10.06.2020r. /środa/ ”MISIE”
„Nauka z zabawą”
Witam Was bardzo serdecznie . Zapraszam do wspólnej zabawy.
I. Drogie Dzieci dzisiaj
zaczynamy od wyszukania w domu przedmiotów w różnych kształtach: koło, trójkąt i kwadrat.
Następnie zapraszam do zabawy muzyczno- ruchowej „Pada deszczyk” . Pokazujemy
treść naszej zabawy ruchem /piosenka
dostępna na youtube/. Podczas śpiewania dodajemy dźwięki naśladujące zjawiska
atmosferyczne
Pada, pada, pada deszcz
(ruch rękami od góry do dołu) /kap,kap,kap/
Wieje, wieje, wieje wiatr
(ręce nad głową- kołysanie wiatru) /szu,szu,szu/
Pada, pada, pada deszcz,
Wieje, wieje, wieje wiatr.
Błyskawica! (klaśnięcie w
dłonie) /bum/
Grzmot! (tupnięcie nogą) /trach/
Błyskawica! Grzmot!
A nad nami kolorowa tęcza
(zatoczenie łuku nad głową) /łał/
Błyskawica! Grzmot!
Błyskawica! Grzmot!
A nad nami kolorowa tęcza.
II. „Misie, lalki, samochody, klocki”- tworzenie zbiorów do
pięciu elementów, segregowanie wg rodzaju zabawki. Rozwijanie umiejętności
liczenia do pięciu, tworzenia zbiorów wieloelementowych. /Drodzy Rodzice
przygotujcie po kilka zabawek: misie , klocki, lalki, samochody. Rozłóżcie
kilka czystych kartek na podłodze. Zadaniem Dziecka będzie posegregowanie
zabawek wg rodzaju, ustawienie ich na osobnych kartkach. W taki sposób powstaną
zbiory. Na zakończenie trzeba policzyć poszczególne elementy w każdym zbiorze./
„Pajacyk”- wyklejanie postaci pajacyka z przygotowanych, kolorowych,
papierowych figur geometrycznych. /Drodzy Rodzice wytnijcie różne figury
geometryczne z papieru kolorowego: koła, trójkąty, kwadraty oraz dodatkowo
prostokąty, pomóżcie Dzieciom ułożyć z nich pajacyka. Proszę również o
pokazanie na figurach i wytłumaczenie różnicy pomiędzy kwadratem a prostokątem:
kwadrat- wszystkie boki równe; prostokąt- dwa przeciwległe boki dłuższe od
dwóch pozostałych./
Odszukaj cień
postaci.
III. Posłuchajcie wspólnie muzyki ze znanych bajek https://www.youtube.com/watch?v=cdpkX5ubnLU&t=54s
Proponuję zagrać wspólnie w Waszą ulubioną grę.
Życzymy dobrej zabawy. Panie
z grupy „Misie”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz