Propozycje zajęć na wtorek 31.03.2020 r.
dla grupy Krasnoludki
dla grupy Krasnoludki
BLOK TEMATYCZNY: PRACA ROLNIKA
TEMAT DNIA: SIEJEMY RZEŻUCHĘ!
CELE OGÓLNE:
budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin, rozwijanie u dzieci
umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody.
Propozycje
zadań dla dzieci:
1.
„Moja uprawa” –
zasianie rzeżuchy lub założenie hodowli cebuli, fasoli /z dostępnych w domu
materiałów/. Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.
Zadaniem dzieci jest dbanie o hodowlę i obserwacja zmian. Dla chętnych prowadzenie dzienniczka obserwacji, który dzieci przyniosą po powrocie do przedszkola.
2. Zabawy ruchowe. Proponuję
rodzicom zabawy ruchowe z dzieckiem
metodą Weroniki Sherborn. Dziecko ćwiczy razem z rodzicem. Potraktujcie
Państwo te ćwiczenia jak dobrą zabawę, zwłaszcza teraz gdy ruch mamy
ograniczony.
Do
niektórych ćwiczeń potrzebny będzie koc.
- Traktory – rodzic/ rodzice siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się razem różnych kierunkach. Można naśladować warczenie silnika /ćwicz. dźwiękonaśladowcze/.
- Słoneczko świeci, deszczyk pada– wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu słoneczka. Uderzanie paluszkami w brzuszek - naśladowanie padającego deszczu./ kap,kap,kap - ćwicz. dźwiękonaśladowcze/.
- Bączek – wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
- Zabawa Raki – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, wszyscy przesuwają się na plecach po podłodze i próbują palcami ręki – szczypcami złapać inną poruszającą się w ten sposób osobę.
- Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.
- Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
- Bujanie dziecka w kocu.
- Naleśnik- dziecko zawijamy w koc/ jak naleśnik/ i toczymy po podłodze.
- Wycieczka – rodzic ciągnie dziecko leżące na kocu.
3. „W naszym ogródeczku”- https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o utrwalenie słów oraz melodii
piosenki. Dzieci powinny pamiętać piosenkę z zajęć w przedszkolu.
W naszym ogródeczku
zrobimy porządki }3razy
Wygrabimy ścieżki
przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.
Potem w miękką ziemię
wsiejemy nasionka }3razy
Będą się wygrzewać
na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.
Przyjdzie ciepły deszczyk
i wszystko odmieni } 3 razy
W naszym ogródeczku
grządki zazieleni,
grządki zazieleni raz, dwa, trzy.
Serdecznie Was pozdrawiamy Panie z grupy „Krasnoludki”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz