wtorek, 19 stycznia 2021

 

20.01.2021r. /środa/                      ”KRASNOLUDKI”  

                                                          „Gra w klasy”


 Dzień dobry. Zapraszamy do wspólnej zabawy.

I. Rozpoczynamy od zabawy „Na palcach, na piętach”, będziemy ćwiczyć umiejętność utrzymywania równowagi /dzieci  chodzą po kole na piętach kiedy rodzice klaszczą, na paluszki przechodzą , gdy rodzice zaczynają mówić: raz, dwa, trzy, cztery…/. „Idziemy do zoo”- zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

II. „Gra w klasy” Rodzic wspólnie z dzieckiem wykleja na podłodze taśmą malarską szablon do gry w klasy (tzw. chłopka) złożony z sześciu, siedmiu  pól. Gracze rzucają kolejno klocek na poszczególne pola (symbolizujące klasy szkoły podstawowej)               i wskakują na nie obunóż, licząc przy tym głośno za pomocą liczebników porządkowych kolejne klasy: pierwsza klasa, druga klasa itd. Kiedy dotrą do podwójnego pola (ramion), wykonują skok rozkroczny. Na ostatnim (szóstym) polu zawracają i skaczą      z powrotem, próbując liczyć wspak – od sześciu do jednego. Kamyk nie może wypaść poza linię pola (powoduje to powrót do pierwszej klasy).

 


Wysłuchajcie wierszyka Agnieszki Kolankowskiej „Ile wnucząt?”

 

Dziś do babci i do dziadka

wpadła ta oto gromadka:

Drzwi otwiera Karolina,

za nią wciska się Malwina.

Za Malwiną, już na ganek,

wbiega zadyszany Franek.

– A gdzie reszta? – pyta dziadek. –

W kuchni pachnie już obiadek!

– Już jesteśmy! – woła Marek-.

Kwiatki od nas wręczy Darek!

 

Porozmawiajcie  na temat treści wierszyka, pomogą wam w tym pytania: Ile wnucząt jest wymienionych w rymowance? Jakie są ich imiona? Ile jest wnuczek, a ile wnuków?

 „Ile wnucząt?” – wdrażanie do dodawania. Przygotujcie karteczki z imionami dzieci występującymi w wierszu. Rozłóżcie  kartoniki na podłodze. Spróbujcie ponownie wymienić imiona: najpierw dziewczynek (Rodzic wykłada obok siebie kartoniki z tymi imionami), następnie chłopców . Przeliczcie, ile jest dziewczynek, ile chłopców i ile wszystkich wnucząt razem. „Wstążkowa piątka” – Rodzic rozkłada wstążkę, sznurek      w kształcie cyfry  Dzieci przechodzą po niej stopa za stopą.

Posłuchajcie wesołej piosenki dla babci i dziadka. https://www.youtube.com/watch?v=LFdIqhUxPDI

 


III. Powtórzcie wierszyki, których się uczyliśmy.


Dziadku, dziadku, czy to Ty
Coś na Twojej głowie lśni.
To korona! Słowo daję!
Przecież znam korony z bajek.
Czy to fotel? Ale skąd?
To nie fotel tylko tron
I w ogóle i w szczególe
Jesteś dziadku dzisiaj królem.
Pytam, co to za zagadka?
To po prostu Święto Dziadka.

 

Siadaj Babciu, siadaj blisko.
Zaraz ci opowiem wszystko.
Prawie całą noc nie spałam,
bo prezenty wymyślałam.
Na kanapie się kręciłam,
aż dla ciebie wymyśliłam:
z lodu broszkę i korale
i śniegowe cztery szale.
Dziesięć czapek w śnieżną kratkę
i lodową czekoladkę.
Jak nie będzie Ci smakować,
to mnie możesz poczęstować!

 

Dla relaksu wybierzcie się na wspólny, rodzinny spacer .

Po spacerze ułóżcie puzzle, którymi dysponujecie w domu.

 

Powodzenia i dobrej zabawy. Panie z grupy „Krasnoludki”.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz