GRUPA „TYGRYSKI”
PROPOZYCJE ZABAW DZIECI Z RODZICAMI
PIOSENKA: „ DAJ RĘKĘ, WIOSENKO” (piosenkę można znaleźć w Internecie)
Ciepły szalik śpi już w szafie,
Słońce zerka w okna.
Obudziły się krokusy,
Bo wróciła wiosna.
Ciepły szalik śpi już w szafie,
Słońce zerka w okna.
Obudziły się krokusy,
Bo wróciła wiosna.
Ref.: Daj rękę, wiosenko,
I chodź razem z nami.
Motylek cytrynek
Będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak
Przegląda się w wodzie
I kwiaty się stroją
Na grządkach w ogrodzie.
I chodź razem z nami.
Motylek cytrynek
Będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak
Przegląda się w wodzie
I kwiaty się stroją
Na grządkach w ogrodzie.
Wiosna w dresie kolorowym
Z żabką gra w zielone.
Dziś kupiła sobie duże
Lody waniliowe.
Z żabką gra w zielone.
Dziś kupiła sobie duże
Lody waniliowe.
Ref.: Daj rękę, wiosenko…
„RYSOWANA BAJECZKA” – zabawa dydaktyczna
Rodzic opowiada, a dzieci rysują na kartce treść opowieści, na przykład:
W pewnej wiosce mieszka dziewczynka o imieniu Ola. Ola ma długie, złote włosy, błękitne oczy i zawsze nosi ze sobą zielony kuferek, w którym ma swoje skarby. Ola mieszka w domku – widać czerwony dach, dwa okna i brązowe drzwi. Z prawej strony domu jest park, w którym zakwitły fioletowe krokusy. Z lewej strony domu jest staw. Nad stawem spaceruje bocian, który przyleciał już z ciepłych krajów. Domu pilnuje pies – Łatek. Jest on biały w czarne łaty.
„ZNAJDŹ RYM” – Wymyślanie rymów do słów związanych z wiosną na przykład: Wiosna – sosna, kwiatek – bratek, konewka – marchewka, sasanki – wiązanki, zieleń – jeleń…
„PTASZKI” – zabawa paluszkowa. Słuchanie rymowanki, wykonywanie odpowiednich ruchów dłońmi.
Przyleciały ptaszki
Ptaszki przyleciały - splecenie kciuków obu dłoni i wyprostowanie pozostałych palców naśladowanie ruchu skrzydeł
Wesoło śpiewały
Ćwir, ćwir, ćwir - ułożenie palców obu dłoni w dzióbki” i poruszanie nimi – otwieranie i zamykanie „dzióbków”
Przyleciały ptaszki,
Ptaszki przyleciały - splecenie kciuków jak poprzednio
Ziarno wydziobały,
Ćwir, ćwir, ćwir – ułożenie palców dłoni w „dzióbki” i stukanie o podłogę lub otwartą dłoń
„WYSZUKAJ LITERKĘ…” – wskazywanie znanych dzieciom liter w tekście, np. w książeczce z bajkami, w gazecie. Próby odczytywania prostych wyrazów wyszukanych w tekście.
„PANI WIOSNA” – rysowanie lub malowanie postaci Wiosny, ozdabianie sukni Wiosny motywami kwiatowymi, zwrócenie uwagi na wiosenne kolory: zielony, żółty, fioletowy liliowy, różowy, biały.
ZAŁOŻENIE HODOWLI CEBULI – w doniczce z ziemią lub na słoiczku z wodą (cebula, słoik, kawałek gazy lub bandaża, gumka- recepturka, woda). Codzienna dbałość o dostarczenie cebulce wody, obserwacja zmian.
„WIOSENNE ZAGADKI”
Słońce coraz mocniej grzeje,
Na drzewach już liście rosną,
Biały śnieg wraz z zimą zniknął –
Widać więc, że przyszła ………. (wiosna)
Rodzic opowiada, a dzieci rysują na kartce treść opowieści, na przykład:
W pewnej wiosce mieszka dziewczynka o imieniu Ola. Ola ma długie, złote włosy, błękitne oczy i zawsze nosi ze sobą zielony kuferek, w którym ma swoje skarby. Ola mieszka w domku – widać czerwony dach, dwa okna i brązowe drzwi. Z prawej strony domu jest park, w którym zakwitły fioletowe krokusy. Z lewej strony domu jest staw. Nad stawem spaceruje bocian, który przyleciał już z ciepłych krajów. Domu pilnuje pies – Łatek. Jest on biały w czarne łaty.
„ZNAJDŹ RYM” – Wymyślanie rymów do słów związanych z wiosną na przykład: Wiosna – sosna, kwiatek – bratek, konewka – marchewka, sasanki – wiązanki, zieleń – jeleń…
„PTASZKI” – zabawa paluszkowa. Słuchanie rymowanki, wykonywanie odpowiednich ruchów dłońmi.
Przyleciały ptaszki
Ptaszki przyleciały - splecenie kciuków obu dłoni i wyprostowanie pozostałych palców naśladowanie ruchu skrzydeł
Wesoło śpiewały
Ćwir, ćwir, ćwir - ułożenie palców obu dłoni w dzióbki” i poruszanie nimi – otwieranie i zamykanie „dzióbków”
Przyleciały ptaszki,
Ptaszki przyleciały - splecenie kciuków jak poprzednio
Ziarno wydziobały,
Ćwir, ćwir, ćwir – ułożenie palców dłoni w „dzióbki” i stukanie o podłogę lub otwartą dłoń
„WYSZUKAJ LITERKĘ…” – wskazywanie znanych dzieciom liter w tekście, np. w książeczce z bajkami, w gazecie. Próby odczytywania prostych wyrazów wyszukanych w tekście.
„PANI WIOSNA” – rysowanie lub malowanie postaci Wiosny, ozdabianie sukni Wiosny motywami kwiatowymi, zwrócenie uwagi na wiosenne kolory: zielony, żółty, fioletowy liliowy, różowy, biały.
ZAŁOŻENIE HODOWLI CEBULI – w doniczce z ziemią lub na słoiczku z wodą (cebula, słoik, kawałek gazy lub bandaża, gumka- recepturka, woda). Codzienna dbałość o dostarczenie cebulce wody, obserwacja zmian.
„WIOSENNE ZAGADKI”
Słońce coraz mocniej grzeje,
Na drzewach już liście rosną,
Biały śnieg wraz z zimą zniknął –
Widać więc, że przyszła ………. (wiosna)
Kiedy zima już za nami,
Kwiaty zaczynają rosnąć,
Jeden z pierwszych wita wiosnę –
Kwiatek, co się zwie ………. (pierwiosnek)
Kwiaty zaczynają rosnąć,
Jeden z pierwszych wita wiosnę –
Kwiatek, co się zwie ………. (pierwiosnek)
Już kwitną, chociaż wokół
Jeszcze nie stopniały śniegi.
Te małe, białe kwiatki
To właśnie ……… (przebiśniegi)
Jeszcze nie stopniały śniegi.
Te małe, białe kwiatki
To właśnie ……… (przebiśniegi)
Jedne odlatują, a drugie zostają.
Wiosną gniazda wiją, z jaj się wykluwają. (ptaki)
Wiosną gniazda wiją, z jaj się wykluwają. (ptaki)
Dzięcioł stuka: stuku, puku,
Ona na to: kuku, kuku! (kukułka)
Ona na to: kuku, kuku! (kukułka)
Dziób ma długi i czerwony,
żabek szuka z każdej strony.
Gdy je znajdzie, to odleci
I nakarmi swoje dzieci. (bocian)
żabek szuka z każdej strony.
Gdy je znajdzie, to odleci
I nakarmi swoje dzieci. (bocian)
Mówią, że on leczy drzewa.
Ciągle stuka, zamiast śpiewać. (dzięcioł)
Ciągle stuka, zamiast śpiewać. (dzięcioł)
Ptaki jaja tam składają,
Młodym w nich schronienie dają. (gniazda)
Młodym w nich schronienie dają. (gniazda)
„CIEPŁO – ZIMNO” – zabawa dydaktyczna.
Szukanie przedmiotu schowanego przez rodzica. Kiedy dziecko oddala się od schowanego przedmiotu, mówimy: „zimno, zimno…”, gdy się zbliża, mówimy: „ciepło…”, gdy już prawie dotyka przedmiotu, mówimy: „parzy…”
- „WIOSNA, PIERWSZE OZNAKI W PRZYRODZIE” – ABC ZABAWA – film edukacyjny – You Tube
- „ZWIASTUNY WIOSNY – ROZPOZNAJEMY WIOSENNE KWIATY” / Wiosna A. Vivaldi- lekcja dla dzieci – You Tube
- „WIOSNA, WIOSNA ZAWITAŁA” - Piosenki o wiośnie dla dzieci – HeyKids (piosenki i popularne zabawy muzyczne) – You Tube
- SING A SONG OF FLOWERS.
źródło:https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY
Szukanie przedmiotu schowanego przez rodzica. Kiedy dziecko oddala się od schowanego przedmiotu, mówimy: „zimno, zimno…”, gdy się zbliża, mówimy: „ciepło…”, gdy już prawie dotyka przedmiotu, mówimy: „parzy…”
- „WIOSNA, PIERWSZE OZNAKI W PRZYRODZIE” – ABC ZABAWA – film edukacyjny – You Tube
- „ZWIASTUNY WIOSNY – ROZPOZNAJEMY WIOSENNE KWIATY” / Wiosna A. Vivaldi- lekcja dla dzieci – You Tube
- „WIOSNA, WIOSNA ZAWITAŁA” - Piosenki o wiośnie dla dzieci – HeyKids (piosenki i popularne zabawy muzyczne) – You Tube
- SING A SONG OF FLOWERS.
źródło:https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY
Sing a song of flowers, flowers all around
Flowers that are growing, growing in the ground
Flowers of every color, they look so pretty too!
Red and pink and orange and yellow
Blue and purple too!
Flowers that are growing, growing in the ground
Flowers of every color, they look so pretty too!
Red and pink and orange and yellow
Blue and purple too!
Sing a song of flowers, flowers all around
Flowers that are growing, growing in the ground
Flowers of every color, they look so pretty too!
Red and pink and orange and yellow
Blue and purple too!
Flowers that are growing, growing in the ground
Flowers of every color, they look so pretty too!
Red and pink and orange and yellow
Blue and purple too!
Panie z grupy TYGRYSKI
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz