GRUPA SMERFY
TEMAT TYGODNIA:
ŚWIAT OWADÓW
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI NA TYDZIEŃ ( OD 8.06 DO
12.06.2020)
1.
Wierszyk
– „ Biedroneczki”
W poniedziałek biedroneczki
gdzieś zgubiły swe kropeczki.
Cały wtorek ich szukały,
bo ich domek nie był mały.
W środę poszły na spacerek
przeszukały cały skwerek.
W czwartek już nie miały siły,
więc szukanie zostawiły.
W piątek sobie przypomniały,
że w szkatułce je schowały.
Do soboty świętowały,
tak im minął tydzień cały.
Potem kropki założyły
I w niedzielę piękne były.
Jaki morał z tej bajeczki?
Ciężkie życie biedroneczki,
kiedy zgubi swe kropeczki.
2.
„ Idzie , idzie stonoga” – zabawa ruchowa. Zapraszamy do zabawy
wszystkich domowników. Ustawiamy się gęsiego , jeden za drugim i proponujemy
uczestnikom zabawy, aby zgodnie ze słowami piosenki „ Idzie, idzie stonoga”
maszerowali ustawieni w pociąg, kiedy jest mowa o tym, że stonoga idzie. Potem,
odpowiednio do słów piosenki, niech biegają, skaczą naprzemiennie raz na lewej,
raz na prawej nodze i na koniec poruszają się w bardzo wolnym tempie.
Idzie droga stonoga, stonoga,
Dudni pod nią podłoga, podłoga bęc
Raz, dwa, i x 4
Zobaczcie, jak inne przedszkolaki bawią się przy tej
piosence:
3.
„
Skąd się biorą motyle?” – słucha nie wiersza Doroty Gellner „ Motyl”
Motyl
usiadł mi na głowie.
Może
bajkę mi odpowie?
No
i proszę! Opowiedział!
Chociaż
bardzo krótko siedział.
Za
górami, za lasami
Stoi
zamek ze skrzydłami.
Ma
tęczowe okiennice –
W
zamku siedzą gąsienice.
Na
kanapach i na tronach-
Każda
pięknie wystrojona.
Wśród
gąsienic krąży potka,
że
je coś dziwnego spotka.
Coś
się stanie, coś wydarzy
wśród
zamkowych korytarzy.
Wtem
ktoś wrzasnął – Czary- mary!
Zaraz
zmienię was poczwary!
Łapcie
koce i piżamy,
Raz,
dwa, trzy i zasypiamy!
I
już w zamku zakamarkach
przy
poczwarce śpi poczwarka.
Ta
pod kocem, ta w śpiworze,
Każda
w bardzo złym humorze.
Przeszła
jesień na paluszkach…
Przeszła
zima w białych puszkach…
Wiosna
biega wokół zamku.
O!
Jak szarpie złotą klamką!
Nagle
wiatr uderzył w bramy!
Pękły
zamku złote ściany
i
motyle wyfrunęły!
Czy
już wiecie, skąd się wzięły?
Każdy
motyl skrzydła suszy.
jak
wysuszy, w świat wyruszy.
i
opowie bajkę o tym,
co
się działo w zamku złotym!
Omówienie utworu. Rodzic zadaje dziecku
pytania, np.: Kto opowiadał bajkę? Co się
stało z gąsienicą? Skąd się wzięły motyle?
4.
Prezentacja
i omówienie kolejnych etapów rozwoju motyla na podstawie obrazków.
5.
Wykonanie
ćwiczenia w KP4 ( ćw. 1, str. 42) – utrwalenie wiedzy na temat cyklu
rozwojowego motyla, doskonalenie liczenia i sprawności grafomotorycznej 5 –
latki.
4 –latki –kochane Smerfiki postarajcie
się poukładać obrazki zgodnie z kolejnością. Wtedy dowiecie się jak powstaje
motyl
6.
„
Motyle” – praca plastyczna. Kochani do wykonania pracy będziecie
potrzebowali kartki z bloku
rysunkowego oraz farb, pędzelka i wody.
Kartkę należy zgiąć na pół i rozłożyć.
Na jednej połowie kartki malujcie farbami połowę motyla, po czym znów złóżcie
kartkę, dociśnijcie ją i ponownie rozłóżcie. Zobaczycie jaki piękny motyl
pojawi się na waszej kartce. Możecie wyciąć waszego motylka sami lub poprosić o
pomoc rodziców.
7.
Zabawa orientacyjno – porzadkowa „ Motyle na łące”
- dziecko – motyl biega swobodnie po pokoju, machając rękami – skrzydełkami. Na
hasło: Motyle pora spać! dziecko
kuca, natomiast, gdy usłyszy klaśnięcie, wraca do biegania.
8.
Ćwiczenie
rozwijające motorykę i koordynację wzrokowo-ruchową „ Gazetowa kula”. Dziecko
siedzi na dywanie, otrzymuje kartkę z gazety. Na klaśnięcie formuje kulkę z gazety. Na ponowne klaśnięcie
wstaje, podrzuca i chwyta swoją kulkę.
9.
„Świat
owadów” – prezentacja obrazków. Opowiadanie o charakterystycznych cechach
najpopularniejszych owadów.
10. „ Co to za owad?” – odgadywanie owadów
przedstawionych na zdjęciach.
12. „ Spacer po 10” – rodzic rozkłada na dywanie dwie
wstążki obok siebie ( jedną na kształt cyfry 1, a druga na kształt cyfry 0).
Dziecko przechodzi po nich zaczynając od cyfry 1. Dziecko chodzi układając
stopę przed stopą..
13. „ Liczba
dwucyfrowa” – rozmowa z dzieckiem – czym różni się ta liczba od dotychczas
poznanych . Dziecko powinno stwierdzić, że składa się ona z dwóch znaków –
poznanych już cyfr. Wspólne nazywanie cyfr i zapamiętywanie, że z nic składa
się liczba 10.
14. „ Klockowe 10” – układanie liczby 10 z klocków.
15. Ćwiczenia
matematyczne „ Ile jest owadów na łące (
lub kwiatów)?” - dziecko siada na dywanie.
Rodzic rozkłada obok siebie dwie
zielone kartki. Na każdej z nich układa kwiatki ( lub owady) w różnych
kombinacjach. Prosi, aby dziecko
wymyśliło historię do dwóch zbiorów, np.: 8 i 2 – Kasia poszła na łąkę. Znalazła tam 8 kwitków czerwonych ( maki)
i dwa białe ( rumianki). Ile kwiatów razem znalazł Kasia?; 5 i 5 – Jaś podczas spaceru zobaczył 5 motyli i 5
pszczół. Ile to razem owadów?
16. Wykonanie
zadania w KP4 ( ćw. 2, str. 45) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu liczby ( np.
kawałkami bibuły), rysowanie liczby palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie
elementów, których jest 10. 5 -latki
4
– latki –dla
was podobna karta pracy
17. „H jak hamak” - prezentacja wielkiej litery drukowanej H. Rozdajemy dziecku po 5 patyczków. Dziecko
układa z nich literę H.
18. Wysłuchanie
wiersza Na huśtawce.
19. Omówienie treści.
Zadajemy dziecku pytania,
np.: Kto się huśta
na huśtawce? O czym
rozmawiają dzieci? Co
to są Hawaje? (W razie potrzeby wyjaśniamy,
podobnie jak niezrozumiałe słowa, np.: przekomarzać się, akacje, nie
dowierzać). O jakich zwierzętach
mówią dzieci? Czy
Henio zobaczy hienę i
hipopotama? Jakie zwierzęta
może spotkać chłopiec?
Czy dziewczynki wierzą Heniowi? Gdzie tak naprawdę spędzi wakacje Henio
20. Dzielenie na sylaby. Dziecko wyklaskuje,
dzieląc na sylaby, nazwy zwierząt, jakie pojawiły się w tekście: hipopotam, hiena, homar, komar.
21. Wykonanie ćwiczenia
w KP4 (ćw. 1, s. 40)
– kolorowanie lub
wyklejanie szablonu litery,
rysowanie litery palcem
na kartce i w powietrzu. 5-latki
4-latki dla was do pokolorowania
śmieszna literka H.
Pozdrawiamy Was
kochane Smerfiki i życzymy Wam udanej zabawy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz