poniedziałek, 30 marca 2020

Propozycje zajęć na wtorek 31.03.2020 r. dla grupy Krasnoludki


Propozycje zajęć na wtorek 31.03.2020 r.
dla grupy Krasnoludki

BLOK TEMATYCZNY: PRACA ROLNIKA

TEMAT DNIA: SIEJEMY RZEŻUCHĘ!

CELE OGÓLNE: budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin, rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody.

Propozycje zadań dla dzieci:

1. „Moja uprawa” – zasianie rzeżuchy lub założenie hodowli cebuli, fasoli /z dostępnych w domu materiałów/. Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu roz­woju roślin.

                 Proszę przygotować słoiczek, gazę, gumkę recepturkę, watę ewentualnie płatki kosmetyczne, nasiona rzeżuchy, cebulę, fasolkę. Rzeżuchę wysiewamy na spodeczek wyłożony watą lub płatkami kosmetycznymi. Cebulkę, fasolkę umieszczamy na słoiczku wypełnionym wodą, zabezpieczonym gazą. Podlewamy rzeżuchę. Dzieci sobie poradzą z założeniem hodowli, ponieważ zrobiliśmy to w sali. Niestety nie zdążyliśmy dokonać obserwacji. 
Zadaniem dzieci jest dbanie o hodowlę i obserwacja zmian. Dla chętnych prowadzenie dzienniczka obserwacji, który dzieci przyniosą po powrocie do przedszkola.
     
 2. Zabawy ruchowe. Proponuję rodzicom zabawy ruchowe z dzieckiem  metodą Weroniki Sherborn. Dziecko ćwiczy razem z rodzicem. Potraktujcie Państwo te ćwiczenia jak dobrą zabawę, zwłaszcza teraz gdy ruch mamy ograniczony. Do niektórych ćwiczeń potrzebny będzie koc.
  • Traktory – rodzic/ rodzice siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się razem różnych kierunkach. Można naśladować warczenie silnika /ćwicz. dźwiękonaśladowcze/.
  • Słoneczko świeci, deszczyk pada– wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu słoneczka. Uderzanie paluszkami w brzuszek - naśladowanie padającego deszczu./ kap,kap,kap - ćwicz. dźwiękonaśladowcze/.
  • Bączek – wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
  • Zabawa Raki – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, wszyscy przesuwają się na plecach po podłodze i próbują palcami ręki – szczypcami złapać inną poruszającą się w ten sposób osobę.
  • Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.
  • Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
  • Bujanie dziecka w kocu.
  • Naleśnik- dziecko zawijamy w koc/ jak naleśnik/ i toczymy po podłodze.
  • Wycieczka – rodzic ciągnie dziecko leżące na kocu.

   3. „W naszym ogródeczku”- https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o utrwalenie słów oraz melodii piosenki. Dzieci powinny pamiętać piosenkę z zajęć w przedszkolu.

W naszym ogródeczku
zrobimy porządki }3razy

Wygrabimy ścieżki
przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.

Potem w miękką ziemię
wsiejemy nasionka }3razy

Będą się wygrzewać
na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

Przyjdzie ciepły deszczyk
i wszystko odmieni } 3 razy

W naszym ogródeczku
grządki zazieleni,
grządki zazieleni raz, dwa, trzy.


Serdecznie Was pozdrawiamy Panie z grupy „Krasnoludki”.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz