KRASNOLUDKI – 02.02.2022. (środa) -
BLOK
TEMATYCZNY: SIŁY PRZYRODY
TEMAT DNIA: SKARBY ZIEMI
CELE
OGÓLNE:
Uwrażliwienie na piękno przyrody; operowanie pojęciami skały, minerały, rozwijanie słownika czynnego; poznanie nowych wiadomości dotyczących soli (miejsca jej wydobywania w Polsce, sposoby jej produkcji na świecie); przygotowanie do dodawania – rozwijanie prawidłowego liczenia w sytuacjach życiowych.
I CZĘŚĆ DNIA
„CO
DO CZEGO PASUJE?” – ZABAWA DYDAKTYCZNA
Wyszukiwanie przez dzieci par przedmiotów, które do siebie pasują, np.: szczoteczka i pasta do zębów; krzesło i stół; filiżanka i spodeczek; ołówek i kartka; książka i zakładka; telewizor i pilot. Zadaniem dzieci jest połączyć przedmioty w pary i uzasadnić swój wybór.
„ ZIMOWA POLECZKA” –
zabawa ruchowa przy muzyce.
Piosenka pt. „Zimowa
poleczka” (YouTube):
https://www.youtube.com/watch?v=thOD3GGfkxI
Dzieci poruszają się w rytm
piosenki. Na przerwę w muzyce przyjmują różne pozy – zamieniają się w „lodowe
figurki” (stają nieruchomo). Za każdym razem dzieci starają się przyjąć inną
pozę.
Dzieci mogą zatańczyć
poleczkę z rodzicami lub rodzeństwem, obrazować ruchem tekst, wyklaskać rytm
piosenki.
II CZĘŚĆ DNIA
„KĄCIK
BADACZA” – ZABAWA DYDAKTYCZNA
Przygotowanie wspólnie z
rodzicami „kącika badacza”, w którym
dzieci zgromadzą różne skarby Ziemi (węgiel, bryłkę soli, różne kamyki,
znalezione przez dzieci lub np. przywiezione z wakacji). Dzieci oglądają je pod
lupą, mierzą je sznurkiem i segregują np. wg wielkości, koloru, kształtu,
faktury powierzchni: gładkie, ostre, szorstkie. „Mój kamyk, to…” – dzieci nazywają swoje kamyki (nadają im imiona).
Również w przedszkolu dzieci
będą miały możliwość obserwacji kamieni, które umieszczone zostaną w
zorganizowanym w sali „kąciku badacza”
(Kącik przyrody).
„W KOPALNI SOLI”
Wyjaśnienie, że wiele okazów
różnych skał można znaleźć na powierzchni ziemi, ale również pod ziemią i w wodzie,
np. w morzu. Oglądanie filmu edukacyjnego:
„Skąd się
wzięła sól w Polsce? Historia kopalni soli w Wieliczce.” (YouTube)
https://www.youtube.com/watch?v=eCbYlOTb1mY
„ILE KAMYKÓW JEST W PUDEŁKU?” – zabawa matematyczna. Przygotowanie karteczek z cyframi lub z narysowanymi kropkami (jako liczbami). Dzieci przeliczają kamyki (zamiast kamyków mogą przeliczać np.: kredki, guziki, koraliki, klocki) i podają właściwą liczbę przez wskazanie kartonika z cyfrą lub odpowiednią liczbą kropek.
PRACA
W KARTACH PRACY - KP cz. 3, str. 5
(dzieci 5- letnie) – ćwiczenie przeliczania, operacje na zbiorach zastępczych.
Dzieci liczą elementy -
każdego rodzaju kryształy/ minerały w ramkach. Umieszczają właściwe nalepki. Na
koniec mówią, ile kamieni (kryształów/
minerałów) jest razem w każdej ramce.
W drugim zadaniu dzieci skreślają w każdym rzędzie element, który nie pasuje do pozostałych.
„ROBIMY
KORALE” – ZABAWA MATEMATYCZNA.
Dzieci rysują linię prostą
(sznurek, na którym będą korale), a rodzic podaje instrukcje rysowania, np.:
Narysuj 3 zielone kamienie
(koraliki) i 2 czerwone. Ile jest razem kamieni (koralików) na sznurku? Zabawa
powtarzana jest kilkukrotnie.
III CZĘŚĆ DNIA
ĆWICZENIA
GRAFOMOTORYCZNE – „Kryształy” - rysowanie po wykropkowanym
śladzie – Zeszyt grafomotoryczny - ZG str. 41 (dzieci 5- letnie).
SŁUCHANIE
BAJKI: „PIERŚCIEŃ KSIĘŻNEJ KINGI”
„Bajkowe opowieści
z Krainy Solilandii - Skąd wzięła się sól w Wieliczce?” cz. 1. (YouTube)
https://www.youtube.com/watch?v=uaFkOF4EU64
„Bajkowe opowieści
z Krainy Solilandii - Skąd wzięła się sól w Wieliczce?” cz. 2. (YouTube)
https://www.youtube.com/watch?v=N--LVRZ-0nc
POZDROWIENIA DLA KRASNOLUDKÓW
👧👦
OD PANI LUCYNKI I PANI OLI
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz