PROPOZYCJE
ZAJĘĆ I ZABAW DLA GRUPY SMERFY NA WTOREK 23.02.2021
TEMAT DNIA: MAGICZNA SZÓSTKA
1. Zachęcamy do ćwiczeń logopedycznych usprawniających aparat mowy dziecka : cmokanie, wysuwanie języka w górę i w dół, zwijanie języka w trąbkę. Powtarzanie melodyjnie za rodzicem akcentując odpowiednie fragmenty, np.: Li, le, laaa… Tiii…, te, ta Mi, me, maaa... Mi, me, ma, mooo…
2. Do kogo zgłoszę
się po pomoc?- rozwiązywanie zagadek. Rozmowy na temat policji, straży pożarnej
i pogotowia ratunkowego
Cele:
- utrwalenie numerów alarmowych
- utrwalenie wiedzy na temat pracy osób pełniących ważne
funkcje
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie
zagadek.
Zadajemy dziecku
zagadki:
Najlepiej zna się na znakach drogowych.
Do swej pracy zawsze jest gotowy.
Lizak wyjmuje, ruchem kieruje.
Każdy bezpiecznie się przy nim czuje. (policjant)
Jeździ karetką i w dzień, i w nocy.
Udziela rannym pierwszej pomocy. (ratownik medyczny)
Podjeżdża wozem i
gasi pożary.
Nie są to wcale jakieś czary.
Bo to jest bohater ważny na świecie.
U niego pomoc zawsze znajdziecie! (strażak)
Porozmawiajmy z dzieckiem nt. zagadek oraz zadajmy pytania: Do kogo powinniśmy się zgłosić, gdy...– Ktoś się przewrócił i nie może wstać? Widzimy pożar? Jesteśmy na miejscu wypadku, np. drogowego?
3. Zabawa pantomimiczna - odgrywanie przez dziecko wybranych postaci: policjanta, strażaka, lekarza – ratownika medycznego. Zadaniem rodzica jest
odgadnięcie "Kto to jest". Proponujemy następnie zamienić się rolami.
4. Zabawa rozwijająca
orientację w przestrzeni „Jak dojść do lekarza?”. Zawiązujemy dziecku chustką oczy. Podajemy mu
komunikaty, wyznaczając trasę do lekarza, np.: Dwa kroki do przodu, trzy kroki
w lewo, jeden do przodu, dwa w prawo…
5. „Numery alarmowe”
– utrwalenie. Przypominamy dziecku
numery na policję, straż pożarną i pogotowie i zapisujemy je
997 – POLICJA
998 – STRAŻ POŻARNA
999 – POGOTOWIE RATUNKOWE
Dzieci układają odpowiednią liczbę grochu lub nakrętek,
klocków oznaczając każdą z cyfr numeru w
trzech rzędach, np. 997:
Przypominamy numer 112. Dzieci układają z grochu kształt kolejnych cyfr. Powiedzmy dziecku, że na te numery nie można dzwonić dla zabawy, a tylko w wyjątkowych sytuacjach.
6. Zadania matematyczne „ Magiczna szóstka”.
Cele:
- poznawanie obrazu graficznego liczby 6
- kształtowanie pojęcia liczby 6
- doskonalenie umiejętności liczenia
- ćwiczenie sprawności ręki
- rozwijanie spostrzegawczości poprzez dostrzeganie różnic w
zbiorach.
Zorganizujmy dziecku
różne przedmioty do przeliczania po 6. Układamy je na stole w kilku rzędach,
np.: kredki, klocki, pędzelki. Dzieci przeliczają je i dochodzą do wniosku: Wszędzie
jest po tyle samo, po 6.
Pokażmy dziecku cyfrę 6 i zapytajmy co mu przypomina.
Dziecko porównuje kształt cyfry do przedmiotów na zasadzie skojarzeń. Zachęcamy
by dziecko wysłuchało wiersza Jana Brzechwy pt. „Szóstka oszustka” i
porozmawiajmy na jego temat.
https://www.youtube.com/watch?v=NH_8UftPexY
Układanie cyfry ze sznurków.
Dziecko na dywanie układa sznurek na kształt cyfry 6.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość,
sprawdzająca umiejętność przeliczania „6 klocków”.
Rodzic rozkłada na stole kilka klocków (mniej niż 6) i pyta dziecko, ilu brakuje do tego, aby było ich 6. Dziecko przelicza i decyduje, ile klocków musi dołożyć. Zabawę powtarzamy kilka razy. Można rozłożyć więcej niż 6 klocków. Wtedy dziecko decyduje, ile klocków trzeba zabrać.
Zabawa ruchowa „Powtórz za mną”. Dziecko swobodnie biega po pokoju
w podskokach. Na sygnał zatrzymuje się i
wykonuje polecenie 6 razy, np.: Klaśnij
w dłonie. Podskocz. Tupnij 6 razy.
Zabawa „Czy jest tyle samo?”.
Rozkładamy na dywanie dwa pojemniki. Do każdego z nich wkładamy wybraną
liczbę klocków. Dziecko przelicza je i porównuje liczebność zbiorów.
Wykonanie ćwiczenia w książce (ćw. 1, s.
26) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, np. kawałkami bibuły,
rysowanie palcem cyfry na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których
jest po sześć. Kto nie ma w domu książki uzupełni sobie to zadanie po powrocie
do przedszkola.
Życzymy zdrowia i
miłej zabawy
Pani Ela i pani
Klaudia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz