wtorek, 1 lutego 2022

 

KRASNOLUDKI – 02.02.2022. (środa) -

 

BLOK TEMATYCZNY: SIŁY PRZYRODY

TEMAT DNIA: SKARBY ZIEMI


CELE OGÓLNE:

Uwrażliwienie na piękno przyrody; operowanie pojęciami skały, minerały, rozwijanie słownika czynnego; poznanie nowych wiadomości dotyczących soli (miejsca jej wydobywania w Polsce, sposoby jej produkcji na świecie); przygotowanie do dodawania – rozwijanie prawidłowego liczenia w sytuacjach życiowych.

I CZĘŚĆ DNIA

„CO DO CZEGO PASUJE?” – ZABAWA DYDAKTYCZNA

Wyszukiwanie przez dzieci par przedmiotów, które do siebie pasują, np.: szczoteczka i pasta do zębów; krzesło i stół; filiżanka i spodeczek; ołówek i kartka; książka i zakładka; telewizor i pilot. Zadaniem dzieci jest połączyć przedmioty w pary i uzasadnić swój wybór.

 „ ZIMOWA POLECZKA” – zabawa ruchowa przy muzyce.

Piosenka pt. „Zimowa poleczka” (YouTube):

https://www.youtube.com/watch?v=thOD3GGfkxI

Dzieci poruszają się w rytm piosenki. Na przerwę w muzyce przyjmują różne pozy – zamieniają się w „lodowe figurki” (stają nieruchomo). Za każdym razem dzieci starają się przyjąć inną pozę.

Dzieci mogą zatańczyć poleczkę z rodzicami lub rodzeństwem, obrazować ruchem tekst, wyklaskać rytm piosenki.

II CZĘŚĆ DNIA

„KĄCIK BADACZA” – ZABAWA DYDAKTYCZNA

Przygotowanie wspólnie z rodzicami „kącika badacza”, w którym dzieci zgromadzą różne skarby Ziemi (węgiel, bryłkę soli, różne kamyki, znalezione przez dzieci lub np. przywiezione z wakacji). Dzieci oglądają je pod lupą, mierzą je sznurkiem i segregują np. wg wielkości, koloru, kształtu, faktury powierzchni: gładkie, ostre, szorstkie. „Mój kamyk, to…” – dzieci nazywają swoje kamyki (nadają im imiona).

Również w przedszkolu dzieci będą miały możliwość obserwacji kamieni, które umieszczone zostaną w zorganizowanym w sali „kąciku badacza” (Kącik przyrody).

 

 „W KOPALNI SOLI”  

Wyjaśnienie, że wiele okazów różnych skał można znaleźć na powierzchni ziemi, ale również pod ziemią i w wodzie, np. w morzu. Oglądanie filmu edukacyjnego:

„Skąd się wzięła sól w Polsce? Historia kopalni soli w Wieliczce.” (YouTube)

https://www.youtube.com/watch?v=eCbYlOTb1mY


„ILE KAMYKÓW JEST W PUDEŁKU?” – zabawa matematyczna. Przygotowanie karteczek z cyframi lub z narysowanymi kropkami (jako liczbami). Dzieci przeliczają kamyki (zamiast kamyków mogą przeliczać np.: kredki, guziki, koraliki, klocki) i podają właściwą liczbę przez wskazanie kartonika z cyfrą lub odpowiednią liczbą kropek.

PRACA W KARTACH PRACY  - KP cz. 3, str. 5 (dzieci 5- letnie) – ćwiczenie przeliczania, operacje na zbiorach zastępczych.

Dzieci liczą elementy - każdego rodzaju kryształy/ minerały w ramkach. Umieszczają właściwe nalepki. Na koniec mówią, ile  kamieni (kryształów/ minerałów) jest razem w każdej ramce.

W drugim zadaniu dzieci skreślają w każdym rzędzie element, który nie pasuje do pozostałych. 

„ROBIMY KORALE” – ZABAWA MATEMATYCZNA.

Dzieci rysują linię prostą (sznurek, na którym będą korale), a rodzic podaje instrukcje rysowania, np.:

Narysuj 3 zielone kamienie (koraliki) i 2 czerwone. Ile jest razem kamieni (koralików) na sznurku? Zabawa powtarzana jest kilkukrotnie.

 

III CZĘŚĆ DNIA

ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE – „Kryształy” - rysowanie po wykropkowanym śladzie – Zeszyt grafomotoryczny - ZG str. 41 (dzieci 5- letnie).

 

SŁUCHANIE BAJKI: „PIERŚCIEŃ KSIĘŻNEJ KINGI”

„Bajkowe opowieści z Krainy Solilandii - Skąd wzięła się sól w Wieliczce?” cz. 1. (YouTube)

https://www.youtube.com/watch?v=uaFkOF4EU64

„Bajkowe opowieści z Krainy Solilandii - Skąd wzięła się sól w Wieliczce?” cz. 2. (YouTube)

https://www.youtube.com/watch?v=N--LVRZ-0nc


POZDROWIENIA DLA KRASNOLUDKÓW

👧👦

OD PANI LUCYNKI I PANI OLI 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz