„Krasnoludki”- 25.01.2021 r./poniedziałek/- propozycje zajęć
TEMATYKA TYGODNIA: Czyj to dom?
DZIEŃ TEMAT: Każdy ma swój dom.
CELE OGÓLNE: wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, poszerzanie wiedzy na temat środowiska społeczno-przyrodniczego, nauka uważnego słuchania poleceń i doskonalenie myślenia podczas rozwiązywania zagadek.
I.Drodzy rodzice spróbujcie pobawić się z dziećmi w naśladowanie ruchem i dźwiękiem różnych zwierząt. Zabawa dźwiękonaśladowcza „Kim jestem?”. Rodzic mówi szeptem dziecku, jakim jest zwierzęciem: cielaczkiem, myszką, psem czy pszczołą. Dziecko biega, wydając ciche dźwięki charakterystyczne dla danego zwierzęcia, naśladując jego ruchy. Po chwili następuje zamiana ról.
II. Rodzice proszę przeczytajcie dzieciom wiersz autorstwa Heleny Bechlerowej „Pokaż mi swój domek”.
„Pokaż mi swój domek”
aut. H. Bechlerowa
W
białym domku pod kasztanem Po
przeczytaniu możemy dzieciom
zaproponować rozwiązywanie zagadek słownych związanych z treścią wiersza.Przyjrzyjcie się również zaprezentowanej ilustracji. Proszę żeby dzieci opowiedziały Wam co na niej widzą.Będzie to doskonałe ćwiczenie na spostrzegawczość i poprawne budowanie zdań. Przykładowe zagadki: · Biały domek pod kasztanem to mieszkanie... (Hani i Janka) · Dla kogo Janek zbudował domek? (dla psa Puka)Domek Puka to... (buda) · Krówka z cielaczkiem zawsze wieczorem wracają do... (obory) · W norce w ziemi mieszka... (mama zajęczyca z zajączkami) · A kto zawsze ma przy sobie swój domek? (ślimak) · A pod oknem tuż przy ścianie, jaki ptaszek ma mieszkanie? (jaskółka) · Mała myszka przed kotem tam się chowa. (norka) · Gdzie mieszkają pszczoły? (w ulu)Wiewióreczka w niej się chowa. (dziupla) · Zimą niedźwiedź chrapie w wielkiej ciepłej... (gawrze)
III.Zapraszam do obejrzenia filmu „Gdzie ja mieszkam?” |
https://www.youtube.com/watch?v=wHULR5Q9xXw
Można również skorzystać z gry „ Zwierzęta i ich mieszkania”
https://learningapps.org/view437918
Serdecznie Was pozdrawiamy. Pani Dorotka i Pani Ania☺
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz