GRUPA TYGRYSKI
TEMAT: ZABAWY Z
BABCIĄ I DZIADKIEM 20.01.2021
PROPOZYCJE ZABAW DLA DZIECI
- Ćwiczenia oddechowe – rozwijanie siły i długości wydechu. Dmuchanie na zawieszoną na nitce kulkę waty lub kawałek papieru, bibułki.
- „ List do babci” – masażyk wg Marty Bogdanowicz. Dziecko siada przed rodzicem na podłodze. Rodzic wykonuje masaż na plecach dziecka wg instrukcji podanej w masażyku. Dziecko powtarza wierszyk. Gdy rodzic skończy masaż na plecach dziecka, zmienia się z dzieckiem miejscem.
List do babci
Kochana
babciu,
„
wygładzamy papier listowy” – masujemy plecy osoby współtowarzyszącej
KROPKA.
Naciskamy
palcem wskazującym
Piszę
Ci, że
Poruszamy palcami po plecach osoby współtowarzyszące
Mamy w domu kotka.
KROPKA.
Stawiamy
kropkę
Kotek
chodzi,
Kroczymy
palcami
Kotek
skacze,
„Skakanie”
raz jedną, raz drugą dłonią
Kotek
drapie,
Delikatnie
drapiemy
Kotek
chrapie.
Opieramy
głowę n plecach drugiej osoby i naśladujemy chrapanie
Składamy
list,
Krzyżujemy
ręce na klatce piersiowej drugiego uczestnika
Naklejamy
znaczek
Dotykamy
czoła drugiej osoby dłonią
I znosimy
na pocztę.
Przytulamy
się do pleców drugiej osoby.
3. Kochane
Tygryski powtórzymy teraz słowa naszej
piosenki dla babci i dla dziadka. Muzykę już znacie i pamiętacie. Myślimy,
że nie będziecie mieli problemów z zaśpiewaniem ich babci i dziadkowi z okazji
ich święta.
„ Babcia od bajek, dziadek od zagadek”
( sł. Stanisław
Karaszewski, muz. Tomasz Strąk )
1. Moja Babcia i mój Dziadek
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
babcia bajkę nam opowie,
ref.
Bo na świecie nie
znajdziecie
takich bajek i zagadek,
jakie wnukom opowiada
moja Babcia i mój Dziadek.
2. Poprosimy naszą Babcię:
Babciu, z tajemniczą
miną
opowiadaj swoją bajkę,
a za każdym razem inną.
ref.
Bo na świecie nie
znajdziecie
takich bajek i zagadek,
jakie wnukom opowiada
moja Babcia i mój Dziadek.
3. Posadzimy teraz Dziadka
na fotelu wiklinowym.
Dziadku, powiedz nam zagadkę,
całkiem nową prosto z głowy.
ref.
Bo na świecie nie
znajdziecie
takich bajek i zagadek,
jakie wnukom opowiada
moja Babcia i mój Dziadek.
Piosenkę możecie też odtworzyć klikając w link https://youtu.be/kHPbOI1Rkzc
4. „ Bawmy się wesoło!” zapoznanie z regułami i przebiegiem wybranych zabaw z dawnych czasów. Kochane Tygryski zapytajcie swoich dziadków czy pamiętają takie zabawy:
·
„
Gra w gumę”. Dwie osoby stają naprzeciwko siebie w gumie założonej na nogi na
wysokości kostek. Trzecia osoba np. dziecko skacze przez gumę na różne sposoby
aż do „ skuchy”, czyli nadepnięcia na gumę. Na początek najlepiej ograniczyć
się do najprostszych skoków.
·
„
Kapsle”. Rodzic/Babcia lub Dziadek wykleja na podłodze taśmą malarską wijący
się tor, zaznaczając linię startu i mety. Każdy kapsel lub nakrętkę wypełnia
się od środka cienką warstwą plasteliny w innym kolorze. Gracze wybierają lub
losują kapsle i ustawiają je na starcie jeden obok drugiego wierzchnią stroną
na spód. Na hasło start zaczynają na
zmianę przesuwać je do przodu w kierunku mety pstryknięciami w bok kapsla. Kapsel
nie może wypaść poza tor – oznacz to utratę kolejki. Wygrywa gracz, którego
kapsel pierwszy przekroczy linię mety.
·
„
Raz, dwa, trzy, Baba -Jaga patrzy!”. Jedna z osób biorących udział w zabawie
jest Babą- Jagą – staje twarzą do ściany i tyłem do pozostałych uczestników
zabawy, którzy ustawiają się pod przeciwległą ścianą
( odległość powinna być dosyć duża). Baba -Jaga recytuje wyliczankę: Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy!, a uczestnicy zabawy w tym czasie biegną w jej stronę. Wraz z końcem wyliczanki Baba – Jaga szybko odwraca się i patrzy na uczestników zabawy, którzy natychmiast nieruchomieją. Kto się poruszy, wraca pod ścianę. Uczestnicy stoją nieruchomo, dopóki Baba- Jaga się nie odwróci i nie zacznie recytacji jeszcze raz. Zabawa kończy się, kiedy któryś z uczestników dotrze do Baby – Jagi.
5. Wykonanie ćwiczeń :
6
- latki KP3, s.
28 – 29 – opowiadamy historyjkę obrazkową
KP3, s. 30 – ćwiczenie spostrzegawczości, liczenie kapeluszy, utrwalenie liczebników
porządkowych i stron prawej i lewej.
5
– latki KP3, s. 25 uzupełnianie rysunku wg instrukcji obrazkowej
KP3, s. 26 ćw. 1 - łączenie liniami zdjęć
z takimi samymi ramkami – ćwiczenie
spostrzegawczości;
KP3, s. 26 ćw. 2 – łączenie kropek.
6. Kochani, na koniec coś fajnego dla was. Kliknijcie w link.
Połączcie w pary napisy :
https://wordwall.net/pl/resource/2334363
labirynt :
https://wordwall.net/pl/resource/2334363
Dobrej zabawy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz