracy. Naklejają je na kartkę, tworząc kompozycję. Dorysowują brakujące elementy obrazka, tło itp.
- Dzieci 5- letnie – Karta pracy – cz. 4, s.56 – Wykonanie wakacyjnej kartki techniką kolażu (wykorzystanie dowolnych materiałów plastycznych).

BEZPIECZNE WAKACJE NAD WODĄ, W GÓRACH, W LESIE…

ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W LESIE:
- Rozmowa na temat:
- Co wolno, a czego nie wolno robić w lesie?
- Co należy robić ze śmieciami?
- Co się może stać, gdy na polanie zostawimy szklaną butelkę po soku?
- Jak powinniśmy się zachować, gdy zobaczymy w lesie dzikie zwierzę?
- Dzieci 6- letnie, Karty pracy - s. 56:
- Wypowiedzi dzieci na temat zdarzeń przedstawionych na obrazkach. Wskazywanie zachowań pozytywnych i negatywnych - Ocena zachowania dzieci na wycieczce w lesie. Nalepienie uśmiechniętej lub smutnej buźki. Ćwiczenie grafomotoryczne .

WĘDRUJEMY PRZEZ LAS” - ZABAWA RUCHOWA
- Dzieci poruszają się swobodnie i wykonują polecenia:
Idziemy bardzo ostrożnie, podnosząc nogi do góry, żeby nie podeptać roślinek. Nasłuchujemy leśne odgłosy z prawej strony, z lewej strony. Przeskakujemy przez grube pnie jak zajączki. Wspinamy się na palce, aby zobaczyć, co dzieje się wysoko w konarach drzew. Obserwujemy leśne zwierzęta (dzieci naśladują dowolne zwierzęta leśne). Schylamy się i zbieramy jagody i poziomki.

LAS" – UKŁADANIE PUZZLI
- „Wyprawka” - dzieci 6- letnie, karta nr 35 - Układanie puzzli przedstawiających las, naklejanie puzzli na kartkę.

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W CZASIE BURZY:
BURZA” - ZABAWA RUCHOWA
- Rodzic na środku pokoju kładzie rozłożony parasol i umawia się z dzieckiem, że pokój to łąka, a parasol to ogromne drzewo. Rodzic zaczyna opowieść:
Jesteście na łące, na środku rośnie ogromne drzewo. Bawicie się, biegacie po łące. Nagle zaczyna grzmieć, nadciąga burza, zaczyna padać deszcz. Widać błyskawice przeszywające niebo. Pokaż, co wtedy robisz?
- Jeżeli dziecko schowa się pod parasolem, rodzic pyta: Dlaczego schowałeś się pod drzewem? Czy można tak zrobić? Dzieci wypowiadają się, odwołując się np. do informacji przekazanych przez rodziców.
- Rozmowa o tym, jak się zachować na otwartej przestrzeni w czasie burzy:
- Podczas wyładowania atmosferycznego, któremu towarzyszą głośny huk i błyskawica, następuje przepływ prądu z nieba do najwyższego obiektu na ziemi, gdzie akurat trwa burza. Co było najwyższe na łące, na której się bawiłeś? (parasol – drzewo). Piorun może uderzyć w drzewo, porazić człowieka, który schronił się pod drzewem i wywołać pożar drzewa. Czy chroniąc się pod drzewem, postąpiłbyś rozsądnie? Ustalenie zasad zachowania się w czasie burzy.
- Karta pracy – Dzieci 6- letnie, cz. 5, s. 54:
- Które zachowania przedstawione na obrazkach są bezpieczne? Ocena postępowania bohaterów na obrazkach.

BŁYSKAWICA” - ZABAWA RUCHOWA
Dzieci obrazują ruchy:
- Zaczął padać drobniutki deszczyk – ruchy z góry do dołu rękoma, naśladowanie spadających kropli.
- Nagle zerwał się silny wiatr – ręce w górze, kołysanie w prawą i lewą stronę, naśladowanie odgłosu wiatru.
- Na niebie rozbłysły błyskawica – klaśnięcie w dłonie.
- Potem słychać było grzmot – tupnięcie.
- Burza rozszalała się na dobre: Błyskawica! – klaśnięcie w dłonie. Grzmot! – tupnięcie; Błyskawica! – klaśnięcie w dłonie; Grzmot! – tupnięcie.
- A na koniec na niebie pojawiła się piękna, kolorowa tęcza – zataczanie łuku rękami nad głową.

BEZPIECZEŃSTWO DZIECI NAD WODĄ - BEZPIECZNE WAKACJE” - Bajka edukacyjna - 123 Edukacja
BEZPIECZEŃSTWO W GÓRACH” – jw.

ZAGRANICA” - OPOWIADANIE JADWIGI JASNY
Zagranica. Zaczęły się wakacje. – Wszyscy już byli za granicą, tylko nie ja – powiedział Marcinek.
Nie tylko ty – odezwał się tata. – Twoja siostra też nie była.
Ona się nie liczy, bo jest za mała – odrzekł Marcinek.
Wiek nie ma nic do rzeczy. Za granicę mogą jechać nawet niemowlęta – wtrąciła mama.
No właśnie! A ja? – Marcinek był coraz bardziej rozżalony.
Ty też pojedziesz. Niedługo wszyscy będziemy za granicą, i to niejeden raz – obiecywał tata.
I tak się stało. Najpierw byli w górach. Ależ to była przygoda! Malutki wagonik wspinał się po linie, a z jego okien widać było czubki najwyższych świerków. Kiedy wysiedli, było tak zimno, jakby nagle skończyło się lato. Wszystko było niezwykłe, a ścieżka, którą wędrowali, na samym czubku góry okazała się granicą. Marcinek nie mógł w to uwierzyć.
To znaczy, że gdy zrobię krok w tamtą stronę, to już będę za granicą? – dopytywał się.
Tak – odpowiedział tata.
Przecież tam jest tak samo jak tu – dziwił się Marcinek.
Niektóre zagranice są podobne. Zwłaszcza te, które są o krok – wyjaśnił tata.
Marcinek był bardzo rozczarowany zagranicą, która niczym się nie różniła od tego, co znał. Tomek w przedszkolu opowiadał, że za granicą jechał na wielbłądzie, a tu nie było nic, tylko góry.
Wszystko się zmieniło dopiero wtedy, kiedy Marcinek razem z rodzicami i Karolinką poleciał samolotem do ciepłych krajów. Zanim wsiedli do samolotu, przekroczyli granicę.
Granica na lotnisku? – Marcinek nic nie rozumiał. Ale kiedy samolot był już wysoko, a pilot poinformował, nad jakimi krajami przelatują, Marcinek dokonał odkrycia:
Wszystkie kraje pod nami to jest zagranica! Dlatego granice dla samolotów są na lotniskach, prawda?
Brawo! – mama była zachwycona.
Kiedy wysiedli w ciepłym kraju z samolotu, Marcinek już się nie dziwił, że tam też na lotnisku jest granica. I odtąd prawie wszystko i wszędzie było zupełnie inne, naprawdę zagraniczne. Kolorowi ludzie byli ubrani w powłóczyste szaty. Dzieci nie rozumiały, co Marcinek do nich mówi. Na drogowskazach, zamiast liter, jakieś zawijasy. Jedzenie o niespotykanym smaku. Woda w morzu tak ciepła, jak w wannie, palmy, drzewka pomarańczy, oliwki, osiołki, kozy łażące po drzewach i wielbłądy – na zdjęciu nie widać, jak Marcinek się bał wsiąść na jednego z nich. Po powrocie z wakacji Marcinek dokonał jeszcze jednego odkrycia:
Nasz kraj to też jest zagranica – powiedział.
Dla kogo nasz kraj jest zagranicą?
Czy wszędzie za granicą są ciepłe kraje?

- Rozmowa na temat treści opowiadania, ukierunkowana pytaniami: Dokąd pojechał Marcinek z rodzicami? Jak wyglądała granica w górach? Dokąd poleciała rodzina Marcinka samolotem? Co nowego zobaczył Marcinek za granicą? Dla kogo Polska jest zagranicą?
- Czytanie wyrazu: „zagranica”; podział na sylaby: za, gra, ni, ca.
- Jakie wyrazy rozpoczynają się na sylabę: za?; Jakie wyrazy kończą się na sylabę: za? (Podobnie postępujemy z kolejnymi sylabami wyrazu „zagranica”).

ĆWICZENIA RUCHOWE Z PLASTIKOWĄ BUTELKĄ
Rzut butelki w górę i chwyt oburącz.
Rzut butelki w górę, klaśnięcie i próba chwytu dowolną ręką.
Podawanie butelki ruchem okrężnym wokół siebie na wysokości bioder.
W pozycji stojącej, z butelką umieszczoną między kolanami, podskoki obunóż w miejscu i w różnych kierunkach.
Rzut butelki oburącz zza pleców ponad głową i próba chwytu z przodu.
Toczenie nogą butelki po podłożu.
Skoki obunóż przez butelkę leżącą na podłodze.
Zabawa „Rytmiczna butelka” - rodzic wyklaskuje rytm, a dziecko swobodnie porusza się, wystukując usłyszany rytm butelką, w której jest mały kamyk. Rodzic przyspiesza lub zwalnia wygrywany akompaniament, a wówczas dziecko porusza się odpowiednio szybciej lub wolniej.

KARTY PRACY – Dzieci 5- letnie, CZ. 4, S. 50-51:
- Wskazywanie i rysowanie obrazków kojarzących się z latem;
- Szukanie różnic między obrazkami.
KARTY PRACY – Dzieci 6- letnie, cz. 5, s.57, 58:
- Rysowanie wymarzonych miejsc na wakacje;
- Rozwiązywanie krzyżówki, odczytanie hasła.


PIRACI” – LABIRYNT – Zbierz litery i odczytaj hasło:

ZAPOMINALSKA” – PRZEJDŹ PO LINIACH – Czego dziewczynka nie wzięła na wakacje?


ZNAJDŹ RÓŻNICE” – Wyszukiwanie 5 różnic między obrazkami:
 
DINOZAUR – wytnij elementy i ułóż w odpowiedniej kolejności, naklej i pokoloruj.

DRODZY  RODZICE  BARDZO  DZIĘKUJEMY
ZA  WASZE   ZAANGAŻOWANIE
W  ZDALNĄ  EDUKACJĘ   DZIECI
ŻYCZYMY   UDANYCH  WAKACJI
I  DO  ZOBACZENIA  WE  WRZEŚNIU!
  
Pozdrawiamy 👋
Panie z grupy Tygryski 😊 😊 😊







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz