KRASNOLUDKI
– 3.02.2022 R. ( czwartek)
BLOK
TEMATYCZNY: SIŁY PRZYRODY
TEMAT
DNIA: BEZ WODY NIE MA ŻYCIA
CELE
OGÓLNE:
Wyrażanie radości z uczestniczenia w różnych formach muzyczno-tanecznych; rozwijanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie percepcji wzrokowej, odszukiwanie właściwych i niewłaściwych zachowań; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych; poznawanie świata różnymi zmysłami.
I
CZĘŚĆ DNIA
„
ZIMOWA POLECZKA” – zabawa ruchowa przy muzyce.
Piosenka pt. „ Zimowa poleczka” ( You Tube):
Dzieci poruszają się w rytm piosenki. Na przerwę w
muzyce przyjmują różne pozy – zamieniają się w „lodowe figurki” ( stają
nieruchomo). Za każdym razem dzieci starają się przyjąć inną pozę.
„
CO ROZPUSZCZA SIĘ W WODZIE?” – zabawa badawcza.
Rodzic przygotowuje: szklanki z ciepłą i zimną wodą oraz produkty, które można mieszać z wodą ( sól, cukier, mąka, pieprz mielony, ziemia ogrodowa). Rodzic na początku zadaje pytanie: Jak myślisz, które z tych produktów rozpuszczą się w wodzie? Dziecko próbuje odpowiedzieć na podstawie własnych doświadczeń. Następnie sprawdzamy słuszność swoich wypowiedzi. Rodzic zadaje pytanie dodatkowe: W której wodzie, zimnej czy ciepłej, prędzej rozpuszcza się dany produkt? – mieszamy w szklankach przygotowane wcześniej produkty ( sól, pieprz, mąka, cukier, ziemia)
II CZĘŚĆ DNIA
„WIESZ O
WODZIE” – uważne słuchanie tekstu.
Rozmowa na
temat treści wiersza. Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:
Do czego potrzebna jest woda? Co możemy
zrobić, żeby oszczędzać wodę?
Zapraszamy
dzieci do obejrzenia filmu o wodzie.
ZESTAW
ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH - (
zestaw nr 11) w formie obwodu
ćwiczebnego.
Część wstępna
–
„Zgadnij kim jestem?” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci poruszają się
w
rytm bębenka ( można użyć pokrywki od garnka i drewnianej łyżki) : biegiem,
marszem, w podskokach. Na mocne uderzenie w instrument zatrzymują się i
postawą, ruchem, gestem prezentują jeden z żywiołów lub coś, co się z nim
kojarzy (np. płomyk świecy, wiatr, wodę lub zwierzęta wodne, Ziemię lub jej
mieszkańców).
– „Deszczowa sztafeta” – ćwiczenie uruchamiające duże grupy mięśniowe. Przedszkolak i osoba towarzysząca są ustawione w dwóch rzędach na linii startu / mety. Na sygnał prowadzącego uczestnicy jak najszybciej ubierają się w płaszcz przeciwdeszczowy i kalosze, a następnie podążają do ułożonych naprzeciw krzeseł.. Okrążają je i wracają na początek, rozbierają się i przekazują stroje następnym uczestnikom zabawy, jeżeli tacy są . Jeżeli nie, wygrywa ta osoba, która szybciej ukończy ćwiczenie i rozbierze się.
Po
skończonej zabawie rodzic przygotowuje
wraz z ćwiczącym stacje.
Część główna
Stacje
tworzą obwód ćwiczebny i usytuowane są na obwodzie koła. Dziecko
realizuje
zadania ruchowe na poszczególnych stacjach. Czas trwania każdego zadania to ok.
1–3 minut. Potem następuje zmiana stacji, zawsze na hasło rodzica.
Opis
ćwiczeń na poszczególnych stacjach:
–
Stacja I „Kto złapie rybkę?” – ćwiczenia stóp. Dziecko przyjmuje pozycję siadu skulnego wokół obręczy
hula-hoop. ( można zrobić obręcz za pomocą sznurka, tasiemki) W obręczach
ułożone są woreczki. Przedszkolaki chwytają je palcami stóp i układają je obok
siebie. Ćwiczą na przemian prawą i lewą stopą.
–
Stacja II „Lecą balony” – zabawa z elementami rzutu. Dzieci podrzucają i łapią
balony.
–
Stacja III „Wtocz kulę” – ćwiczenia stóp. Dzieci znajdują się w pozycji leżenia
na plecach przy ścianie, mają nogi skierowane do ściany. Toczą piłki stopami po
ścianie.
–
Stacja IV „Przeskocz przez ognisko” – skoki. Przedszkolaki przeskakują przez
szarfy ułożone w rzędzie (jedna od
drugiej znajduje się w odległości ok. 1 m).
(
znowu można użyć tasiemek, sznurka).
Część końcowa
– „Płomyk świecy” – ćwiczenie wyprostne. Dziecko siada w siadzie
skrzyżnym, w pozycji skorygowanej
– ramiona mają ułożone w „skrzydełka”. Obracają głowę raz w prawą,
raz w lewą stronę i dmuchają na dłonie, jakby chciały zdmuchnąć płomyk świecy.
– „Marsz w rytm piosenki” – swobodny marsz przy śpiewie znanej
dzieciom piosenki.
• bębenek ( można użyć pokrywki i drewnianej
łyżki), płaszcze przeciwdeszczowe (2 szt.), kalosze w większym rozmiarze (2
pary), woreczki gimnastyczne, obręcz hula-hoop lub sznurek, tasiemka, balony,
piłka, szarfy
CZĘŚĆ
III
„Rzeczka” – zabawa ruchowo-sensoryczna. Poznawanie świata różnymi zmysłami. Dwie osoby
(najlepiej rodzice ) rozciągają między sobą długi pas folii malarskiej
(ewentualnie niebieskiej tkaniny lub sterczu) i cały czas poruszają nią w płaszczyźnie
poziomej, imitując fale na rzece. Początkowo folia rozpięta jest na tyle wysoko,
by przechodzące pod nią dziecko musiało
wspiąć się na palce, aby wyciągniętą wysoko ręką dotknąć powierzchni
„wody”. Następnie folię należy stopniowo obniżać tak, by dziecko musiało przejść pod nią wyprostowane, pochylone, na
kolanach, kucając, pełzając (sposób przechodzenia wymyślają dzieci.
„Kałuże, rzeka, jezioro” – zabawa
orientacyjno-porządkowa. Dzieci
spacerują po pokoju przy akompaniamencie
muzyki ( można wykorzystać piosenkę pt. „ Zimowa poleczka” W przerwie, na hasło N.: Kałuże! –
dzieci udają skoki przez kałuże, na komendę: Rzeka! – kładą się na
plecach wyciągając za siebie ręce; Na
hasło: Jezioro! – dzieci siadają w siadzie prostym.
„Nie tylko ryby” – zabawa. Rodzic rozmawia z
dzieckiem o tym,
jakie stworzenia oprócz ryb żyją w wodzie. Przy okazji może
wprowadzić słownictwo w języku angielskim, np. : jezioro – lake, morze –
sea, ocean – ocean, ryba – fish, żółw morski – turtle,
konik morski – seahorse, delfin – dolphin, wieloryb – whale,
rekin – shark.
KARTA PRACY: rysowanie po śladzie kropli wody, kolorowanie
obrazka.
POZDROWIENIA
DLA KRASNOLUDKÓW
OD PANI OLI I PANI LUCYNKI 😄
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz