poniedziałek, 29 marca 2021

Krasnoludki i Smerfy 30.03.2021r. /wtorek /

                                                  „ZWYCZAJE WIELKANOCNE”

Serdecznie witam Dzieci  i Rodziców . Zapraszam Was do wspólnej zabawy.

Przygotowane zadania zawierają treści przeznaczone zarówno dla czterolatków  i pięciolatków.

DZIEŃ TEMAT: CO WŁOŻYMY DO KOSZYKA WIELKANOCNEGO?

CELE OGÓLNE: wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych; kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej i literowej.

 I . Na początek dzisiejszego dnia przypomnijcie sobie piosenkę pt. „ Kłótnia w wielkanocnym koszyku” .Spróbujcie zaśpiewać ją i ruchem zilustrować refren. Proszę żeby Rodzice włączyli się do wspólnej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=cAKlPIpTJTI


 

 

 

„ Kłótnia w wielkanocnym koszyku”

U.Pukała

1.Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.
 

ref: Kurczątko piszczy pi,pi,pi

Baranek beczy be,be, be

Zajączek skacze kic,kic,kic

Pisanki wesoło śmieją się
 

2.Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u papużki.

3.Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują

4.Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

5.Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

 

II . Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi nt. „Co włożymy do koszyka wielkanocnego?” – szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci. Wdrażanie do pod­trzymywania tradycji świątecznych.  


 

Podczas rozmowy zwróćcie uwagę na symbolikę potraw.

 W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypeł­nione są różnymi rodzajami pokarmów. Malowane jajka (są symbolem odradzającego się życia) – kraszanki (pomalowane na jeden kolor) i pisanki (ozdabia­ne różnymi wzorami i kolorami), chleb (ma zapewniać ludziom dobrobyt i pomyślność), sól (chroni przed zepsuciem i złem), chrzan (ma zapewnić zdrowie i sprawność), kiełbasa (zapewnia zdrowie), wielkanocna babka (jest symbolem umiejętności i dostatku), baranek wielkanocny z czerwoną chorągwią (symbol Jezusa Chrystusa).

III. Dzieci 5-letnie Zabawy z literką J jak jajko. 


 

"Jajko"

„Siedziała kura długo na grzędzie.

Siedziała i rozglądała się wszędzie.

Patrzyła w górę, w dół, na wszystkie boki,

Obok niej również siedziały kwoki.

Tak się wierciła, tak się kręciła

I nawet wcale nie zauważyła,

Kiedy to jajko w końcu zniosła.

O!- zagdakała i się podniosła.”

Po przeczytaniu wiersza Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi nt jego treści.  Proszę ułożyć dziecku ze wstążki lub sznurka literkę J na podłodze. Zadaniem dziecka jest przejście po tak ułożonej literce. Na str.58 w KP3 znajdziecie literkę J i wyraz jajko. Podzielcie wyraz na sylaby. Przeliczcie litery w wyrazie, przegłoskujcie wyraz „jajko”. Powiedzcie Rodzicom jak najwięcej wyrazów na  literkę „j”. Wykonajcie ćwiczenia w KP3 str.58,59,60.

Dzieci 4-letnie w dowolnym tekście z gazety wyszukają literkę „j” i zaznaczą ją kredką. Wykonają ćwicz. KP3 str.57

W nagrodę za ładnie wykonane ćwiczenia zobaczcie film:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=maks+i+ruby+wielkanoc

Serdecznie Was pozdrawiam Pani Dorotka

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz