niedziela, 7 czerwca 2020


GRUPA SMERFY
TEMAT TYGODNIA: ŚWIAT OWADÓW
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI NA TYDZIEŃ ( OD 8.06 DO 12.06.2020)

1.      Wierszyk – „ Biedroneczki”

W poniedziałek biedroneczki 

gdzieś zgubiły swe kropeczki. 
Cały wtorek ich szukały, 
bo ich domek nie był mały. 
W środę poszły na spacerek 
przeszukały cały skwerek.
W czwartek już nie miały siły, 
więc szukanie zostawiły.
W piątek sobie przypomniały, 
że w szkatułce je schowały. 
Do soboty świętowały, 
tak im minął tydzień cały. 
Potem kropki założyły 
I w niedzielę piękne były.
Jaki morał z tej bajeczki? 
Ciężkie życie biedroneczki, 
kiedy zgubi swe kropeczki.


2.      „ Idzie , idzie stonoga” – zabawa ruchowa. Zapraszamy do zabawy wszystkich domowników. Ustawiamy się gęsiego , jeden za drugim i proponujemy uczestnikom zabawy, aby zgodnie ze słowami piosenki „ Idzie, idzie stonoga” maszerowali ustawieni w pociąg, kiedy jest mowa o tym, że stonoga idzie. Potem, odpowiednio do słów piosenki, niech biegają, skaczą naprzemiennie raz na lewej, raz na prawej nodze i na koniec poruszają się w bardzo wolnym tempie.


Idzie droga stonoga, stonoga,
Dudni pod nią podłoga, podłoga bęc
Raz, dwa, i x 4
Zobaczcie,  jak inne przedszkolaki bawią się przy tej piosence:

3.      „ Skąd się biorą motyle?” – słucha nie wiersza Doroty Gellner „ Motyl”
Motyl usiadł mi na głowie.
Może bajkę mi odpowie?
No i proszę! Opowiedział!
Chociaż bardzo krótko siedział.

Za górami, za lasami
Stoi zamek ze skrzydłami.
Ma tęczowe okiennice –
W zamku siedzą gąsienice.
Na kanapach i na tronach-
Każda pięknie wystrojona.

Wśród gąsienic krąży potka,
że je coś dziwnego spotka.
Coś się stanie, coś wydarzy
wśród zamkowych korytarzy.

Wtem ktoś wrzasnął – Czary- mary!
Zaraz zmienię was poczwary!
Łapcie koce i piżamy,
Raz, dwa, trzy i zasypiamy!

I już w zamku zakamarkach
przy poczwarce śpi poczwarka.
Ta pod kocem, ta w śpiworze,
Każda w bardzo złym humorze.

Przeszła jesień na paluszkach…
Przeszła zima  w białych puszkach…
Wiosna biega wokół zamku.
O! Jak szarpie złotą klamką!

Nagle wiatr uderzył w bramy!
Pękły zamku złote ściany
i motyle wyfrunęły!
Czy już wiecie, skąd się wzięły?

Każdy motyl skrzydła suszy.
jak wysuszy, w świat wyruszy.
i opowie bajkę o tym,
co się działo w zamku złotym!

Omówienie utworu. Rodzic zadaje dziecku pytania, np.: Kto opowiadał bajkę? Co się stało z gąsienicą? Skąd się wzięły motyle?


4.      Prezentacja i omówienie kolejnych etapów rozwoju motyla na podstawie obrazków.

Polecamy też film: https://youtu.be/zNeizTuJCgg  przedstawiający stadia rozwoju motyla.


5.      Wykonanie ćwiczenia w KP4 ( ćw. 1, str. 42) – utrwalenie wiedzy na temat cyklu rozwojowego motyla, doskonalenie liczenia i sprawności grafomotorycznej 5 – latki.
4 –latki –kochane Smerfiki postarajcie się poukładać obrazki zgodnie z kolejnością. Wtedy dowiecie się jak powstaje motyl





6.      „ Motyle” – praca plastyczna. Kochani do wykonania pracy będziecie
potrzebowali kartki z bloku rysunkowego  oraz farb, pędzelka  i wody.
Kartkę należy zgiąć na pół i rozłożyć. Na jednej połowie kartki malujcie farbami połowę motyla, po czym znów złóżcie kartkę, dociśnijcie ją i ponownie rozłóżcie. Zobaczycie jaki piękny motyl pojawi się na waszej kartce. Możecie wyciąć waszego motylka sami lub poprosić o pomoc rodziców.
7.      Zabawa   orientacyjno – porzadkowa „ Motyle na łące” - dziecko – motyl biega swobodnie po pokoju, machając rękami – skrzydełkami. Na hasło: Motyle pora spać! dziecko kuca, natomiast, gdy usłyszy klaśnięcie, wraca do biegania.
8.      Ćwiczenie rozwijające motorykę i koordynację wzrokowo-ruchową „ Gazetowa kula”. Dziecko siedzi na dywanie, otrzymuje kartkę z gazety. Na klaśnięcie  formuje kulkę z gazety. Na ponowne klaśnięcie wstaje, podrzuca i chwyta swoją kulkę.
9.      „Świat owadów” – prezentacja obrazków. Opowiadanie o charakterystycznych cechach najpopularniejszych owadów.




10.  „ Co to za owad?” – odgadywanie owadów przedstawionych na zdjęciach.








 11. „ Z życia pszczół” –  A teraz kochani zapraszamy Was do oglądania filmów dla dzieci, które pozwolą wam poznać ciekawostki z życia  pszczół https://youtu.be/yyzHacxslsg




12. „ Spacer po 10” – rodzic rozkłada na dywanie dwie wstążki obok siebie ( jedną na kształt cyfry 1, a druga na kształt cyfry 0). Dziecko przechodzi po nich zaczynając od cyfry 1. Dziecko chodzi układając stopę przed stopą..
13. „ Liczba dwucyfrowa” – rozmowa z dzieckiem – czym różni się ta liczba od dotychczas poznanych . Dziecko powinno stwierdzić, że składa się ona z dwóch znaków – poznanych już cyfr. Wspólne nazywanie cyfr i zapamiętywanie, że z nic składa się liczba 10.
14. „ Klockowe 10” – układanie liczby 10 z klocków.
15. Ćwiczenia matematyczne „ Ile jest owadów na łące  ( lub kwiatów)?” - dziecko siada na dywanie.  Rodzic  rozkłada obok siebie dwie zielone kartki. Na każdej z nich układa kwiatki ( lub owady) w różnych kombinacjach. Prosi, aby dziecko  wymyśliło historię do dwóch zbiorów, np.: 8 i 2 – Kasia poszła na łąkę. Znalazła tam 8 kwitków czerwonych ( maki) i dwa białe ( rumianki). Ile kwiatów razem znalazł Kasia?; 5 i 5 – Jaś  podczas spaceru zobaczył 5 motyli i 5 pszczół. Ile to razem owadów?
16. Wykonanie zadania w KP4 ( ćw. 2, str. 45) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu liczby ( np. kawałkami bibuły), rysowanie liczby palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których jest 10. 5  -latki
4 – latki –dla was podobna karta pracy




17.  „H jak hamak” -  prezentacja wielkiej litery drukowanej H.  Rozdajemy dziecku po 5 patyczków. Dziecko układa z  nich literę H.






18. Wysłuchanie wiersza Na huśtawce.


19. Omówienie  treści.  Zadajemy  dziecku  pytania,  np.:  Kto  się  huśta  na  huśtawce?  O czym  rozmawiają  dzieci?  Co  to    Hawaje? (W razie potrzeby wyjaśniamy, podobnie jak niezrozumiałe słowa, np.: przekomarzać się, akacje, nie dowierzać). O  jakich  zwierzętach  mówią  dzieci?  Czy  Henio  zobaczy  hienę  i hipopotama?  Jakie  zwierzęta  może  spotkać  chłopiec?  Czy dziewczynki wierzą Heniowi? Gdzie tak naprawdę spędzi wakacje Henio

20.  Dzielenie na sylaby. Dziecko wyklaskuje, dzieląc na sylaby, nazwy zwierząt, jakie pojawiły się w tekście: hipopotam, hiena, homar, komar.

21. Wykonanie  ćwiczenia  w KP4  (ćw.  1,  s.  40)  –  kolorowanie  lub  wyklejanie  szablonu  litery,  rysowanie  litery  palcem  na kartce i w powietrzu. 5-latki

4-latki dla was do pokolorowania śmieszna literka H.



22. "Biedronkowe karty pracy"



Pozdrawiamy Was kochane Smerfiki i życzymy Wam udanej zabawy 
🌞Pani Ola i Pani Klaudia🌞

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz