niedziela, 21 lutego 2021

SMERFY - 22.02.2021 - PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW DLA GRUPY SMERFY NA PONIEDZIAŁEK 22.02.2021

TEMAT TYGODNIA: POZNAJEMY ZAWODY



TEMAT DNIA: Dlaczego dorośli pracują?

CELE:  rozwijanie chęci uczestnictwa w zabawach,

- zdobywanie informacji na temat ról pełnionych przez różne osoby,

- poznawanie nazw zawodów,

- ćwiczenie sprawności rąk,

- doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowej.

1. Zabawa z chustą. Zapraszamy do zabawy z chustką, bądź szalikiem. Dzieci przeskakują przez chustkę położoną na podłodze obunóż, na jednej nodze. Następnie pokazują chustką „ góra”, „dół”. Mogą też biegać po pokoju, a na sygnał  „Mróz” zatrzymują się i stoją nieruchomo.

- Zabawa rozwijająca orientację w schemacie ciała „Moje ciało”. Dziecko siada  na dywanie z położoną przed sobą chustką bądź szalikiem. Rodzic podaje głośno nazwę części ciała a  dziecko kładzie na nią chustkę , np.: Prawa noga. Lewa noga. stopa. kolano, głowa.

2. Dlaczego dorośli pracują?  Wysłuchanie i omówienie wiersza Agnieszki Frączek  pt. "A ja?" o zawodach. Zachęcam do przeczytania dziecku wiersza.

A ja...?

Rolą rolnika jest orać rolę,

traktorem w porę turlać się w pole,

zadaniem krawca jest szycie ciuszków –

macha więc igłą z niteczką w uszku,

ogrodnik grabi, sadzi i sieje,

czasem coś skopie, czasem podleje,

szewc leczy buty – kozaki, klapki,

kalosze w groszki i trampki w ciapki…

A weterynarz? On także leczy,

lecz do leczenia ma inne rzeczy:

nosy i uszy, brzuchy, ogony,

a czasem nawet skrzydła i szpony.

Porozmawiajmy z dzieckiem na temat wiersza, co robią różne osoby, jak te zawody się nazywają. Zadajmy też pytanie : Dlaczego dorośli pracują? Co to znaczy pracować?

3. Zabawa dydaktyczna wspierana ilustracjami „Kto to robi?”. Dzieci udzielają odpowiedzi na zadane pytania: wskazują na obrazku osobę zajmującą się danymi czynnościami i nazywają zawód, np.: Sprzedaje w sklepie – ekspedientka, kasjerka. Szyje ubrania – krawiec. Piecze chleb – piekarz. Pracuje w przedszkolu albo w szkole i uczy dzieci – nauczyciel. Sprzedaje lekarstwa – aptekarz. Leczy ludzi – lekarz, doktor.



5. Zabawa pantomimiczna „Zawody” . Zachęcam do zabawy z dzieckiem . Rodzic naśladuje ruchem osoby wykonujące różne zawody. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie danej profesji. Następnie robimy zmianę i dziecko naśladuje różne czynności – zawody.

6. Ćwiczenie plastyczne „Kim będę w przyszłości?” – rysowanie kredkami na kartkach wymarzonego zawodu. Omówienie prac.

 7. Zabawa „I co dalej?” – zauważanie i kontynuowanie rytmu. Rodzic rozkłada przed dzieckiem kredki w szeregu w powtarzającej się sekwencji, np.: niebieska, czerwona, żółta, niebieska, czerwona, żółta. Dziecko ma za zadanie rozpoznać rytm i kontynuować go.

8. Zabawa ruchowa ćwicząca prawą i lewą półkulę mózgu „Okrągłe ślady”. Dziecko siada na dywanie trzymając w ręku piłeczkę i próbuje toczyć ją dookoła siebie, raz w jedną, raz w drugą stronę.

9. Wykonanie ćwiczenia w książce (ćw. 1, s. 22–23) – rozpoznawanie i nazywanie zawodów, uzupełnianie obrazków nalepkami. Kto ma książkę w domu może wykonać to ćwiczenie. Jeśli ktoś zostawił w przedszkolu, to można zabrać ją w godzinach pracy przedszkola. Jeśli nie mamy możliwości odebrania książki to uzupełnimy to zadanie po powrocie do przedszkola.

Życzymy zdrowia i miłej zabawy

Panie z grupy Smerfy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz