GRUPA TYGRYSKI
TEMAT:
WIELKANOCNE ZWYCZAJE
PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ DLA DZIECI:
WTOREK 30.03.2021 r.
1.
„
Czerwone jabłuszko” - zabawa taneczna do
piosenki ludowej
Dziecko i rodzic stają naprzeciwko
siebie, zbliżają się do siebie, wspinając się na palce, przeciągając lekko
rękoma i oddalają od siebie, również we wspięciu na palce.
Czerwone
jabłuszko, przekrojone na krzyż,
Czemu
ty dziewczyno, krzywo na mnie patrzysz.
Ref.:
Gęsi za wodą, kaczki za wodą,
Uciekaj
dziewczyno, bo cię pobodą.
Ja
ci buzi dam, ty mi buzi dasz,
Ja
cię nie wydam, ty mnie nie wydasz ( dziecko z rodzicem chodzi po odwodzie koła
raz w jedną stronę, raz w drugą stronę )
Czerwone
jabłuszko, po ziemi się toczy,
Czemu
ty chłopczyku wciąż się na mnie boczysz.
Ref.:
Gęsi za wodą, kaczki z wodą,
Uciekaj
dziewczyno, bo cię pobodą
Ja
ci buzi dam, ty mi buzi dasz,
Ja
cię nie wydam, ty mnie nie wydasz ( dziecko z rodzicem chodzi po odwodzie koła
raz w jedną stronę, raz w drugą stronę )
2.
Wielkanocne
zabawy sensoryczne
Toczenie jajek
Pomoce: jajko
plastykowe/drewniane/styropianowe/piłka
Sposób wykonania: Siadamy
naprzeciwko siebie i turlamy do siebie
jajkiem/piłką. Turlamy jajkiem / piłką do wyznaczonego celu.
Turlanie
jajkiem, na zasadzie kto najdalej
poturla.
Rzut pisanką
Pomoce:
jajko plastykowe/drewniane/styropianowe/piłka
Sposób
wykonania: Rzucanie pisanki w parach,
jeśli jajko nie spadnie przesuwanie się o jeden krok do tyłu, tak by zrobić
większą odległość między sobą. Rzucanie pisanką do celu np. do miski. Przekładanie pisanek z miski do miski.
Przenoszenie
jajek
Pomoce:
jajko plastykowe/drewniane/styropianowe/ jajko ugotowane na twardo/piłka, łyżka
Sposób
wykonania: Przenoszenie jajka z punktu A
do punktu B na łyżce, tak żeby jajko nie spadło. Dla utrudnienia można zrobić
dziecku przeszkody do omijania.
Poszukiwanie
jajek
Pomoce:
Jajka małe czekoladowe/plastykowe/drewniane/styropianowe/ Sposób
wykonania: Szukanie małych jajeczek
(mogą być czekoladowe) schowanych w pudełku z ryżem lub innym materiałem
sypkim. Wybieranie jajek ręką lub za pomocą dużych szczypiec. Wkładanie ich do
pudełka
Kaczuszki
Pomoce:
Ręcznik, dywanik łazienkowy /fakturowy, żółta opaska na głowę Sposób
wykonania: Zmieniamy dziecko w kaczuszkę
zakładając mu na głowę żółtą opaskę (można narysować lub dokleić kaczuszkę).
Układamy zielony ręcznik/dywanik łazienkowy. Dziecko kuca i łapie rękami swoje
kostki. Idzie w ten sposób po rozłożonym dywaniku. Można włączyć lub śpiewać
piosenkę o kaczuszce.
Koszyczek z
pisankami
Pomoce:
Wycięte z kolorowego papieru duże pisanki ( wyklejone np. piórkami, ryżem,
kaszą, przyprawami, patyczkami, materiałem o zróżnicowanej fakturze itp.),
koszyczek /wiaderko
Sposób
wykonania: Dziecko przechodzi z jednej
pisanki na drugie. Rodzic mówi na którą pisankę ma stanąć np. czerwona pisanka
prawa noga, żółta pisanka lewa noga itp. Przy każdej pisance leży małe jajko,
które dziecko ma podnieść i włożyć do koszyczka.
Zajączek
Pomoce:
maskotka/figurka zajączka, mały koc, kolorowe jajka
Sposób
wykonania: Dziecko siedzi na kocyku
trzymając na kolanach maskotkę. Na sygnał rodzica, odpychając się nogami,
przesuwa się do przodu pomiędzy rozłożonymi jajkami.
Żółta masa
Pomoce:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 płaskie łyżki proszku do pieczenia, 2 łyżki
oleju, 1 szklana wrzątku, żółty barwnik spożywczy, foremki wielkanocne
Sposób
wykonania: Mieszamy wszystkie składniki
suche i olej, na końcu dodajemy wrzątek. Ugniatamy na początku łyżką, gdy się
schłodzi, dłońmi. Przy pomocy foremek wycinamy kształty: kurczaczki, jajka,
kaczuszki itp.
3.
Piosenka
„ Zając długie uszy ma”. Kochane Tygryski zaśpiewajcie piosenkę
i wykonujcie ruchy jak w piosence.
4.
Wysłuchanie
wiersza Moniki Niewielskiej „Śmigus- dyngus”.
„
Śmigus – dyngus”
Wczesnym
rankiem, po kryjomu,
Michał skrada
się po domu.
Z ogromnymi
psikawkami
Właśnie schował
się za drzwiami.
Aj, ratunku! Co się
dzieje?
Kto to na mnie
wodę leje?
Wszystkich oblał
dziś Michałek,
Bo dziś lany
poniedziałek!
Monika
Niewielska
Rozmowa na temat treści wiersza : Jakie są inne zwyczaje związane ze Świętami
Wielkanocnymi? Jak się je odchodzi w naszym domu?
5.
Wielkanocna
układanka. Dzieci otrzymują koperty z pociętymi obrazkami o tematyce
wielkanocnej i układają obrazki. Do obrazków dobierają podpisy.
ZAJĄC
WIELKANOCNY’ |
KURCZACZEK |
PISANKI |
KOSZYCZEK
WIELKANOCNY |
6.
Wykonanie
zdania 6 l. - w KP4 , s. 50. 5 l. – s.
36 . Dzieci oglądają obrazki
przedstawiające zwyczaje wielkanocne , dobierają i kolorują ramki
z
podpisami do obrazków- utrwalenie poznanych liter, czytanie podpisów.
7.
Kochane
Tygryski na zakończenie zajęć –Ćwiczenia gimnastyczne. Obejrzyjcie film i
starajcie się wykonywać ćwiczenia dokładnie
Pozdrawiamy
Was i życzymy dobrej zabawy.
Pani
Ola i Pani Lucynka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz