TYGRYSKI – 25.01.2021. - PONIEDZIAŁEK
BLOK TEMATYCZNY: GDZIE
MIESZKASZ?
TEMAT DNIA: DOM I
DOMEK
1. ZABAWA ORTOFONICZNA:
„Maszyny na budowie”
- Czy wiesz, jakie maszyny są wykorzystywane podczas
budowania domów?
- Spróbuj naśladować dźwięki maszyn: wrr…, terr…, buu…, stuk
- stuk…, itp.
- Dzieci mogą wysłuchać piosenki i obejrzeć filmik: „Na placu
budowy praca wre!” – YouTube, Little Baby po polsku:
https://www.youtube.com/watch?v=Gp3BrZbybew
2. ZABAWA RUCHOWA: „Dzieci
na spacer – dzieci do domu”
- Na sygnał rodzica: „Dziecko na spacer”, dziecko podskakuje z nóżki na nóżkę lub maszeruje po pokoju; na słowa: „Dziecko do domu” – dziecko staje nieruchomo z rękami uniesionymi do góry i złączonymi, tworząc w ten sposób dach domku.
3. „DOM I DOMEK” – Zapoznanie
z literą: D,d.
- Słuchanie wiersza pt.
„Domek” Agnieszki Karcz:
Mały domek daszek ma,
A na daszku ptaszki dwa.
Duże okna, z przodu drzwi,
A przed domem schody trzy.
Obok domku buda psa,
Który długi ogon ma.
Wokół domku stary płot,
A na płocie czarny kot.
- Rozmowa na
temat treści wierszyka. Pytania do dzieci: „Jak wygląda twój dom? Kto w nim
mieszka? Czy znasz swój adres zamieszkania?”
- „Domy z różnych
stron świata” – Rozmowa na temat domów z różnych części świata – Karty
pracy:
Dzieci 5- letnie – s. 35;
Dzieci 6- letnie – s. 34;
- Opowiadanie
historyjki obrazkowej o Trampolinku – Karty pracy (dzieci 6- letnie),
s.36-37. Czytanie tekstów na obrazkach.
- Prezentacja
drukowanej i pisanej litery: D, d (Karty pracy).
- Pytania do dzieci: Jak wygląda wielka litera: „D” drukowana? Do czego jest podobna?
Jak wygląda mała litera: „d”
drukowana? Do czego jest podobna?
- Wysłuchanie „Piosenki o literce: D,d.” (YouTube – DrobNutki):
https://www.youtube.com/watch?v=Kkm8k_B99lA&rand=17806
- Porównywanie kształtów liter: D,d - drukowanej i pisanej.
- Czytanie wyrazów: dom,
Dorota – podział wyrazów na sylaby i na głoski; nazwanie pierwszej litery i
głoski w wyrazach.
- Wymyślanie przez dzieci słów na głoskę: d.
4. WYKONANIE
ĆWICZEŃ W KARTACH PRACY – dzieci 6- letnie – s. 36-38
- Zaznaczanie w wyrazach litery: „d, D”.
- Wskazywanie miejsca litery: „d” w modelach wyrazów – nazywanie zdjęć, przyklejanie podpisów pod
zdjęciami.
- Rysowanie wzorów literopodobnych – rysowanie dyni po
śladzie, rysowanie wzorów przygotowujących do pisania litery: d.
- Pisanie po śladzie litery: d, D. Litery należy napisać ołówkiem, zwracając uwagę na prawidłowy
kierunek pisania liter.
- Dzieci 5- letnie – wprowadzana litera znajduje się w części
2 podręcznika. Karty pracy uzupełnimy po powrocie do przedszkola J.
5. ZESTAW ZABAW
RUCHOWYCH
- „Kolory” – Rodzic
wymienia kolor, a dziecko szuka w najbliższym otoczeniu przedmiotów w tym
kolorze, dotykając tych przedmiotów.
- „Sufit – podłoga”
– Rodzic wypowiada w dowolnej kolejności słowa: sufit i podłoga. Dziecko
odpowiednio wyciąga ręce wysoko w górę lub przykuca, dotykając podłogi.
- „Domek” – Rodzic
tworzy domek (klęk podparty). Dziecko wchodzi na czworakach do domku.
- „Na jednej nodze”
– ćw. równoważne. Dziecko staje na jednej nodze, na podniesionej nodze kładzie
małą maskotkę i próbuje ją utrzymać jak najdłużej. Zmiana nogi.
- „Przeskocz…” –
Dziecko kładzie małą maskotkę na podłodze i przeskakuje nad nią ze złączonymi
stopami do przodu i do tyłu, a następnie w prawo i w lewo.
- „Lepienie bałwana”
– turlanie kuli śniegowej - piłki lub dużej maskotki po podłodze.
- „Drzewo na wietrze”
– ramiona w górze, przechylanie „gałęzi” na boki.
- „Orzeł na śniegu”
– leżenie na plecach, przesuwanie rękami w górę – w dół i równocześnie
nogami w bok – łączenie stóp.
- „Zajączki w lesie”
– zabawa z elementem czworakowania - naśladowanie ruchem zająca.
- „Podnieś chusteczkę”
- ćwiczenia stóp – siad na podłodze z nogami zgiętymi, podnoszenie chusteczki
higienicznej palcami stóp - raz prawą, raz lewą stopą.
- „Płatki śniegu”
– ćwiczenia oddechowe - dmuchanie na piórko lub skrawek papieru. Wdech nosem
wydech ustami.
6. ZABAWY DYDAKTYCZNE:
- „Dobierz w pary…”
- Dobieranie w pary przedmiotów z otoczenia o podobnym kształcie, np. w kształcie kuli: bombka - piłka, w kształcie koła: dno kubeczka – pokrywka garnka, w kształcie prostokąta: telewizor - stół itp.
- „Labirynt” – Znajdź
drogę do domu.
POZDROWIENIA DLA „TYGRYSKÓW” OD PANI OLI I PANI LUCYNKI😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz