GRUPA „TYGRYSKI” 08.06. – 10.06. (PON. – ŚR.)
BLOK
TEMATYCZNY: MOJA
RODZINA
Nic
nie zastąpi rodziny,
Rodzeństwa,
mamy i taty.
Kto
inwestuje w rodzinę,
Ten
jest człowiekiem bogatym!
W
rodzinie najlepsza zabawa,
Rodzinne
książek czytanie,
Rodzinne,
wspólne obiady,
Rodzinne
też przytulanie.
To
jest najlepsza firma,
Teraz
już o tym wiecie.
Nazywa
się właśnie RODZINA
I
jest najważniejsza na świecie!
„WESOŁE
ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE”:
-
„CZEKOLADA” – „WYGIBASY
Z NASZEJ KLASY”
-
„TAŃCE POŁAMAŃCE” - „SPOKO
LOKO”
„DOKOŃCZ
I ZRÓB” - ZABAWA SŁOWNO- RUCHOWA
-
Dzieci dopowiadają rymujące się zakończenia zdań i wykonują
czynności, o których jest mowa w zdaniach.
-
Powiedz „psy” i klaśnij w dłonie ...... (raz, dwa, trzy)
-
Powiedz „pszczoła” i dotknij kolanem …… (czoła)
-
Powiedz „mucha” i dotknij łokciem …… (brzucha)
-
Powiedz „koń” i wyciągnij do mnie …… (dłoń)
-
Powiedz „prosię” i podrap się po ……(nosie)
„MOJA
WESOŁA RODZINKA” - PIOSENKA
My
rodzinę dobrą mamy,
Zawsze
razem się trzymamy!
I
choć czasem czas nas goni,
My –
jak palce jednej dłoni!
Ref.
Mama, tata, siostra,, brat,
I ja
– to mój mały świat!
Dużo
słońca, czasem grad –
To
wesoły jest mój świat!
Mama
zawsze kocha czule,
Ja
do mamy się przytulę.
Tata
kocha, lecz inaczej,
Uspokaja,,
kiedy płaczę.
Ref.
Mama, tata…
Gdy
napsocę i nabroję,
Siedzę
w kącie, bo się boję!
Tata
skarci, pożałuje,
A
mamusia pocałuje!
Ref.
Mama, tata…
Kiedy
nie ma taty, mamy,
Wszyscy
sobie pomagamy!
I
choć sprzątać nie ma komu,
Jest
wesoło w naszym domu!
Ref.
Mama, tata…
„MOJA
WESOŁA RODZINKA” -
YouTube
„MÓJ
DOM” – PRACA PLASTYCZNA (Z KOPERTY)
-
Potrzebujemy: papierową kopertę i kredki.
-
Pokoloruj dom z koperty. Możesz go przykleić na kartkę, a obok
domu dorysować siebie i swoją rodzinę.
„IDŹ
ZA DŹWIĘKIEM” – ZABAWA RUCHOWA Z RODZICAMI
- Do
zabawy dziecku zawiązujemy oczy apaszką. Mama lub tata trzyma w
ręce dzwoneczek (grzechotkę, dwie łyżki itp.), dzwoni w odstępach
czasowych, przemieszczając się po pokoju. Dziecko podąża
ostrożnie za dźwiękiem dzwoneczka. Zmiana ról w zabawie –
dziecko przejmuje dzwoneczek, rodzic podąża za dźwiękiem.
RODZINA
– NAUKA WIERSZYKA
Ten
pierwszy, to Dziadziuś
(kciuk)
Tuż
obok Babunia
(wskazujący)
Największy,
to Tatuś
(środkowy)
A
przy nim Mamusia
(serdeczny)
A to
ja, Dziecina
mała (mały)
I to
jest rodzinka,
Moja
ręka cała.
-
Podczas recytacji wierszyka dzieci pokazują poszczególne palce.
-
Proponujemy także zabawę przy piosence:
„GIMNASTYKA
RĄCZEK”
„NIEDZIELNE
SPOTKANIE” – OPOWIADANIE (A. GŁUSZNIEWSKA, D. STRYJEWSKA)
Podczas
śniadania w sobotni poranek rozmawialiśmy o planach na najbliższe
dni. Nagle moja siostra Kasia powiedziała:
-
Mamo, tato, tak dawno nie było u nas wujka Pawła i cioci Niny.
-
No, właśnie! – dodałem – Zaprośmy ich na niedzielny obiad!
- To
świetny pomysł, Maćku! Rzeczywiście, minęło kilka miesięcy od
ostatniego spotkania – powiedziała mama.
Nie
mogłem się doczekać niedzieli! Właściwie najbardziej czekałem
na wujka Pawła. On zawsze gra ze mną w piłkę. Ćwiczymy wtedy
celowanie do bramki, podawanie w parach. Za każdym razem wujek
pokazuje mi nowe sztuczki z piłką.
Od
rana w niedzielę mama zaczęła przygotowania. Pomagała jej moja
siostra. Ona bardzo lubi ciocię Ninę – pewnie dlatego, że ciocia
bawi się z nią lalkami.
Mama
upiekła ciasto, były w nim moje ulubione rodzynki. Przygotowała
też herbatę z miodem i cytryną. Tata przygotował dania z grilla,,
on jest specjalistą w doprawianiu mięsa.
O
godzinie 14.00 zadźwięczał dzwonek do drzwi, więc szybko
wybiegłem z mojego pokoju. Tak! To byli oni, ale zobaczyłem jeszcze
jedną osobę. Ojej! To wujek Krzysiek. Teraz to będzie mecz! –
pomyślałem. Przywitałem się z gośćmi i od razu chciałem ich
zabrać do ogrodu na mecz. Kiedy weszliśmy do ogrodu, okazało się,
że…
-
Układanie
dalszego ciągu opowiadania, proponowanie zakończenia. Wypowiedzi na
temat opowiadania, kończenie zdań:
-
Bohaterami opowiadania są…
-
Dzieci mają na imię…
-
Maciek lubi grać w…
-
Kasia lubi…
-
Mama upiekła…
-
Tata przygotował…
-
Ciocia ma na imię…
-
Wujek ma na imię…
-
Goście zjawili się punktualnie o godzinie…
-
Karta
pracy – Dzieci 6- letnie,
cz.5, s.44 – wypowiedzi dotyczące ilustracji i postaci z
opowiadania. Czytanie wyrazów i kolorowanie ramek z wyrazami
pasującymi do obrazka.
„MOJA
RODZINA” – PREZENTACJA DLA PRZEDSZKOLAKA –
YouTube https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg
„DRZEWO
GENEALOGICZNE” – PRACA PLASTYCZNA
-
Poproś rodziców o pomoc w przygotowaniu drzewa genealogicznego.
Samodzielnie narysuj drzewo i małe portrety swoich babć i dziadków,
rodziców, rodzeństwa i swój. Przypomnij sobie, jak mają na imię
twoi dziadkowie i babcie? Poproś rodziców o pomoc w napisaniu
imion.
-
Dzieci
5- letnie
– można wykorzystać karty pracy z „Wyprawki” (nr 13, 14)
ZABAWA
MATEMATYCZNA „Rozwiąż działanie i wykonaj zadanie ruchowe”.
Dziecko
wykonuje działanie matematyczne. Odczytuje je głośno i oblicza
podając wynik. Następnie wykonuje zadanie ruchowe (tyle razy, ile
wynosi wynik działania).
„CZYM
MIERZYMY DŁUGOŚĆ?”
Przyrządów
do pomiaru długości jest wiele.
Można
dokonywać pomiarów za pomocą własnego ciała (odmierzanie
krokami, stopa za stopą…). Spróbuj zmierzyć długość pokoju w
ten sposób. Jest to jednak pomiar nieprecyzyjny.
Dokładnego
pomiaru możemy dokonać za pomocą odpowiednich przyrządów.
Razem
z rodzicem wyszukaj takie przyrządy w domu. Może to być: linijka
szkolna, miara krawiecka, miara stolarska, taśma miernicza…
Może
masz w domu jeszcze inne przyrządy do mierzenia długości, które
nie są tu wymienione…
Z
pomocą rodzica wykonaj zadania poniżej. Zastanów się, którego
przyrządu użyjesz do poszczególnych pomiarów.
-
zmierz obwód swojej talii, obwód głowy, obwód bioder
-
zmierz długość parapetu, długość mebli
-
zmierz zabawki: wzrost misia, lalki, długość samochodu, obwód
piłki
-
zmierz długość i szerokość wybranej książki.
ZADANIA
W KARTACH PRACY (dzieci 6 - letnie):
KP
5, ćw. 1 s.45 Skreśl w każdej ramce działanie, które
nie pasuje do ilustracji. Wykonaj działania i wpisz wyniki.
KP
5, ćw. 2 s.45 Dorysuj w ramkach tyle elementów, aby ich liczba
była zgodna z liczbą w kółku.
KP5
ćw.1 s. 48 Policz klocki i napisz liczby w kratkach. Wpisz w
okienkach właściwe znaki < > =
KP5
ćw.2 s. 48 Wpisz w środkach kwiatów takie liczby
aby po ich dodaniu wynik był równy 10
KP5,
s.
46, 47, 50
– Uzupełnianie obrazków napisami; czytanie wyrazów i zdań; ćw.
grafomotoryczne – rysowanie po śladzie.
-
„Wyprawka plastyczna” –
K.30 – „Rebusy”; K.28 „Memory” – zwierzęta leśne.
-
„Emocje”
–
karta 18, 19, 22 (s. 20, 21, 24-25) – Kojarzenie obrazków z
uczuciami; historyjka obrazkowa: „Wycieczka rowerowa”.
SŁUCHANIE
LITERATURY DZIEIĘCEJ:
-
„JAŚ I MAŁGOSIA” – z serii: „BAJKI Z RAMĄ”
-
„CZERWONY KAPTUREK” jw.
-
„RODZINA TREFLIKÓW” – „SZCZĘŚLIWA RODZINKA” - bajka dla
dzieci
😊 Pozdrawiamy 😊
Panie
z grupy „Tygryski”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz