niedziela, 7 czerwca 2020


GRUPA  „TYGRYSKI”  08.06. – 10.06. (PON. – ŚR.)
BLOK  TEMATYCZNY: MOJA RODZINA

 

Nic nie zastąpi rodziny,
Rodzeństwa, mamy i taty.
Kto inwestuje w rodzinę,
Ten jest człowiekiem bogatym!
W rodzinie najlepsza zabawa,
Rodzinne książek czytanie,
Rodzinne, wspólne obiady,
Rodzinne też przytulanie.
To jest najlepsza firma,
Teraz już o tym wiecie.
Nazywa się właśnie RODZINA
I jest najważniejsza na świecie!

WESOŁE ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE”:
- „CZEKOLADA” – „WYGIBASY Z NASZEJ KLASY”
- „TAŃCE POŁAMAŃCE” - „SPOKO LOKO”


DOKOŃCZ I ZRÓB” - ZABAWA SŁOWNO- RUCHOWA
- Dzieci dopowiadają rymujące się zakończenia zdań i wykonują czynności, o których jest mowa w zdaniach.
- Powiedz „psy” i klaśnij w dłonie ...... (raz, dwa, trzy)
- Powiedz „pszczoła” i dotknij kolanem …… (czoła)
- Powiedz „mucha” i dotknij łokciem …… (brzucha)
- Powiedz „koń” i wyciągnij do mnie …… (dłoń)
- Powiedz „prosię” i podrap się po ……(nosie)


MOJA WESOŁA RODZINKA” - PIOSENKA
My rodzinę dobrą mamy,
Zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My – jak palce jednej dłoni!
Ref. Mama, tata, siostra,, brat,
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!


Mama zawsze kocha czule,
Ja do mamy się przytulę.
Tata kocha, lecz inaczej,
Uspokaja,, kiedy płaczę.
Ref. Mama, tata…


Gdy napsocę i nabroję,
Siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
A mamusia pocałuje!
Ref. Mama, tata…


Kiedy nie ma taty, mamy,
Wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
Jest wesoło w naszym domu!
Ref. Mama, tata…


MOJA WESOŁA RODZINKA” - YouTube


MÓJ DOM” – PRACA PLASTYCZNA (Z KOPERTY)
- Potrzebujemy: papierową kopertę i kredki.
- Pokoloruj dom z koperty. Możesz go przykleić na kartkę, a obok domu dorysować siebie i swoją rodzinę.


IDŹ ZA DŹWIĘKIEM” – ZABAWA RUCHOWA Z RODZICAMI
- Do zabawy dziecku zawiązujemy oczy apaszką. Mama lub tata trzyma w ręce dzwoneczek (grzechotkę, dwie łyżki itp.), dzwoni w odstępach czasowych, przemieszczając się po pokoju. Dziecko podąża ostrożnie za dźwiękiem dzwoneczka. Zmiana ról w zabawie – dziecko przejmuje dzwoneczek, rodzic podąża za dźwiękiem.

RODZINA – NAUKA WIERSZYKA
Ten pierwszy, to Dziadziuś (kciuk)
Tuż obok Babunia (wskazujący)
Największy, to Tatuś (środkowy)
A przy nim Mamusia (serdeczny)
A to ja, Dziecina mała (mały)
I to jest rodzinka,
Moja ręka cała.

- Podczas recytacji wierszyka dzieci pokazują poszczególne palce.
- Proponujemy także zabawę przy piosence:
GIMNASTYKA RĄCZEK”

NIEDZIELNE SPOTKANIE” – OPOWIADANIE (A. GŁUSZNIEWSKA, D. STRYJEWSKA)
Podczas śniadania w sobotni poranek rozmawialiśmy o planach na najbliższe dni. Nagle moja siostra Kasia powiedziała:
- Mamo, tato, tak dawno nie było u nas wujka Pawła i cioci Niny.
- No, właśnie! – dodałem – Zaprośmy ich na niedzielny obiad!
- To świetny pomysł, Maćku! Rzeczywiście, minęło kilka miesięcy od ostatniego spotkania – powiedziała mama.
Nie mogłem się doczekać niedzieli! Właściwie najbardziej czekałem na wujka Pawła. On zawsze gra ze mną w piłkę. Ćwiczymy wtedy celowanie do bramki, podawanie w parach. Za każdym razem wujek pokazuje mi nowe sztuczki z piłką.
Od rana w niedzielę mama zaczęła przygotowania. Pomagała jej moja siostra. Ona bardzo lubi ciocię Ninę – pewnie dlatego, że ciocia bawi się z nią lalkami.
Mama upiekła ciasto, były w nim moje ulubione rodzynki. Przygotowała też herbatę z miodem i cytryną. Tata przygotował dania z grilla,, on jest specjalistą w doprawianiu mięsa.
O godzinie 14.00 zadźwięczał dzwonek do drzwi, więc szybko wybiegłem z mojego pokoju. Tak! To byli oni, ale zobaczyłem jeszcze jedną osobę. Ojej! To wujek Krzysiek. Teraz to będzie mecz! – pomyślałem. Przywitałem się z gośćmi i od razu chciałem ich zabrać do ogrodu na mecz. Kiedy weszliśmy do ogrodu, okazało się, że…

- Układanie dalszego ciągu opowiadania, proponowanie zakończenia. Wypowiedzi na temat opowiadania, kończenie zdań:
- Bohaterami opowiadania są…
- Dzieci mają na imię…
- Maciek lubi grać w…
- Kasia lubi…
- Mama upiekła…
- Tata przygotował…
- Ciocia ma na imię…
- Wujek ma na imię…
- Goście zjawili się punktualnie o godzinie…

- Karta pracy – Dzieci 6- letnie, cz.5, s.44 – wypowiedzi dotyczące ilustracji i postaci z opowiadania. Czytanie wyrazów i kolorowanie ramek z wyrazami pasującymi do obrazka.
MOJA RODZINA” – PREZENTACJA DLA PRZEDSZKOLAKA – YouTube https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg

DRZEWO GENEALOGICZNE” – PRACA PLASTYCZNA
- Poproś rodziców o pomoc w przygotowaniu drzewa genealogicznego. Samodzielnie narysuj drzewo i małe portrety swoich babć i dziadków, rodziców, rodzeństwa i swój. Przypomnij sobie, jak mają na imię twoi dziadkowie i babcie? Poproś rodziców o pomoc w napisaniu imion.
- Dzieci 5- letnie – można wykorzystać karty pracy z „Wyprawki” (nr 13, 14)

ZABAWA MATEMATYCZNA „Rozwiąż działanie i wykonaj zadanie ruchowe”.
Dziecko wykonuje działanie matematyczne. Odczytuje je głośno i oblicza podając wynik. Następnie wykonuje zadanie ruchowe (tyle razy, ile wynosi wynik działania). 
 


CZYM MIERZYMY DŁUGOŚĆ?”
Przyrządów do pomiaru długości jest wiele.
Można dokonywać pomiarów za pomocą własnego ciała (odmierzanie krokami, stopa za stopą…). Spróbuj zmierzyć długość pokoju w ten sposób. Jest to jednak pomiar nieprecyzyjny.
Dokładnego pomiaru możemy dokonać za pomocą odpowiednich przyrządów.
Razem z rodzicem wyszukaj takie przyrządy w domu. Może to być: linijka szkolna, miara krawiecka, miara stolarska, taśma miernicza…

  Może masz w domu jeszcze inne przyrządy do mierzenia długości, które nie są tu wymienione…

Z pomocą rodzica wykonaj zadania poniżej. Zastanów się, którego przyrządu użyjesz do poszczególnych pomiarów.
- zmierz obwód swojej talii, obwód głowy, obwód bioder
- zmierz długość parapetu, długość mebli
- zmierz zabawki: wzrost misia, lalki, długość samochodu, obwód piłki
- zmierz długość i szerokość wybranej książki.


ZADANIA W KARTACH PRACY (dzieci 6 - letnie):
KP 5, ćw. 1 s.45 Skreśl w każdej ramce działanie, które nie pasuje do ilustracji. Wykonaj działania i wpisz wyniki.
KP 5, ćw. 2 s.45 Dorysuj w ramkach tyle elementów, aby ich liczba była zgodna z liczbą w kółku.
KP5 ćw.1 s. 48 Policz klocki i napisz liczby w kratkach. Wpisz w okienkach właściwe znaki < > =
KP5 ćw.2 s. 48 Wpisz w środkach kwiatów takie liczby aby po ich dodaniu wynik był równy 10
KP5, s. 46, 47, 50 – Uzupełnianie obrazków napisami; czytanie wyrazów i zdań; ćw. grafomotoryczne – rysowanie po śladzie.
- „Wyprawka plastyczna” – K.30 – „Rebusy”; K.28 „Memory” – zwierzęta leśne.
- „Emocje” – karta 18, 19, 22 (s. 20, 21, 24-25) – Kojarzenie obrazków z uczuciami; historyjka obrazkowa: „Wycieczka rowerowa”.


SŁUCHANIE LITERATURY DZIEIĘCEJ:
- „JAŚ I MAŁGOSIA” – z serii: „BAJKI Z RAMĄ”
- „CZERWONY KAPTUREK” jw.
- „RODZINA TREFLIKÓW” – „SZCZĘŚLIWA RODZINKA” - bajka dla dzieci


 😊 Pozdrawiamy  😊
Panie z grupy „Tygryski”






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz