środa, 20 stycznia 2021

"Krasnoludki”- 21.01.2021 r./czwartek/- propozycje zajęć


TEMATYKA TYGODNIA: Prezenty dla Babci i dziadka

DZIEŃ TEMAT: "W kuchni z Babcią"

CELE OGÓLNE: okazywanie szacunku osobom starszym, utrwalenie imion dziadków i babć, wypowiadanie się nt codziennych czynności wykonywanych przez członków rodziny, wykonywanie zadań zgodnie z instrukcją.

 I . Na początek dzisiejszego dnia przypomnijcie sobie piosenkę Tak się zachmurzyło…- pokażcie Rodzicom jak bawimy się śpiewając piosenkę.

 https://www.youtube.com/watch?v=d7_eXC2JHYM

 

II . Kochani dzisiaj obchodzimy piękne święto Dzień Babci. Z wiadomych przyczyn niektórzy z Was  ograniczą kontakt do rozmowy telefonicznej z Babcią i Dziadkiem.

 Drodzy Rodzice warto w tym dniu porozmawiać z dzieckiem nt Babci i Dziadka. W poniedziałek rozmawiając z dziećmi pytałam o imiona dziadków i babć. Niektóre dzieci pięknie pamiętały. Zapytałam również : ” Za co kochają swoich dziadków i babcie?” Porozmawiajcie z dziećmi na ten temat, bo odpowiedzi były bardzo interesujące.

Na zajęciach dzieci nauczyły się wiersza dla babci. Pięknie potrafią go wyrecytować. Powtórzcie go z dziećmi i zaprezentujcie Kochanej Babci.

Siadaj Babciu, siadaj blisko

Siadaj Babciu, siadaj blisko.
Zaraz ci opowiem wszystko.
Prawie całą noc nie spałam,
bo prezenty wymyślałam.
Na kanapie się kręciłam,
aż dla ciebie wymyśliłam:
z lodu broszkę i korale
i śniegowe cztery szale.
Dziesięć czapek w śnieżną kratkę
i lodową czekoladkę.
Jak nie będzie Ci smakować,
to mnie możesz poczęstować!

/Chłopcy recytując zmieniają końcówkę czasowników na rodzaj męski/

Znamy również piosenkę. Proszę żeby dzieci ją zaśpiewały.

"Dzień Babci i Dziadka"

Dzisiaj babcia święto swoje ma,
Więc Ci, babciu serce moje dam.
I laurkę, i czerwony kwiat.
Żyj, babuniu, zdrowa nam sto lat! / 2x

Dam Ci, dziadku rączki moje dwie,
A Ty mocno złap i trzymaj je.
I laurkę, i czerwony kwiat.
Żyj,dziadziuniu, zdrowy nam sto lat! / 2x

 Temat dnia brzmi: „W kuchni z babcią”. Nawiązując do tematyki może warto z dzieckiem upiec szarlotkę. Proponuje prosty przepis, ponieważ wiele czynności może wykonać dziecko np. odmierzyć pożądaną  ilość produktów lub wymieszać składniki.

https://www.mojewypieki.com/przepis/szarlotka-sypana


 

 

A na koniec narysujcie dla babci piękną laurkę/ mamy dla Babć i Dziadków piękne upominki, niestety nie zdążyliśmy ich dokończyć. Zrobimy to po powrocie do przedszkola./


Serdecznie Was pozdrawiamy. Pani Dorotka i Pani Ania☺

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz