środa, 20 stycznia 2021

21.01.2021r. - SMERFY

 PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW DLA GRUPY SMERFY
 NA CZWARTEK 21.01.2021r.



TEMAT DNIA: OKAZUJEMY SZACUNEK STARSZYM OSOBOM

CELE: 

  • uświadamianie konieczności okazywania szacunku osobom starszym, 
  • wdrażanie do odczytywania humoru w tekstach literackich
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • rozwijanie zdolności manualnych
  • zapoznanie z obrazem graficznym litery "B"
1. Zabawa bieżna "Slalom pomiędzy butelkami" 
pokonywanie trasy powstałej z butelek ustawionych w odpowiedniej odległości od siebie.
(Biegiem, w podskokach, czworakując)

- Wykonanie ćwiczenia w książce: ćw 1 str 58. 
Stwierdzanie i zaznaczanie prawdziwości zdań, utrwalenie znajomości powiązań rodzinnych

- Gimnastyka buzi i języka - "posyłanie całusków" dla Babci.

2. Słuchanie utworu Doroty Gellner pt."Sąsiadka i Dzień Dziadka"

https://www.youtube.com/watch?v=iUSeYyrRiyM

"Sąsiadka i Dzień Dziadka"

Był Dzień Dziadka, więc sąsiadka z życzeniami szła do Dziadka. Za nią pudel z kotem w łatki nieśli prezent oraz kwiatki i piszczeli zgodnym chórem: 
- My też mamy życzeń furę! No, na przykład:
* żeby Dziadek częściej dawał nam obiadek, bo raz dziennie to za rzadko,
* żeby obiad był z dokładką...
* by kolacje były dwie, bo dwie to się lepiej je!
* by wycieczki i spacery mnożył Dziadek razy cztery...
* żeby przestał być leniuchem, częsciej drapał nas za uchem....
Rozzłościła się sąsiadka: 
- To życzenia są dla Dziadka? Razem z tymi życzeniami zostaniecie tu - przed drzwiami!
- Co? Bez tortu? Na diecie? Długo? 
- Noo... Aż zmądrzejecie!

- Omówienie treści utworu. Kierowanie pytań do dziecka: 
Kto szedł z życzeniami dla Dziadka?
Dlaczego sąsiadka zdenerwowała się na pudla i na kota?

3. "Szanujemy starsze osoby" - pogadanka na temat okazywania szacunku wobec starszych osób, w szczególności: 
* w komunikacji miejskiej - ustępujemy miejsca osobie starszej,
* na ulicy, podwórku, w sklepie... - pamiętamy o powiedzeniu "Dzień dobry",
* wejście do autobusu, bloku, sklepu... - przytrzymujemy drzwi,
* podczas dźwigania zakupów - pytamy, czy możemy pomóc.

4. Wykonanie ćwiczenia w książce - ćw 2 str. 59.
Opisywanie treści obrazków, ocenianie zachowań dzieci przez nalepianie uśmiechniętych buziek; wyjaśnienie, dlaczego powinniśmy pomagać starszym osobom.

5. "B jak babcia" - zapoznanie z obrazem graficznym litery "B"
Rozmowa z dziećmi - jak wygląda litera "B", jakie słowa znają na "B"
Wykoanie ćwiczenia w książce - ćw 1 str 34. - kolorowanie lub wyklejanie (kawałkami bibuły) szablonu litery, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.
 
6. Wysłuchanie piosenki o literce "B"

https://www.youtube.com/watch?v=_baHrt4jYh0

7. Zachęcamy do wykonania "Laurki dla Babci" oraz do utrwalenia piosenki pt."Serce Babci"


    WSZYSTKIM BABCIOM I DZIADKOM SKŁADAMY NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA!

PANIE Z GRUPY SMERFY





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz