niedziela, 24 stycznia 2021

 

TYGRYSKI  – 25.01.2021. -  PONIEDZIAŁEK

 

BLOK TEMATYCZNY: GDZIE MIESZKASZ?

TEMAT DNIA: DOM I DOMEK

 

1. ZABAWA ORTOFONICZNA: „Maszyny na budowie”

- Czy wiesz, jakie maszyny są wykorzystywane podczas budowania domów?

- Spróbuj naśladować dźwięki maszyn: wrr…, terr…, buu…, stuk - stuk…, itp.

- Dzieci mogą wysłuchać piosenki i obejrzeć filmik: „Na placu budowy praca wre!” – YouTube, Little Baby po polsku:

https://www.youtube.com/watch?v=Gp3BrZbybew

 

2. ZABAWA RUCHOWA: „Dzieci na spacer – dzieci do domu”

- Na sygnał rodzica: „Dziecko na spacer”, dziecko podskakuje z nóżki na nóżkę lub maszeruje po pokoju; na słowa: „Dziecko do domu” – dziecko staje nieruchomo z rękami uniesionymi do góry i złączonymi, tworząc w ten sposób dach domku.

 

3. „DOM I DOMEK” – Zapoznanie z literą: D,d.

- Słuchanie wiersza pt. „Domek” Agnieszki Karcz:

Mały domek daszek ma,

A na daszku ptaszki dwa.

Duże okna, z przodu drzwi,

A przed domem schody trzy.

Obok domku buda psa,

Który długi ogon ma.

Wokół domku stary płot,

A na płocie czarny kot.

 

- Rozmowa na temat treści wierszyka. Pytania do dzieci: „Jak wygląda twój dom? Kto w nim mieszka? Czy znasz swój adres zamieszkania?”

- „Domy z różnych stron świata” – Rozmowa na temat domów z różnych części świata – Karty pracy:

Dzieci 5- letnie – s. 35;

Dzieci 6- letnie – s. 34;

 

- Opowiadanie historyjki obrazkowej o Trampolinku – Karty pracy (dzieci 6- letnie), s.36-37. Czytanie tekstów na obrazkach.

- Prezentacja drukowanej i pisanej litery: D, d (Karty pracy).

- Pytania do dzieci: Jak wygląda wielka litera: „D” drukowana? Do czego jest podobna? Jak wygląda mała litera: „d” drukowana? Do czego jest podobna?

- Wysłuchanie „Piosenki o literce: D,d.” (YouTube – DrobNutki):

https://www.youtube.com/watch?v=Kkm8k_B99lA&rand=17806

- Porównywanie kształtów liter: D,d - drukowanej i pisanej.

- Czytanie wyrazów: dom, Dorota – podział wyrazów na sylaby i na głoski; nazwanie pierwszej litery i głoski w wyrazach.

- Wymyślanie przez dzieci słów na głoskę: d.

 

4. WYKONANIE ĆWICZEŃ W KARTACH PRACY – dzieci 6- letnie – s. 36-38

- Zaznaczanie w wyrazach litery: „d, D”.

- Wskazywanie miejsca litery: „d” w modelach wyrazów – nazywanie zdjęć, przyklejanie podpisów pod zdjęciami.

- Rysowanie wzorów literopodobnych – rysowanie dyni po śladzie, rysowanie wzorów przygotowujących do pisania litery: d.

- Pisanie po śladzie litery: d, D. Litery należy napisać ołówkiem, zwracając uwagę na prawidłowy kierunek pisania liter.

- Dzieci 5- letnie – wprowadzana litera znajduje się w części 2 podręcznika. Karty pracy uzupełnimy po powrocie do przedszkola J.

 

5. ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH

- „Kolory” – Rodzic wymienia kolor, a dziecko szuka w najbliższym otoczeniu przedmiotów w tym kolorze, dotykając tych przedmiotów.

- „Sufit – podłoga” – Rodzic wypowiada w dowolnej kolejności słowa: sufit i podłoga. Dziecko odpowiednio wyciąga ręce wysoko w górę lub przykuca, dotykając podłogi.

- „Domek” – Rodzic tworzy domek (klęk podparty). Dziecko wchodzi na czworakach do domku.

- „Na jednej nodze” – ćw. równoważne. Dziecko staje na jednej nodze, na podniesionej nodze kładzie małą maskotkę i próbuje ją utrzymać jak najdłużej. Zmiana nogi.

- „Przeskocz…” – Dziecko kładzie małą maskotkę na podłodze i przeskakuje nad nią ze złączonymi stopami do przodu i do tyłu, a następnie w prawo i w lewo.

- „Lepienie bałwana” – turlanie kuli śniegowej - piłki lub dużej maskotki po podłodze.

- „Drzewo na wietrze” – ramiona w górze, przechylanie „gałęzi” na boki.

- „Orzeł na śniegu” – leżenie na plecach, przesuwanie rękami w górę – w dół i równocześnie nogami w bok – łączenie stóp.

- „Zajączki w lesie” – zabawa z elementem czworakowania - naśladowanie ruchem zająca.

- „Podnieś chusteczkę” - ćwiczenia stóp – siad na podłodze z nogami zgiętymi, podnoszenie chusteczki higienicznej palcami stóp - raz prawą, raz lewą stopą.

- „Płatki śniegu” – ćwiczenia oddechowe - dmuchanie na piórko lub skrawek papieru. Wdech nosem wydech ustami.

 

6. ZABAWY DYDAKTYCZNE:

- „Dobierz w pary…”

- Dobieranie w pary przedmiotów z otoczenia o podobnym kształcie, np. w kształcie kuli: bombka - piłka, w kształcie koła: dno kubeczka – pokrywka garnka, w kształcie prostokąta: telewizor - stół itp.

- „Znajdź różnice między obrazkami”




- „Labirynt” – Znajdź drogę do domu.



POZDROWIENIA DLA „TYGRYSKÓW” OD PANI OLI I PANI LUCYNKI😊


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz