wtorek, 8 lutego 2022

 

9.02.2022r. /środa/        😊  ”SMERFY”  😊

                                             „Instrumenty”

 Witam Was bardzo serdecznie. Zapraszam do realizacji zadań.

I.  Na początek zapraszamy Was do  zabawy „Taniec połamaniec” /wykonujemy polecenia z piosenki/   https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Teraz zapraszamy do zabawy słuchowej „Klaśnij, gdy usłyszysz…”. Rodzic wymawia proste, krótkie wyrazy. Zadaniem dzieci jest klaśnięcie w dłonie, gdy usłyszą na początku lub na końcu wyrazu ustaloną wcześniej głoskę, np. k (kret, kot, stok), e (ekran, Ela ),      s (skok,  ser, stres ).

Drodzy Rodzice przygotujcie mini tor przeszkód dla Dziecka.Ustawcie  klocki w kilku rzędach, równolegle, tak aby dzieci mogły przeskakiwać klocki jak przeszkody, następnie ustawcie pojemnik (miskę, garnek) i przygotujcie kilka nakrętek z butelek plastikowych, aby dzieci poćwiczyły rzuty do celu. Butelki plastikowe lub pudełka po soku bądź  mleku ustawcie w jednym rzędzie w pewnej odległości aby Dzieci mogły pobiegać slalomem. Możecie poćwiczyć na czas.

II. „Jestem muzykantem konszabelantem”- zapraszam do wysłuchania piosenki                i proponuję zabawę do jej tekstu.  Dziecko chodzi po kole i udaje, że  gra na poszczególnych instrumentach.   https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4  /więcej zabaw dla dzieci/

Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na skrzypcach, na skrzypcach.  /krzyżujemy ręce i wykonujemy gest grania na skrzypcach/

Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dyl.

Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na trąbie, na trąbie.   /wykonujemy gest gry na trąbce/

Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, tut.

Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na flecie, na flecie.   /wykonujemy gest gry na flecie z poruszaniem pluszkami/

Firli firli, firli firli,
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firl.

Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na bębnie, na bębnie   /rekami oklepujemy brzuszek/

Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum.

Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na wszystkim, na wszystkim.

Dylu dylu, trutu tutu,
Firli firli, bum tarara,
Dylu dylu, trutu tutu,
Firli firli, bum.

 

Zapoznanie z pojęciami z zakresu muzyki.

Instrument muzyczny - przyrząd wytwarzający dźwięki przeznaczony do wykonywania muzyki.

 


Orkiestra - duży zespół instrumentalny, liczący zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu, a nawet ponad stu instrumentalistów /muzycy grający na instrumentach/ . W celu synchronizacji gry takiej ilości wykonawców w orkiestrze potrzebny jest dyrygent.

 


Dyrygent -  muzyk, który kieruje orkiestrą podczas wspólnej gry w taki sposób aby każdy wiedział kiedy ma grać.



Improwizacja -  tworzenie dzieła bez przygotowania, zazwyczaj w obecności słuchaczy. Jest aktem niepowtarzalnym i spontanicznym.

Drogie Dzieci poproście Rodziców o dwa nieduże słoiczki z zakrętkami , do jednego wsypcie trochę ryżu lub kaszy, do drugiego groch lub fasolkę, zamknijcie słoiczki. Oto przygotowaliście dwa instrumenty muzyczne – grzechotki. Teraz proszę Rodziców          o chwilę cierpliwości i wyrozumiałość.

Na początek posłuchajcie utworu w wykonaniu orkiestry symfonicznej z dominującym fortepianem. Przyjrzyjcie się instrumentom, na których grają muzycy, spróbujcie je nazwać. Jestem ciekawa czy pamiętacie nazwy niektórych z nich.                        https://www.youtube.com/watch?v=2ptMkawGY8A  „ Marsz Perski” Johanna Straussa

Słuchając następnego utworu spróbujcie dołączyć do gry wykorzystując przygotowane grzechotki.                                                                                      https://www.youtube.com/watch?v=moIEGp9i6tc  Marsz Turecki” Wolfganga Amadeusa Mozarta

Podczas słuchania tego utworu grzechotkami uderzamy o kolana wystukując wyraźny rytm utworu.                                                                                      https://www.youtube.com/watch?v=-tJYN-eG1zk  “We Will Rock You”  Queen

Spróbujcie samodzielnie narysować jeden z instrumentów,  które widzieliście na filmikach.

III. Posłuchajcie razem muzyki relaksacyjnej                               https://www.youtube.com/watch?v=FoCG-WNsZio

Ćwiczenie oddechowe „Wąchamy kwiaty”. Dzieci składają dłonie, naśladując kształt kielicha kwiatu. Dmuchają na dłonie-płatki i kwiat się otwiera (rozchylają dłonie). Unoszą do góry głowę, wdychają nosem powietrze i znowu dmuchają na dłonie. Nauka regulacji fazy wdechu i wydechu

Powodzenia i dobrej zabawy.

Pani Ania 😍 

 

 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz