poniedziałek, 22 lutego 2021

SMERFY 23.02 PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW DLA GRUPY SMERFY NA WTOREK 23.02.2021

TEMAT DNIA: MAGICZNA SZÓSTKA



1. Zachęcamy  do ćwiczeń logopedycznych usprawniających aparat mowy  dziecka : cmokanie, wysuwanie języka w górę i w dół, zwijanie języka w trąbkę.  Powtarzanie  melodyjnie za rodzicem akcentując odpowiednie fragmenty, np.: Li, le, laaa…  Tiii…, te, ta   Mi, me, maaa... Mi, me, ma, mooo…

2. Do kogo zgłoszę się po pomoc?- rozwiązywanie zagadek. Rozmowy na temat policji, straży pożarnej i pogotowia ratunkowego

Cele:

- utrwalenie numerów alarmowych
- utrwalenie wiedzy na temat pracy osób pełniących ważne funkcje
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek. 

Zadajemy dziecku zagadki:

Najlepiej zna się na znakach drogowych.

Do swej pracy zawsze jest gotowy.

Lizak wyjmuje, ruchem kieruje.

Każdy bezpiecznie się przy nim czuje. (policjant)

 

Jeździ karetką i w dzień, i w nocy.

Udziela rannym pierwszej pomocy. (ratownik medyczny)

 

 Podjeżdża wozem i gasi pożary.

Nie są to wcale jakieś czary.

Bo to jest bohater ważny na świecie.

U niego pomoc zawsze znajdziecie! (strażak)



Porozmawiajmy z dzieckiem nt. zagadek oraz zadajmy pytania: Do kogo powinniśmy się zgłosić, gdy...– Ktoś się przewrócił i nie może wstać?  Widzimy pożar? Jesteśmy na miejscu wypadku, np. drogowego?

3. Zabawa pantomimiczna  - odgrywanie przez dziecko wybranych postaci: policjanta, strażaka, lekarza – ratownika medycznego. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie "Kto to jest". Proponujemy następnie zamienić się rolami.

4. Zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni „Jak dojść do lekarza?”.  Zawiązujemy dziecku chustką oczy. Podajemy mu komunikaty, wyznaczając trasę do lekarza, np.: Dwa kroki do przodu, trzy kroki w lewo, jeden do przodu, dwa w prawo…

5. „Numery alarmowe” – utrwalenie.  Przypominamy dziecku numery na policję, straż pożarną i pogotowie i zapisujemy je

997 – POLICJA

998 – STRAŻ POŻARNA

999 – POGOTOWIE RATUNKOWE

Dzieci układają odpowiednią liczbę grochu lub nakrętek, klocków  oznaczając każdą z cyfr numeru w trzech rzędach, np. 997:

        

        

      

 Przypominamy numer 112. Dzieci układają z grochu kształt kolejnych cyfr. Powiedzmy dziecku, że na te numery nie można dzwonić dla zabawy, a tylko w wyjątkowych sytuacjach.

 6. Zadania matematyczne „ Magiczna szóstka”.

Cele:

- poznawanie obrazu graficznego liczby 6
- kształtowanie pojęcia liczby 6
- doskonalenie umiejętności liczenia
- ćwiczenie sprawności ręki
- rozwijanie spostrzegawczości poprzez dostrzeganie różnic w zbiorach.

 Zorganizujmy dziecku różne przedmioty do  przeliczania  po 6. Układamy je na stole w kilku rzędach, np.: kredki, klocki, pędzelki. Dzieci przeliczają je i dochodzą do wniosku: Wszędzie jest po tyle samo, po 6.

 Pokażmy  dziecku cyfrę 6 i zapytajmy co mu przypomina. Dziecko porównuje kształt cyfry do przedmiotów na zasadzie skojarzeń. Zachęcamy by dziecko wysłuchało wiersza Jana Brzechwy pt. „Szóstka oszustka” i porozmawiajmy na jego temat.
https://www.youtube.com/watch?v=NH_8UftPexY

 Układanie cyfry ze sznurków.  Dziecko na dywanie układa sznurek na kształt cyfry 6.

 Zabawa rozwijająca spostrzegawczość, sprawdzająca umiejętność przeliczania „6 klocków”.

Rodzic rozkłada na stole kilka klocków (mniej niż 6) i pyta  dziecko, ilu brakuje do tego, aby było ich 6. Dziecko przelicza i decyduje, ile klocków musi dołożyć. Zabawę powtarzamy kilka razy. Można rozłożyć więcej niż 6 klocków. Wtedy dziecko decyduje, ile klocków trzeba zabrać.

 Zabawa ruchowa „Powtórz za mną”. Dziecko swobodnie biega po pokoju w podskokach. Na sygnał  zatrzymuje się i wykonuje polecenie  6 razy, np.: Klaśnij w dłonie. Podskocz. Tupnij 6 razy.

 Zabawa „Czy jest tyle samo?”.  Rozkładamy na dywanie dwa pojemniki. Do każdego z nich wkładamy wybraną liczbę klocków. Dziecko przelicza je i porównuje liczebność zbiorów.

 Wykonanie ćwiczenia w książce (ćw. 1, s. 26) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, np. kawałkami bibuły, rysowanie palcem cyfry na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których jest po sześć. Kto nie ma w domu książki uzupełni sobie to zadanie po powrocie do przedszkola.

 

Życzymy zdrowia i miłej zabawy

Pani Ela i pani Klaudia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz