środa, 25 marca 2020


GRUPA - „TYGRYSKI” 25.03.2020.

BLOK TEMATYCZNY: „LUBIĘ KSIĄŻKI”

WIERSZ: „KŁOPOTY W BIBLIOTECE”
Książkom w pewnej bibliotece
Nudziło się tak dalece,
Że ni z tego, ni z owego
Zaczęły grać w chowanego.
Calineczka” się schowała
Za ogromny „Atlas ryb”.
Szuka Krasnal Hałabała,
Gdzie się przed nim Plastuś skrył.
Tak się wszystkie wymieszały,
Że ta pani w bluzce w prążki
Chodzi tutaj przez dzień cały,
Nie znajdując żadnej książki.


MOJA KSIĄŻECZKA” – wykonanie książeczki wg własnego pomysłu.
Dziecko może zamienić się w pisarza i ilustratora książeczki. Należy przygotować kilka kartek, które można skleić , albo zszyć zszywaczem. Dziecko wymyśla treść bajeczki, opowiadania, historyjki. Rysuje do tego utworu obrazki. Z pomocą rodzica lub starszego rodzeństwa wpisuje tekst bajki do książeczki. Następnie projektuje okładkę z tytułem i autorem utworu.


ŁAŃCUSZEK WYRAZÓW” – zabawa słowna
Wymyślanie słów w taki sposób, aby następne słowo rozpoczynało się na głoskę, która była ostatnią głoską w poprzednim wyrazie, np. Kopciuszek - królewnaagresttorrowerryżżaba…

ZABAWY Z LITERKĄ : „W,w”
  • Wymyślani słów rozpoczynających się na głoskę: „w”,
  • Wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, zawierających głoskę: ”w”, podział tych słów na sylaby, na głoski (z wyklaskiwaniem, wystukiwaniem),
  • Wyszukiwanie litery: „W,w” w tekście rymowanki lub w książeczce, gazecie.

RYMOWANKA:
Wielki wiatr do domu wpadł,
wazon rozbił na kawałki,
mamie z głowy zerwał wałki,
na wąsach wujkowi grał,
aż w końcu zły wicher zwiał!


LITERKI” – utrwalanie literek z piosenką:
  • Alfabet warzywno- owocowy // DrobNutki //Piosenki dla dzieci.

CO ZNIKNĘŁO?” – zabawa dydaktyczna
Ułożenie w szeregu kilku zabawek (przedmiotów, książeczek z bajkami,). Dziecko odwraca się, rodzic chowa jedną z zabawek. Dziecko odgaduje, jaka zabawka zniknęła.
Podobnie można ułożyć kilka zabawek, a następnie zmienić kolejność ich ułożenia. Dziecko układa według pierwotnej kolejności.

Panie z grupy "Tygryski"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz